کد خبر 1321838
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
موشک قیام

اطلاعات جدیدی از نمونه جدید موشک قیام منتشر شده که نشان ‌می‌دهد برد این موشک به ۱۰۰۰ کیلومتر و خطای آن به زیر ۵۰ متر رسیده است.

به گزارش مشرق، اطلاعات جدیدی از موشک بالستیک زمین به زمین قیام منتشر شده است که نشان می‌دهد برد این موشک به 1000 کیلومتر و خطای اصابت آن نیز به زیر 50 متر رسیده است. نمونه اولیه موشک قیام به عنوان اواین موشک بدون بالک ایرانی با سوخت مایع، در سال 1389 و بابرد 800 کیلومتر رونمایی شد.

 برد موشک قیام به ۱۰۰۰ کیلومتر رسید

نمونه اولیه موشک قیام

در سال‌های اخیر اما تصاویری از نمونه جدید این موشک با سرجنگی جدا شونده نیز منتشر شده بود که حالا مشخص شده با بهره گیری از این سرجنگی جدید، خطای اصابت موشک قیام به زیر 50 متر رسیده است.

 برد موشک قیام به ۱۰۰۰ کیلومتر رسید

سرجنگی جدید موشک قیام مجهز به بالک‌های کنترلی

پس از آن و در جریان عملیات ضربت محرم تصاویری از نمونه جدید موشک قیام منتشر شد که نشان می‌داد این موشک به چهار بالک کوچک برای هدایت بهتر مجهز شده است اما تا کنون جزئیاتی از افزایش برد این موشک اعلام نشده بود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده نمونه جدید موشک قیام دارای کمینه برد 100 و بیشنه برد 1000 کیلومتر است. این موشک از یک سرجنگی به وزن حدودا 600 کیلوگرمی بهره می‌برد و سرعت این موشک به  2935 متر بر ثانیه می‌رسد.

 برد موشک قیام به ۱۰۰۰ کیلومتر رسید

 برد موشک قیام به ۱۰۰۰ کیلومتر رسید


موشک قیام در جریان عملیات ضربت محرم در سال 1397
در تصویر بالا بالک‌های جدید موشک و تصویر پایین سرجنگی جداشونده موشک مشخص است

قطر موشک قیام 880 میلیمتر و طول این موشک 11 متر و 846 سانتی متر است. علاوه بر این، مدت زمان آماده سازی موشک قیام 20 دقیقه و وزن نهایی این موشک نیز 7029 کیلوگرم است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    7 0
    تاپیشرفت مطلوب،عدد۱۰۰۰هنوزیک نقطه کم داره امامهمتراینه که ایران واردمرحله طراحی وتولیدانواع موشکهای فراصوت شده باشه که تاحالاآزمایش نشد
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    5 1
    الان نیاز به موشکهای ضدپناهگاه سنگرسکن داریم
    • افشین IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      1 0
      اونو که تست کردن.
  • افشین IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    2 0
    دست شما امنييت سازان درد نکنه.اما توقع ما خیلی از این حرفها بالاتر رفته و تقصیر خودتون هست.اول اینکه ادامه ساخت بر اساس طراحی و متريال بکار رفته در موشک رعد ۵۰۰ در برده ای بالاتر با کلاهکهای سنگینتر و دوم در صورت پررویی کشورهای غربی از حبس خارج کردن برد موشکها از ۲۰۰۰ کیلومتر تا خاک آمریکا و سوم تولید موشکهای هايپرسونيک و کار بر روی کلاهکهای چند گانه با کاربردهای متفاوت از روی زمین تا نفوذ به سطوح پائینتر در زمین. خداوند شما را در رسیدن به بازدارندگی کامل در مقابل همه قدرتهای استکباری در تمامی شرایط یاری کند.
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    1 0
    فک کنم یه 400 تا از اینا باید بزنن تا یه پایگاه امریکا نابود بشه. دست مریزاد خسته نباشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس