درماندگی مقام های رژیم صهیونیستی برای توان مذاکره کنندگان هسته‌ای

اظهارات اخیر مقام های رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات هسته ای گروه ۱+۴ با ایران نشاندهنده آن است که مقام های تل آویو از توان مذاکره کنندگان ایرانی در این روند درمانده شده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های عربی منطقه، «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) گفت که اگر توافق هسته‌ای با ایران خوب باشد، تل آویو با آن مخالف نیست.  

این برای نخستین بار نیست که مقام های رژیم صهیونیستی که پیش از ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای گروه ۱+۴ با ایران مواضع سرسخت علیه آن داشتند با عقب نشینی از این مواضع، می‌گویند  اگر توافق هسته‌ای با ایران خوب باشد با آن مخالفتی ندارند.  

اظهارات مقاما های رژیم اسرائیل در یک هفته گذشته نشان می‌هد که نگرانی صهیونیست‌ها از اقتدار ایران در مذاکرات وین این روزها به اوج رسیده است و شاید خود را برای پذیرش شکستی دیگر آماده کرده اند.  

مواضع رو به افول صهیونیست‌ها نسبت به مذاکرات هسته‌ای نشاندهنده آن است که ایران در روند مذاکرات وین در مقابل قدرتهای جهانی مقتدر است و مقامات رژیم صهیونیستی به توان جمهوری اسلامی ایران در برابر غرب و دفاع از منافع ملی پی برده‌اند زیرا آن‌ها دریافته‌اند خود را باید برای شکستی دیگر آماده کنند.    

صهیونیست‌ها که پیش از این کوشیدند تا مواضع غرب در قبال مذاکرات وین را علیه ایران تشدید کنند و مدعی بودند که نتایج حاصل نخواهد شد مگر آنکه قدرت‌های جهانی، موضع بسیار سخت‌تری را در پیش گیرند، این روزها ازعدم مخالفت خود با مذاکرات هسته‌ای سخن می‌گویند.  

آن‌ها تا پیش از این برای ضعیف جلوه دادن قدرت دیپلماسی ایران مدعی بودند که ایران از موضع ضعف در حال مذاکره است و جهان به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی ایران در نقطه قوت قرار دارد اما طی روزهای اخیر بیان می‌کنند که  تل آویو به طور خودکار با توافق هسته‌ای با ایران مخالفت نخواهد کرد.  

رژیم صهیونیستی از آغاز مذاکرات وین نارضایتی خود از این مذاکرات را پنهان نکرد و با لفاظی بدنبال ایران هراسی و فشار بر طرف‌های مذاکره کننده با ایران رفته بود و درصدد بود تا با اتخاذ راهبردهایی قدرت‌های جهانی از مذاکرات هسته‌ای کنار روند اما با این وجود تاکنون هشت دوره مذاکرات برای رفع تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا و راستی آزمایی آن  بین مذاکره کنندگان ارشد ایرانی و طرف‌های مقابل انجام شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    1 0
    در قضیّه‌ی هسته‌ای، آمریکایی‌ها انصافاً وقاحت را از حد گذرانده‌اند؛ واقعاً وقاحت را از حد گذرانده‌اند: جلوی چشم همه از برجام خارج شدند، حالا جوری حرف می زنند انگاری که ایران از برجام خارج شده، و جوری طلبکاری می کنند که انگار ما تعهّدات را به هم زده‌ایم! مدّت ها در مقابل این حرکت آمریکایی‌ها هیچ حرکتی از طرف ایران انجام نگرفت؛ بعد از گذشت مدّتی، با اعلام، با توجّه، برخی از تعهّدات کنار گذاشته شد؛ برخی، نه همه. آن ها به تعهّدشان عمل نکردند. کشورهای اروپاییِ همراه با آمریکا هم همین جور؛ آن ها هم از لحاظ عهدشکنی و بداخلاقی کمتر از آمریکا نیستند؛ آن ها هم مثل آمریکایند لکن در مقام زبان بازی و حرف زدن طلب کارند؛ همیشه طلب کارند. گویا این ما بودیم که مدّتها مذاکره را به مسخره گرفتیم و تعهّداتمان را زیر پا گذاشتیم و عمل نکردیم؛ این کاری است که آن ها کردند. و دولت کنونی آمریکا هم هیچ فرقی با دولت قبلی ندارد؛ یعنی همین چیزی که الان این ها در زمینه‌ی مسائل هسته‌ای از ایران مطالبه می کنند، همان چیزی است که ترامپ مطالبه می کرد، که آن روز مسئولین بالای دولتی می گفتند که امکان ندارد، عاقلانه نیست و مانند اینها. امروز این ها همان را می خواهند؛ هیچ تفاوتی نکرده. او با یک زبان می گفت، اینها با یک زبان دیگری می گویند. باید به این ها توجّه کرد. انصافاً آمریکا در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، یک گرگ درنده است؛ ظاهر، دیپلماسی است و لبخند و حرف زدن و حرف های گاهی اوقات حق به جانب ادا کردن، امّا باطن قضیّه‌ یک گرگ، یک گرگ وحشیِ درنده که در خیلی از جاهای دنیا انسان مشاهده می کند؛ البتّه گاهی گرگ، گاهی روباهِ حیله‌گر؛ به شکل های مختلف درمی‌آید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس