کد خبر 1320262
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
طالبان: چین پروژه «مس عینک» را براساس توافقنامه قبلی آغاز کند

سرپرست وزارت معادن طالبان از چین خواست تا هرچه زودتر پروژه «مس عینک» را براساس توافقی که با دولت سابق افغانستان صورت گرفته بود را آغاز کند.

به گزارش مشرق، «شهاب‌الدین دلاور» وزیر معادن و پترولیم طالبان با ابراز نارضایتی از پیشرفت کار معدن «مس عینک» در ولایت «لوگر» از شرکت‌های چینی خواست تا هرچه زودتر براساس توافقی که با دولت سابق داشتند، کار این پروژه را آغاز کنند.

دلاور گفت: ما به چینی‌ها می‌گوییم که هرچه زوتر بیایند و هر نوع توافقی که با نظام قبلی امضا کرده‌اند، ما نیز با شرایط همان توافقنامه‌ها همراهشان به پیش می‌رویم.

وزیر معادن و پترولیم طالبان افزود که دولت سابق افغانستان  بیشتر توافقات معادن را  براساس سلیقه و منافع شخصی در بیرون از کشور با شرکت‌ها امضا کرده بود.

به گزارش «طلوع نیوز»، دلاور در این باره گفت: تمام قراردادهایی که در گذشته صورت گرفته، همه آن‌ها در دبی و براساس منافع شخصی صورت گرفته است.

پیش از این «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان گفته بود که کار پروژه مس عینک از سر گرفته شده و انتظار می‌رود که براساس قرارداد بیش از 6.8 میلیارد متر مکعب مس از افغانستان به چین منتقل شود.

مس عینک یکی از بزرگترین پروژه‌های افغانستان و چین است که 13 سال پیش توافقنامه آن امضا شده بود و طالبان اکنون در نظر دارد آن را نهایی کند.

دلاور پیش از این در نشستی با صنعتکاران با اشاره به ذخایر عظیم معدنی افغانستان گفته بود که اگر به درستی از معادن و ذخایر این کشور استفاده شود فقر در افغانستان ریشه‌کن خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • AT ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    27 2
    معدن مس عینک از بزرگترین معادن مس دنیاست»»چرا شرکتهای ایرانی و ایران که نزدیکترین رابطه ی فرهنگی،زبانی و قومی با افغانستان دارد»این معدن بسیار پربار یا سایر معادن را بهره برداری نکند!؟ جای پرسش و شگفتی دارد،این بی تفاوتی و تنبلی ایران در همکاری اقتصادی با افغانستان.
  • سارا DE ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    1 5
    انگلیس وفرانسه به نیابت ازاسرائیل یک روزراهم معطل نگذاشته ومشغول غارت معادن ملت مظلوم افغانستان هستند.
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    12 2
    چرا ایران در پروژه های معدنی به افغانستان کمک نمی کند؟ ما که بهتر از چینیها می توانیم کمک کنیم. هم آنوزش بدیم و هم در فراوری کمکشون کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس