کد خبر 1319951
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
کسری تراز تجاری آمریکا رکورد زد

کسری تراز تجاری آمریکا در ماه نوامبر نسبت به ماه های گذشته رکورد زد و در این مدت ۱۷.۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه سی ان بی سی، براساس آمار وزارت بازرگانی آمریکا در روز چهارشنبه، کسری تراز تجاری این کشور در ماه نوامبر (آبان- آذر)  ۹۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بوده این در حالی است که در ماه قبل کسری تجاری کالا در این کشور ۸۳.۲ میلیارد دلار بوده است.

کسری تراز تجاری در آمریکا در حالی افزایش یافته است که واردات کالا به این کشور در ماه نوامبر افزایش یافته و در مقابل صادرات کالا کاهش داشته است.

گزارش وزارت بازرگانی آمریکا همچنین نشان می دهد موجودی کالاهای عمده فروشی در ماه گذشته ۱.۲ درصد افزایش یافته است.

گزارش ها حاکیست که همه گیری کرونا تاثیر بسزایی در اقتصاد و مبادلات تجاری داشته است و کسری تراز تجاری  در آمریکا در ماه نوامبر در حالی رکورد می زند که بر اساس داده های دانشگاه جانز هاپکینز، در ماه نوامبر بیش از دو میلیون و ۵۴۰ هزار مورد ابتلا به کرونا در این کشور به ثبت رساند.

اگرچه تا کنون کسری تجاری آمریکا در ماه دسامبر اعلام نشده است اما آمار مبتلایان به کرونا در این ماه نسبت به ماه گذشته تقریبا دو برابر شده و به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار مورد در ماه دسامبر رسیده است.

همچنین میانگین هفتگی ابتلای شهروندان آمریکایی به کرونا در ماه دسامبر به ۲۶۰ هزار و ۱۳۳ مورد رسیده که ۲۶۰ درصد بالاتر از آمار میانگین هفتگی ماه نوامبر در این کشور است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس