سنت شکنی شبکه افق در نمایش سرتیم حفاظت شهید قاسم سلیمانی

شبکه افق سیما در اقدامی جدید، سرتیم حفاظت شهید قاسم سلیمانی را به عنوان مهمان به برنامه «نقش جهان» دعوت کرد تا ناگفته‌هایی از شخصیت سردار دلها با مردم بازگو شود.

به گزارش مشرق، جدیدترین قسمت این برنامه با موضوع «دومین سالگرد واقعه فرودگاه بغداد» و با اجرای شروین طاهری به روی آنتن شبکه افق رفت.در برنامه شب گذشته «نقش جهان»، درباره موضوع ذکر شده گفت‌وگویی با علی خلعتبری، سرتیم حفاظت شهید سلیمانی صورت گرفت.

خلعتبری با بیان اینکه جای خالی حاج قاسم سلیمانی همچنان در کشور احساس می‌شود، گفت: شاید اشخاص مختلفی بتوانند به عنوان جایگزین بیایند و مأموریت حاج قاسم را ادامه دهند اما ترمیم و جایگزینی این شخصیت امکان‌پذیر نیست، هرچند حاج قاسم‌های فراوانی در ایران داریم.

وی ادامه داد: از دیدگاه سیاسی، استکبار جهانی در زمان حیات حاج قاسم شکست خورد و بعد از شهادت حاج قاسم نیز کل جهان دگرگون شد و هژمونی آمریکا نیز پس از آن در هم شکست.

سرتیم حفاظت شهید سلیمانی در خصوص حجم کاری سردار دلها و سخن آیت‌الله حکیم درمورد او بیان کرد: یک روز از آقای حکیم سؤال کردم که آیا کسی هم هست که بیشتر از شما کار کند؟ گفت بله، قاسم!

خلعتبری به توصیف شخصیت سردار سلیمانی پرداخت و گفت: حاج قاسم یک شخصیت امنیتی خاص بود نه یک شخصیت پروتکلی. صفای باطنی حاج قاسم از عقلانیت دینی او نشأت می‌گرفت؛ او خطر را قبول می‌کرد و به دنبال شهادت بود چون از مکتب امام حسین(ع) درس گرفته بود.

وی در رابطه ماجرای پیام آمریکایی‌ها و جواب حاج قاسم توضیح داد: خیلی‌ از مسئولین را دیدیم که وارد معرکه و میدان شدند اما دیدگاه‌هایشان عوض شد. برخی در جایگاهی نشسته‌اند و نظرهایی از خودشان ارائه می‌دهند اما وقتی واقعیت میدان را می‌بینند، تغییر عقیده می‌دهند. زمانی می‌توان خطر را قبول کنید که خطر را دیده باشید.

سرتیم حفاظت شهید سلیمانی ادامه داد: در همین مذاکرات پیش رو دیپلمات­ها، برخی معتقدند اصولی وجود دارد، باید چیزی بدهی تا چیزی بگیری اما حاج قاسم اصلاً این طور نبود؛ یک بار هم ندیدم در مذاکرات عقب نشینی کند. حاج قاسم اگر با کسی مذاکره می‌کرد، اول دو رکعت نماز می‌خواند و سپس وارد مذاکره می‌شد، عقیده او این نبود که حتما باید چیزی بدهی تا چیزی بگیری!

خلعتبری تصریح کرد: شب حمله به داعش، آمریکایی‌ها پیام دادند که عملیات را اجرا نکنید، ما می‌خواهیم بارریزی کنیم؛ حاج قاسم وقتی شنید گفت «آمریکایی‌ها غلط کردند» او برای آمریکایی‌ها تره هم خُرد نمی‌کرد.

وی به بیان یکی از اتفاقات درباره حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: در نبرد آمرلی، تک تیرانداز دشمن به شدت فعال بود، دیدم که حاج قاسم و ابومهدی المهندس بالای خاکریز ایستاده‌اند؛ گفتم حاجی مراقب باشید، سردار سلیمانی به من گفت ابومهدی ایستاده که من تیر نخورم.

خلعتبری در ادامه به یکی از ترورهای نافرجام حاج قاسم اشاره کرد و افزود: در مسیر برگشت به سمت فرودگاه، از همان ابتدا حس می کرد که قرار است اتفاقی رخ دهد. در مسیر برگشت، داخل خودرویی جداگانه با سید مصطفی بدرالدین جلسه­ای محرمانه داشتند. خودرو آنها جلوی ما حرکت می کرد و ما هم چشم‌مان به اطراف بود که ناگهان متوجه شدیم دارند ما را می زنند. شروع به مقابله و تیراندازی کردیم  و در نهایت موفق شدیم که از معرکه فرار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که به فرودگاه رسیدیم به حاج قاسم گفتم که حاجی کمین خوردیم، حاج قاسم گفت صداهایی را شنیدم.

در پایان برنامه نیز ارتباط تصویری با عباس ایرانمنش، از همرزمان شهید سلیمانی صورت گرفت. وی در این ارتباط از شخصیت سردار سلیمانی گفت و اظهار کرد: اخلاص حاج قاسم به جایی رسیده بود که احساس می‌کنم الهام درونی به او می‌شد، مشکلات را قبل از اینکه به او بگوییم، متوجه می‌شد. صداقت و یک رنگی حاج قاسم از زمان جنگ تا وقتی فرمانده نیروی قدس بود تغییری نکرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    17 4
    سردار سلیمانی حالا که شهید شدی دستت بازتر شده لطفا ای سردار بزرگ اسلام ای عزیزکرده رهبری برای سلامتی بیماران کشورت دعا کن فقط کرونا نیست بیماری ها مزمن و واگیر خیلی زیاد شده
  • مهدی IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    3 2
    سردار سلیمانی در ایران هم محافظی نداشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس