مالیات نمایه

رئیس کمیسیون عمران مجلس از اجرایی شدن قانون مالیات بر خانه های خالی تا آخر سال جاری خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، درباره عدم اجرایی شدن قانون مالیات بر خانه های خالی، گفت: با گذشت حدود یک سال از تصویب این  قانون و ابلاغ آن این قانون هنوز اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی اطلاعات لازم برای دریافت مالیات را در اختیار وزارت امور اقتصاد و دارایی قرار داده است، عنوان کرد: وزارت اقتصاد و سازمان امورمالیاتی این قانون را اجرایی نکرده اند و باید هرچه سریعتر سامانه های که برای این قانون لازم است را  ایجا کنند و  راه اندازی کنند.

وی درباره پیگیری های کمیسیون عمران برای اجرایی شدن این قانون، ادامه داد: جلساتی را در این زمینه با وزارت راه و شهرسازی و امور اقتصاد دارایی داشته باشیم و سازمان امور مالیاتی قول داده است تا آخر سال سامانه های مورد نظر را راه اندازی کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه مالیات بر خانه های خالی هنوز هیچ گونه مالیاتی از واحدهای خالی از سکنه اخذ نشده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه مالیات از خانه های خالی یک قانون دائمی بوده که مبتنی بر خود اظهاری مردم است، باید هر چه سریع‌تر اطلاعات مورد نظر در سامانه املاک و اسکان تجمیع شده و قانون عملیاتی شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 0
    آره می شود مثل آن چند سالی که شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس