اظهارات وزیر خارجه عربستان درباره دوستی و برادری با ایران

وزیر خارجه عربستان بار دیگر گفت که دستان ریاض برای دوستی و برادری با ایران دراز است.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان با طرح ادعاهای ایران هراسانه رسانه های غربی که "اگر ایران به نگرانی‌های اعراب مربوط به امنیت منطقه پاسخ دهد"، گفت که دست ریاض و کشورهای عربی به سوی تهران دراز خواهد شد.

بن فرحان این مطالب را در یک نشست خبری با ایمن اصفدی همتای اردنی خود اظهار کرده و خواسته است ایران به نگرانی‌های موجوددرباره ثبات منطقه توجه کند.

این اظهارات وزیر خارجه سعودی در حالی تکرار می شود که ایران سال هاست پیشنهادهای روشنی در ارتباط با تعامل و همکاری های جمعی برای امنیت منطقه به کشورهای عربی ارائه کرده است.

وزیر خارجه سعودی پیش از این هم اعلام کرده بود کشورش دست خود را به سوی دولت جدید ایران دراز می‌کند و امیدوار است که پاسخ مثبتی ببیند.

تاکنون نزدیک به ۱۰ سال است تنش‌ها بین ایران و عربستان روند افزایشی داشته و در ۶ سال اخیر نیز بسیار تشدید شده که به‌ قطع روابط دیپلماتیک منجر شد.

اکنون، با گذشت نزدیک به ۶  سال از قطع روابط دیپلماتیک تهران و ریاض، چند ماهی است دو کشور مذاکراتی را به میزبانی بغداد با هدف بهبود روابط انجام داده‌اند؛ در واقع از ابتدای امسال تا به امروز چهار دور مذاکره در بغداد برگزار شده و اخبار رسمی و غیررسمی نشان می‌دهد تا به امروز روند گفت‌وگوها مثبت بوده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس