موفق به آزادی ۴۰۰ اسیر یمنی در سال ۲۰۲۱ شدیم/ کارشکنی سعودی‌ها

رئیس کمیته ملی اسرای یمن با اشاره به آزادی ۴۰۰ اسیر یمنی در طول سال ۲۰۲۱ گفت: سعودی‌ها در فرایند مبادله اسرا در طول سال میلادی گذشته کارشکنی کردند.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، «عبدالقادر مرتضی» رئیس کمیته ملی اسرای یمن در سخنانی تأکید کرد: عربستان سعودی در طول سال ۲۰۲۱ در فرایند تبادل اسرا کارشکنی کرد. انتظار می رفت که سال ۲۰۲۱ بزرگترین دستاورد در پرونده تبادل اسرا رقم بخورد اما این اتفاق رخ نداد.

بیشتر بخوانید:

بمباران فرودگاه بین‌المللی «صنعاء» توسط جنگنده‌های سعودی

بر اساس این گزارش، این شخصیت یمنی افزود: ما در سال ۲۰۲۱ در جریان ۶۰ عملیات تبادل اسرا با مزدوران سعودی توانستیم ۴۰۰ اسیر یمنی را آزاد کنیم. این درحالی است که سعودیها ۸۰ عملیات تبادل اسرا را نیز به شکست کشاندند.

رئیس کمیته ملی اسرای یمن تأکید کرد: آنچه که مقامات عربستان سعودی می خواهند این است که تمامی افسران و نظامیان اسیر آن آزاد شوند و در نقطه مقابل، اسرای یمنی همچنان در اسارت باقی بمانند.

المرتضی یادآور شد: ما خواستار آزادی تمامی اسرای یمنی هستیم و در قبال آن، تمامی اسرای سعودی را آزاد خواهیم کرد. در این میان، رویکرد گزیشنی مد نظر ما نیست. ضعف سازمان ملل در پیشبرد پرونده مبادله اسرا در سال ۲۰۲۱ به صورت آشکار دیده می شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس