مراسم دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی  درباکو برگزار شد

مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی روز دوشنبه در محل رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو برگزار شد .

به گزارش مشرق، در این مراسم که بیش از یکصد نفر از دیپلماتها، کارگزار نظام و دیگر دوستداران "مکتب حاج قاسم" حضور داشتند، سید عباس موسوی سفیر کشورمان در باکو ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزم و یار دیرین او ابومهدی المهندس گفت : شهید حاج قاسم سلیمانی هم در حوزه نظامی و هم در حوزه سیاسی شخصیت بزرگی بود که حضور وی در کنار دیپلماتهای کشورمان، دوبال دیپلماسی و میدانی سیاست خارجی ما تکمیل می شد و همواره موجب عزت و سربلندی کشور عزیزمان بود .

مراسم دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی  درباکو برگزار شد

موسوی افزود : شهید سلیمانی در ایده پردازی و ولایت مداری و عشق به ولایت زبانزد عام و خاص بود و حضورش در همه میدانها ، همراه با عشق و صفای باطنی بود و با محبت و عشق و ملاطفت مراوده می کرد و همین امر موجب ماندگاری یاد و خاطره وی شده است .

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان شهادت حاج قاسم سلیمانی را ضایعه بزرگی برای ایران و امت اسلامی  دانست و افزود: شهادت وی همچون زمان حیات وی موجب بالندگی نظام اسلامی و تربیت نیروهای ولائی، شجاع در آینده خواهد شد .

موسوی خاطرنشان کرد: شهادت وی بود که همچون موج بزرگی در دنیا افتاد و همه وجدانهای انسانی را به خود معطوف ساخت و قطعا مکتب سلیمانی بعد از این موج بیداری،  نشو و نمای بیشتری خواهد یافت.

قربانعلی پورمرجان رایزن فرهنگی کشورمان در باکو نیز ضمن تجلیل از شخصیت جهانی سردار دلها ، وی را نه فقط مختص ایران بلکه متعلق به جهان اسلام و انسانیت دانست و گفت :شهید حاج قاسم به همان اندازه که به فکر تشیع و آزادسازی مناطق شیعی بود ، برای آزادی اهل سنت و حتی انسانهای دیگری که تحت ظلم و ستم قرار گرفته بودند تلاش می کرد و آنچه برای او مهم بود استکبار ستیزی و ظلم ستیزی بود و لذا او نه فقط  شهید راه وطن بلکه شهید  راه انسانیت بود  .

مراسم دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی  درباکو برگزار شد

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه سخنان خود افزود : افکار شهید حاج قاسم در حوزه مقاومت ، شهادت ، ایثار ، معنویت ، عشق و صلح متعلق به همه جوامع انسانی است و برای همین است که مخاطبین زیادی در همه جوامع پیدا کرده است و مکتب شهید سلیمانی در حال رواج گرفتن و بسط یافتن است .

جواد فروتن وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان هم ضمن تجلیل از شخصیت شهید حاج قاسم ، وی را در حوزه نظامی و سیاسی و فرهنگی به عنوان یک الگو معرفی کرد که باعث قدرت گرفتن کشور در همه عرصه ها شد .

وی افزود : مکتب حاج قاسم که در فرمایشات مقام معظم رهبری هم مورد تاکید قرار گرفته بود همان صدق و اخلاص است که توانسته است در دلهای همه آزادگان رسوخ نماید .

حجه الاسلام والمسلمین میرسلام  معاون نماینده محترم ولی فقیه در باکو هم ضمن بیان گوشه هائی از شخصیت معنوی و عرفانی شهید حاج قاسم ، او را در ولایت پذیری و معنویت  یکی از الگوهای جامعه دینی دانست و گفت : شهید حاج قاسم و شهید مهدی المهندس هر دو زحمات و جانفشانیهای زیادی در زمان جنگ تحمیلی و بعد از آن داشتند و موجب عزت ایران اسلامی شدند .

مراسم دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی  درباکو برگزار شد

وی یاد آور شد : تشییع جنازه این دو شهید شاید در تاریخ اسلامی کم نظیر باشد و این امر نشان می دهد که وی ملتی ترین و امتی ترین شخصیت در دوره معاصر بود که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بدان تاکید فرمودند .

در طول این برنامه  چند نفر از دوست داران مکتب حاج قاسم سلیمانی نیز به شعرخوانی و مداحی پرداختند .

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    1 2
    استان شروان
  • قادر IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    1 1
    نمایندگانی از استان ایران رفته اند در آذربایجان بزرگ زیبا و سرسبز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس