افسر روسی: سلیمانی فرمانده شجاع و قهرمان بود

یوگنی گونچارف از افسران امنیتی روسیه که در یک سازمان اطلاعاتی و نظامی کار می‌کند از حاج قاسم به عنوان فرمانده شجاع و قهرمانی که نامش هیچگاه از یادها نخواهد رفت، توصیف کرد.

به گزارش مشرق، گونچاروف اظهار کرد، آشنایی او با سردار سلیمانی در منطقه صحرایی در سوریه و بطور تصادفی صورت گرفت. 

افسر امنیتی روس درباره دیدار خود با این سردار گفت، چند بار در سال های ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ برای انجام ماموریت‌های ضدتروریستی به سوریه سفر کرده بود و در یکی از این سفرها در سال ۲۰۱۶ با سردار سلیمانی آشنا شد.

گونچاروف تصریح کرد، هنگامی که عازم ماموریت برای بازدید از اردوگاه پناهجویان سوری «ابودخور» در مرز با اردن بودم، نظامیان آمریکایی مانع ورود من به منطقه شدند. 

وی افزود: حدود  ۲۰۰ متر آنطرف تر از سربازان آمریکایی، چند خودرو نظامی توقف کرده بود و ما وقتی نزدیک شدیم یکی از افرادی که مشغول خوردن قهوه بود به ما نیز تعارف کرد تا با وی قهوه بنوشیم و پس از شنیدن مشکل ما وعده داد که برای رسیدن به اردوگاه سوری و عبور از مانع ایجاد شده توسط سربازان آمریکایی کمک کند و خود شخصا با ما همراه شد و به وعده اش عمل کرد.  

این افسر امنیتی روس که از آن ملاقات کوتاه به شدت تحت تاثیر قرار گرفته بود، در باره شخصیت سردار سلیمانی گفت: ژنرال سلیمانی فرمانده سپاه قدس فرد بسیار متهوری بود.

گونچاروف شهید سپهبد سلیمانی را نظامی برجسته و در عین حال فردی مهربان و بسیار مردمی توصیف کرد که نمونه ای از یک انسان عالی و وارسته است.  

وی افزود، سردار سلیمانی که در مبارزه با تروریست‌ها در سوریه رشادت کرده بود، قهرمانی است که نامش هیچگاه از یادها نخواهد رفت.

نمایشگاهی از قهرمانان جنگ در سوریه

افسر روس درباره اقدامات خود برای معرفی سردار سلیمانی به روس‌ها گفت: تاکنون چندین نمایشگاه از پرتره قهرمانان جنگ ضدتروریستی در سوریه را برپا کرده‌ایم.
گونچاروف اظهار کرد: تاکنون نمایشگاه های قهرمانان جنگ با تروریست‌ها که در آن چندین تصویر سردار سلیمانی نیز وجود داشت، در شهرهای مسکو، سن پترزبورگ، لیپتسک و راستف-نا دانو روسیه و نیز دمشق پایتخت سوریه برپا شده است.

سردار دل‌ها در میان قهرمانان

وی افزود، به عنوان مجری طرح، درصدد احداث بنای یادبودی برای قهرمانان جنگ با تروریست‌ها در سوریه است و سردار سپهبد سلیمانی و دو ایرانی دیگر در بین این قهرمانان هستند.

گونچاروف تصریح کرد، این بنا به منظور حفظ و زنده نگهداشتن یاد افرادی که است برای امنیت مردم و قلع و قمع تروریست ها از هیچ چیزی دریغ نکرده و جان خود را فدای این آرمان مقدس و بشردوستانه کردند.

بنای یادبود، دیوار بزرگی است که بر روی آن چهره ۱۵ نفر شامل سردار شهید سلیمانی، سردار شهید حسین همدانی و شهید محسن حججی و ۱۲ نفر دیگر شامل نظامیان برجسته روسیه، سوریه و نیز حزب‌الله لبنان بطور برجسته نقش خواهد بست.
سرگرد خلبان رومان فیلیپوف، سروان مارات احمدشین و ستوان الکساندر پروخورنکو از قهرمانان روس هستند که در سوریه کشته شدند و تصویرشان در این بنای یادبود خواهد بود.

اسامه شهرالدین و نزار محمود هم از نظامیان سوری کشته شده در جنگ با تروریست‌ها هستند که چهره آن‌ها در بنای یادبود قهرمانان به صورت برجسته منقش خواهد شد. 

بر روی این بنا عقاب بزرگی بال‌های خود را گشوده که نشانه افتخار و سربلندی قهرمانان مبارزه با تروریسم است و مجسمه‌های دو سرباز نیز در قسمت جلوی قرار دارد.

به گفته گونچاروف، این بنا قرار است در شهر اسقیلیبیه در استان حما سوریه ساخته شود و برای این منظور موافقت شهرداری این شهر و نیز سفارت سوریه در مسکو گرفته شده است.

افسر ارشد روس خاطرنشان کرد که اسناد احداث بنا به وزارت دفاع روسیه ارائه شده و پس از کسب موافقت این وزارتخانه، به وزارت امورخارجه روسیه ارسال می شود و در نهایت با کسب موافقت سازمان همکاری‌های خارجی روسیه در سوریه ایجاد خواهد شد.

بر اساس برنامه زمانی، احداث این بنای یادبود درماه فوریه(بهمن) آینده آغاز می‌شود و روز ۲۲ ماه ژوئن (خرداد) سالروز حمله نیروهای آلمان نازی به شوروی در جنگ دوم جهانی مراسم افتتاح و رونمایی آن برگزار خواهد شد.

سردار قاسم سلیمانی صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ در حمله پهپادی آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق

(الحشد الشعبی) و شمار دیگری از همراهان آنها به شهادت رسیدند. این حمله به دستور مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین ایالات متحده صورت گرفت. 

محسن حُجَجی از مدافعان حرم  ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ در عملیاتی در گذرگاه مرزی الولید –منطقهٔ مرزیِ بین سوریه و عراق– توسط نیروهای داعش به اسارت درآمد و پس از ۲ روز با جدا کردن سر مطهرش تکفیری ها وی را به شهادت رساندند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس