کاخ سفید: نگران حضور نظامیان روس نزدیک مرز اوکراین هستیم

یک مقام دولتی آمریکا با اعلام آمادگی این کشور جهت گفتگو با روسیه درباره نگرانی‌های امنیتی دو طرف، خواستار عقب‌نشینی نظامیان روس از مرز اوکراین شد.

به گزارش مشرق، یک سخنگوی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که دولت آمریکا روی عقب‌نشینی نیروهای روسیه از نزدیکی مرز اوکراین حساب باز کرده است.

این مقام ارشد دولت آمریکا گفت که واشنگتن نگران تجمع قابل توجه نیروهای روسیه نزدیک مرز با اوکراین است و انتظار دارد ارتش این کشور به محل استقرار همیشگی خود بازگردد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، این مقام که نامش فاش نشد، توضیح داد: «ما تمایل داریم که نیروهای [روسیه] به محل استقرار یا تمرینات دائمی بازگردند. ما همچنان نگران ماهیت حضور نیروهای روسی در آنجا، تنش‌هایی که در حال ایجاد است و فرصت‌هایی که روسیه در اختیار دارد، هستیم».

به گفته وی، تنها در صورت ایجاد شرایط برای کاهش تنش، پیشرفت در حل و فصل اوضاع و دستیابی به ثبات و امنیت حاصل می‌شود.

بر اساس این گزارش، سخنگوی کاخ سفید همچنین آمادگی آمریکا را برای گفتگو با روسیه درباره نگرانی‌های این کشور را اعلام کرد.

به نوشته ریانووستی، این مقام آمریکایی توضیح داد که کاخ سفید آماده گفتگو در مورد نگرانی‌های روسیه است و بر آمادگی متقابل فدراسیون مسکو در مورد نگرانی‌های واشنگتن نیز حساب می‌کند. ‌

وی اظهار داشت: «روسیه نگرانی‌های خود را اعلام کرده است، ما آماده گفتگو هستیم. ما نگرانی‌های خود را ارائه خواهیم داد و انتظار داریم که آنها آماده گفتگو باشند».

پیش از این نیز یک سخنگوی دولت آمریکا شامگاه دوشنبه و در بحبوحه تنش‌های دوجانبه بر سر اوکراین، گفت که مقامات واشنگتن و مسکو در تاریخ ۱۰ ژانویه در مذاکرات امنیتی شرکت خواهند کرد.

این در حالی است که «اوکسانا مارکارووا» سفیر اوکراین در آمریکا ضمن درخواست از واشنگتن برای ارائه کمک‌های نظامی به این کشور، گفت اوکراین و غرب در حال بررسی دو گزینه برای توسعه روابط با روسیه هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس