سرلشکر رشید

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: تا کنون ۱۵ رزمایش بزرگ از سوی ارتش و سپاه اجرا شده است که البته برخی از آنها رسانه‌ای نخواهد شد.

به گزارش مشرق، سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) پس از برگزاری رزمایش‌های ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران و پیامبر اعظم(ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز (سه‌شنبه) در جمع فرماندهان نیروهای مسلح در ارزیابی رزمایش‌های برگزار شده، اظهار داشت: ماموریت و وظایف قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) مبتنی بر تدابیر فرمانده معظم کل قوا ناظر بر انجام بررسی‌های عملیاتی و فرماندهی بر نیروهای مسلح از طریق تمرکز دائمی بر مدیریت و فرماندهی در شرایط بحران و جنگ، با برگزاری رزمایش‌های سالانه می‌باشد.

وی افزود: در حقیقت اجرا و برگزاری رزمایش‌ها به معنای آزمون ادراک از تهدیدات دشمن و ارزیابی میزان آمادگی‌های رزم می‌باشد و مهم‌تر از آن، میزان انطباق آمادگی‌ها با مخاطرات پیش رو را آشکار می‌کند.

سرلشکر رشید ادامه داد: در واقع اجرای رزمایش‌ها به معنای جنگ قبل از جنگ است به همین دلیل نیازمند دقت و خلاقیت در هدف‌گذاری و طرح ریزی همچنین جدیدت در اجراء برای غافلگیر کردن دشمن می‌باشد.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه جدی گرفتن تهدید دشمن همواره مورد تاکید امام خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا است، اظهار داشت: این موضوع منطق حاکم بر تهیه برآورد تهدیدات، ارزیابی‌های میدانی بر توان آمادگی‌های رزم و اجرای رزمایش‌ها را در قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) و نیروهای مسلح شکل داده است.

وی گفت: قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) رزمایش‌ای سالیانه سازمان‌ها و نیروهای مسلح را با رویکردهای تحولی و منطبق بر تدابیر فرمانده معظم کل قوا و با نظر به تغییر ماهیت تهدیدات و منطبق با مشخصه‌های جنگ آینده طراحی و تصویب می‌کند.

سرلشکر رشید با بیان اینکه به طور متوسط هر سال تعداد ۳۰ رزمایش بزرگ از سوی قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) هدف‌گذاری و به سازمان‌ها ابلاغ می‌شود، گفت: در سال جاری ۲۵ رزمایش بزرگ در قالب ارتش‌ها و چند نیرویی پیش‌بینی شده که تا کنون ۱۵ رزمایش بزرگ از سوی ارتش و سپاه اجرا شده است که البته برخی از آنها رسانه‌ای نخواهد شد.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) با تقدیر و قدردانی از تلاش و مجاهدت فرماندهان ارتش و سپاه، عنوان کرد: هدف نیروهای مسلح از طریق برگزاری رزمایش‌های سالانه و بنا به موضوع در شرایط خاص، این است که دشمن بداند ما همواره آنها را رصد می‌کنیم، آماده هستیم و حتما هزینه‌ای بیش از دستاوردها بر آنها تحمیل خواهیم کرد و موفقیت کوچک و تاکتیکی آنها را با انتخاب زمان و مکان، همچنین استفاده از ابزار مناسب و روش‌های محاسبه نشده به شکت راهبردی تبدیل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه فرماندهان ما از نسل جنگ و فرزندان خمینی و خامنه‌ای هستند که جنگ را با جنگ آموخته‌اند، گفت: تفکر و سیره عملی شهید سلیمانی که در ایام سالگرد شهادت مظلومانه‌اش قرار داریم، گواه روشن و صادقی از باورها و استحکام اراده و قدرت ما است.

سرلشکر رشید تأکید کرد: مایل هستیم دشمن به دنبال آزمودن اراده و قدرت ما نباشد، زیرا قطعا تحمل هزینه‌های رویارویی گسترده و همه جانبه را نخواهد داشت. بنابر این باورپذیری قدرت جمهوری اسلامی ایران برای دشمن حتما هزینه کمتری به دنبال خواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    2 1
    دشمن کجا بود مردم جلوی دشمن می‌ایستند دشمن از ما میترسد البته از ما مردم ایران
    • علیرضا IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
      2 1
      دشمن از همه می‌ترسه هم مردم هم سپاه و همه نیروهای مسلح ومسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران.
    • ایرانی IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
      3 0
      دشمن از همه ایران می‌ترسه.
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    2 0
    اگر میخواهند ایران سلاح هسته ای بکار نگیره بایدسه شرط برایشان بذارید-۱-تمام تحریمها کاملا ویکدفعه رفع وراستی آزمایی کنیم-۲-مثل خودتان به انواع پیشرفتهای هسته ای نامحدود بدون حضور جاسوسان آژانس وانواع سلاحها مثل خودتان دسترسی داشته باشه-۳-هیچگونه فصولی،مداخله،غارت،اشغال وخیانت،ترور،جنایت وخرابکاری در(دفاع،تهاجم،سیاست،اقتصاد،اقتدار،استقلال وخودکفایی....)نداشته باشندمثل خودتان
    • افشین IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
      2 0
      شروط شما به حق هست و درست.اما قبلی ها آنچنان و ادادن که که باعث پررویی طرف مقابل شدن.
  • مقدس IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    3 1
    سردار رشيد بزرگوار منطقه شمالغرب بسيار حساس شده فكر بهترى در خصوص نحوء برخورد با حاكم ملعون شغال صفت باكو نمائيد ، اين ملعون عمله و غلام حلقه به گوش صهيونيست ها و تكفيرى ها ميباشد و مانند شغال رفتار مينمايد ، ضربه هاى اقتصادى سنگينى ظرف همين مدت كوناه به كشور ما تحميل كرده ، يك قلم بخاطر جلوگيرى و كارشكنى در امر صادرات ميوه هاى كشور به روسيه در حال حاضر نزديك به بيش از صد هزار تن فقط سيب منطقه شمالغرب در انبارها نزديك به فاسد شدن هست ، ضربات امنيتى و ايجاد هسته هاى خفته برانداز و جاسوسى در منطقه و تسهيل در اعزام تيم ها و تجهيزات خرابكارى به ايران و مشاركت فعالانه در تمام توطئه هاى پيدا و پنهان بين المللى دشمنان عليه كشورمان .
  • علی IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    3 0
    سلام خدا بر سپاه پاسداران وهمه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران. خداقوت خسته نباشید.
  • مهدی IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    2 0
    درود خدا بر سرداران سرافراز سپاه. خداقوت.
  • ایرانی US ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    1 0
    هزینه دشمن؟ دشمن که فعلا دار سود می بره. نفت خاورمیانه را مفتی می بره. جنگ افزار هزار برابر قیمت می فروشه. مردم ایران را بدبخت کرده. کشور های منطقه را ویران کرده و عقب نگه داشته. این وسط چند تا شهر مثل دبی و دوحه را هم کمی سر و سامان داده که هر موقع بخواهد به ویرانه تبدیل می شوند. من نفهمیدم هزینه دشمن چی خواهد بود؟
  • حضت موس IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    سلام بر حضرت نوح اولین انبیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس