«فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟»|دلیل پیشتازی کره جنوبی در سرعت اینترنت در دنیا چیست؟

طبق گزارش ها، کره جنوبی دارای بالاترین سرعت اینترنت در بین کشورهای دنیا است. در این گزارش به دلیل این مساله می پردازیم.

به گزارش مشرق، کشور کره جنوبی از کشورهای پیشتاز دنیا در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات است. طبق آمار بانک مرکزی کره جنوبی، در سال های اخیر سهم بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در رشد تولید ناخالص داخلی، به میزان ۱۵.۳ درصد افزایش یافته است. کشور کره جنوبی از نظر آمادگی الکترونیک و پهنای باند جزء کشورهای پیشتاز در دنیا است.

آمار ها نشان می دهد از اواخر ماه دسامبر ۲۰۱۶ مجموعا بیش از ۴۳ میلیون نفر در کره جنوبی کاربر اینترنت بوده اند که این رقم بیش از ۸۸ درصد جمعیت این کشور را شامل می شود. همچنین کره جنوبی دارای بالاترین نفوذ فعال رسانه های اجتماعی با ۸۲ درصد از سال ۲۰۱۶ در میان کشورهای آسیایی است. خدمات شبکه اجتماعی مبتنی بر پروفایل شخصی، محبوب ترین نوع رسانه های اجتماعی در کره جنوبی هستند. شبکه اجتماعی بومی که به طور گسترده استفاده می شود KAKAO TALK است که حدود ۷۳ درصد از کاربران اینترنت در کره جنوبی روزانه به KAKAO TALK دسترسی دارند.

کره جنوبی؛ پیشتاز در سرعت اینترنت در دنیا

داده‌ها نشان می‌دهد کره جنوبی با متوسط سرعت ۴۵۰ مگابیت بر ثانیه‌ای، بالاتر از سایر کشورها پرسرعت ترین اینترنت جهان را ارائه می‌کند. کره جنوبی یکی از معدود کشورهایی است که به صورت گسترده از شبکه ۵G استفاده می‌کند. اما علی‌رغم اینکه کره یکی از اولین کشورهای توسعه‌دهنده و مصرف کننده این شبکه است، موفق شده از تمام ظرفیت‌های نسل جدید شبکه موبایل نیز بهره‌مند شود.

کره جنوبی همچنین سال‌ها عنوان بالاترین سرعت اینترنت موبایل جهان را هم داشته است. طبق اطلاعات موجود در وب سایت اسپید تس (speed test)، در سپتامبر ۲۰۲۰ کره جنوبی بالاترین متوسط سرعت اینترنت موبایل را داشته است. سرعت دانلود محتوا در این کشور ۱۲۱ مگابیت بر ثانیه اعلام شده است. در سال ۲۰۲۱ میلادی، امارات متحده عربی و قطر توانستند بالاتر از کره جنوبی در این رده بندی قرار گیرند.

دلیل موفقیت های کره جنوبی در عرصه فناوری اطلاعات چیست؟

اما باید دید علت این موفقیت های کره جنوبی در فناوری اطلاعات و ارتباطات چیست؟ در پاسخ باید گفت که موفقیت های کره جنوبی در فضای مجازی مرهون تحقق شبکه ملی اطلاعات در این کشور است؛ وجود شبکه ملی اطلاعات در کره جنوبی، بستر دسترسی امن و پایدار به سرویس‌های ملی را برای کاربران کره ای مهیا نموده و شرایط را برای بهره مندی آن ها از پهنای باند بسیار بالایی برای ارتباط و انتقال اطلاعات فراهم ساخته است.

این عوامل سبب شده است ۸۰ درصد اطلاعات در شبکه داخلی آن کشور به گردش درآید. به عبارت دیگر ۸۰ درصد پهنای باند اینترنت در کره جنوبی، پهنای باند داخلی است که این کشور را از ارتباطات خارجی در اینترنت بی نیاز کرده است.

دلیل دیگر موفقیت کره جنوبی در حکمرانی مجازی را می توان در توجه این کشور به تحقیق و توسعه در عرصه فناوری اطلاعات جستجو کرد. طبق بررسی ها، کره جنوبی  به لحاظ سهم درصدی تحقیق و توسعه از تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۹، از کشورهای پیشتاز بوده است و این کشور ۴.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی را صرف تحقیق و پژوهش کرده است و این در حالی است که ایالات متحده آمریکا در در مجموع ۲.۸٪ از تولید ناخالص داخلی خود را صرف تحقیق و توسعه کرد. آمارها نشان می دهد تنها شرکت سامسونگ، در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۶ میلیارد دلار را به بخش تحقیق و توسعه اختصاص داده است که رتبه این شرکت کره ای در تحقیق و توسعه فناوری اطلاعات در دنیا سوم می باشد. در این سال آمازون با ۲۸ میلیارد دلار و گوگل با ۲۶ میلیارد دلار بیشترین سرمایه گذاری در عرصه تحقیق و توسعه در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات داشته اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    0 0
    با این تئوریجات هیچ کشوری پیشرفت نمیکنه اینا که گفتید همه فط بسترسازی بوده برای پیشرفت
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    2 1
    شما که درست میگی ولی به صورت تصادفی یکی از دلایلش این نیست که از داشتن وزیر ارتباطاتی که معتقده سرعت اینترنتشون زیاده و باید کم بشه محروم هستند؟ یا شاید فیلترنت هوشمند ندارند؟ به صورت کاملا هوشمند همه چیز را فیلتر کنه
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    0 0
    در حقیقت سرعت اینترنت نامحدود است ، موانع ایذایی سرعت آنرا کم میکنند .
  • رضا IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    2 0
    اینترنت ما هم هندلیه نیم ساعت باید فحش بدی تا یه صفحه اینستا باز بشه بعضی وقت ها
    • L.j IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      2 0
      دقیقا
  • ARMI IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    حالا اینتر نت ما هم در نظر بگیرید دیگه
  • 4120831655 IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 1
    تا ما وزیر ارتباطی مثل زارع پور داریم اینترنت. درست نمیشه اصلا نگاه قیافش کنی زد اینترنتی ازش میباره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس