درخواست مشترک مرکل و بایدن از پوتین

سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که آنگلا مرکل و جو بایدن از روسیه خواسته اند تا در راستای کاهش تنش نیروهای خود را از مرز اوکراین عقب بکشد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «اشتفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان  با اشاره به ادعاهای اخیر غرب در خصوص تحرکات روسیه در مرز با اوکراین گفت که صدر اعظم آلمان و رئیس جمهوری آمریکا توافق کردند که روسیه باید در راستای کاهش تنش نیروهای خود را کاهش دهد.

مرکل و بایدن در تماس تلفنی با یکدیگر در مورد تحولات اخیر در شرق اوکراین گفتگو کرده و از مسکو خواستند از ایجاد تنش های بیشتر در منطقه پرهیز کند.

کاخ سفید نیز در بیانیه ای اعلام کرد که رهبران دو کشور آلمان و آمریکا نسبت به استقرار نیروهای روسیه در مرز اوکراین و کریمه اشغالی ابراز نگرانی و بر حمایت از تمامیت ارضی و یکپارچگی اوکراین تاکید کردند.

بایدن روز سه شنبه نیز برای تاکید بر عواقب فعالیت های روسیه با ولادیمیر پوتین همتای روس خود گفتگوی تلفنی داشته است.  

اوکراین اعلام کرده که مسکو به تازگی نیروهای گسترده ای را در شرق اوکراین مستقر کرده است.

روسیه و اوکراین روز چهارشنبه به صورت همزمان رزمایش هایی را انجام دادند در حالیکه از سوی دیگر وزیران خارجه و دفاع کشورهای عضو ناتو مذاکرات فوری را در خصوص حضور گسترده نیروهای روسیه در نزدیکی مرز اوکراین آغاز کردند.

در همین راستا منابع دیپلماتیک ترکیه روز چهارشنبه گفتند که آمریکا از تصمیم خود برای اعزام دو ناو جنگی به دریای سیاه صرف نظر کرده است. 

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    1 0
    این پیره زن بیچاره که حتی داخل خودش هم عددی به حساب نمیاد،‌چه اهمیتی داره که توی تلفن چی به اربابش گفته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس