رئیس‌اتحادیه‌علمای‌مقاومت: زندگی شهید سلیمانی صرف مبارزه با استعمار صهیونیستی-آمریکایی شد

رئیس اتحادیه علمای مقاومت گفت که شهید سلیمانی، فلسطین و قدس را در صدر اولویتهای خود قرار داد و تمامی شعارهایش، عملی و اجرایی شد.

به گزارش مشرق، «ماهر حمود» رئیس اتحادیه علمای مقاومت بر نقش مهم سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی تأکید و تصریح کرد که «حاج قاسم سلیمانی، ایده وحدت اسلامی را در چند بعد، عینیت بخشید».

حمود  درباره این ابعاد گفت: «بعد اول و اصلی این است که فلسطین و قدس را در صدر اولویتهای خود قرار داد. وی در واقع فرمانده نیروی سپاه قدس بود؛ یعنی طرفی که مسئول پیگیری مسئله قدس است. قدس نیز، نزد ایران، مسئله‌ای است که بر تمامی مسائل مقدم است».

وی تأکید کرد، در باب صداقت سران ایران درباره حمایت از مسئله فلسطین نیز باید این مسئله اشاره کرد که تهران، بیشترین بودجه را برای سپاه قدس در نظر گرفت و مهمترین جوانان و قدرتهای مبارزاتی خود را برای آن هزینه  می‌کند.

رئیس اتحادیه علمای مقاومت ادامه داد، حاج قاسم در عراق نیز با همه دیدار و زندگی می‌کرد و «زمانی که به لبنان یا سوریه می‌آمد نیز همین گونه بود، اما طبیعتا، موضوع قدس، نماد وحدت اسلامی باقی خواهد ماند... شعارهای [حاج قاسم] نیز، صوری نبود، بلکه جنبه عملی و اجرایی داشت».

حمود خاطر نشان کرد، شهید سلیمانی، زندگی را صرف مقابله با استعمار صهیونیستی-آمریکایی کرد و می‌دانست که با دشمن قدرتمندی روبروست که می‌تواند از طریق مزدوران داخلی و خارجی و پیشرفت تنکنولوژی در پیکره اسلامی و عربی نفوذ کند.

وی با بیان اینکه شهادت، هدف حاج قاسم بود، گفت: «هر کس خود را در این چارچوب می‌داند، باید برای استقبال از شهادت، حاضر باشد و شهادت هدفش و آرزویی باشد که بر سایر آرزوهای مقدم است... لذا عجیب نبود که زندگی‌اش به شهادت ختم شد؛ زیرا در سنگر مقدم قرار داشت و به خطرات نیز هیچ توجهی نداشت».

رئیس اتحادیه علمای مقاومت در پایان تأکید کرد، زمانی که شهید سلیمانی تصمیم گرفت، اقدامات خود را علنی کند و با مردم دیدار داشته باشد و با آنان عکس بگیرد، می‌دانست که این اقدام می‌تواند احتمال ترورش را افزایش دهد و متأسفانه این مسئله نیز رخ داد، ولی حاج قاسم امت اسلامی را در مسیر صحیح فلسطین قرار داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس