اختصاص ۱۶۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال کسب و کار ها در بودجه سال آینده

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در شورای عالی اشتغال، ۱۶۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال و کسب و کارها در نظر گرفته شده است که بعد از تصویب در بودجه ۱۴۰۱، از فروردین ماه اجرایی می‌شود.

به گزارش مشرق، «حجت الله عبدالملکی»، در آئین پایانی «نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه بر» بیان کرد: ۱۱۷ شغل از ۴۰۰ شغل که در این نمایشگاه عرضه شد، مهارت محور و با سرمایه یک تا ۱۰ میلیون تومان است.

وی افزود: اگر مهارت آموزی را توسعه و ترویج دهیم، می‌توانیم مشاغل زیادی را بدون احتیاج به سرمایه زیاد ایجاد کنیم، امروز نیز در این نمایشگاه، مربیانی را دیدم که با سرمایه اندک تا ۷ هزار شغل ایجاد کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در دولت سیزدهم اقدامات مناسبی انجام داده است، گفت: کاهش زمان صدور مجوزهای آموزشگاه‌های آزاد، از ۸ماه به ۳ روز، انقلابی در این حوزه محسوب می‌شود.

وی ادامه‌داد: از زمان اجرای این طرح، تاکنون یک‌هزار و ۸۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای مجوز گرفته‌اند.

عبدالملکی با اشاره به ایجاد مشاغل کم سرمایه‌بر، خاطرنشان‌کرد: چندسال پیش عنوان شد که با سرمایه کم نیز می‌توان کسب و کاری را شروع کرد، امروز نیز در این نمایشگاه، کارهای تولیدی نشان داد که به رغم گذشت چند سال و گرانی مواد اولیه، این موضوع امکان پذیر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در احیای کارخانه‌های نیمه تعطیل اشاره کرد و افزود: در بخش صنعت، فعالیت‌های خوبی برای راه اندازی کارخانه‌های جدید و احیای کارخانه‌های نیمه تعطیل و تعطیل شروع شده است.

وی با اشاره به بودجه ۱۴۰۱ در حوزه اشتغال، بیان‌داشت: تسهیلات تکلیفی در این بودجه در قالب تبصره ۱۶ و ۱۸ دیده شده است که از شبکه بانکی درخواست خواهیم کرد تا زمینه اشتغال را تقویت کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در شورای عالی اشتغال، ۱۶۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال و کسب و کارها در نظر گرفته شده است که بعد از تصویب در بودجه ۱۴۰۱، از فروردین ماه اجرایی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: قوانین مختلف، برای اعطای تسهیلات از وام‌های خرد تا چند صد میلیون تومانی بر اساس شرایط شورای پول و اعتبار وجود دارد.

عبدالملکی گفت: در حوزه مشاغل خُرد و خانگی، ظرفیت بسیار بالایی وجود دارد و دنیا به سمت این نوع مشاغل حرکت کرده است.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در گذشته تاکید بر روی مشاغل صنعتی سرمایه‌بر بالا بوده است، افزود: در دوره جدید ما می‌خواهیم از ظرفیت مشاغل مهارت محور و کم سرمایه استفاده کنیم که امیدواریم بخش قابل توجهی از بار اشتغال برداشته شود.

لازم به ذکر است نمایشگاه‌های فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه‌بر در استان‌های کشور از اواخر آذرماه برپا شده بود که امروز اختتامیه ملی آن برگزار شد.

در این نمایشگاه‌ها از ۴۰۰ شغل احصا شده، بیش از ۱۱۷ شغل مهارت محور کم سرمایه‌بر به صورت حضوری معرفی شد که حوزه‌های شغلی مانند تولید محتوا، نرم افزارهای کاربردی به‌ویژه کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ، انرژی‌های نو، تهیه مصنوع‌های چرمی، اتومکانیک، برق و الکترونیک، حرفه‌های پوشاک، صنایع دستی، خدمات تعمیر و نصب تاسیسات برقی و مکانیکی، قالی و گبه را شامل می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس