دیگر چیزی برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نخواهد کرد

هفت مقام سابق آمریکایی معتقدند نه مذاکرات و نه تحریم‌ها، نمی‌تواند راه پیشرفت‌های هسته‌ای ایران را سد کند.

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در ستون اخبار ویژه خود نوشت: به گزارش روزنامه سعودی الشرق‌الاوسط، هفت مقام سابق آمریکایی که لئون پانتا وزیر سابق دفاع، دیوید پترائوس رئیس سابق سیا، رابرت ساتلوف مدیر اجرایی موسسه سیاست‌های خاور نزدیک و دنیس راس دیپلمات سرشناس آ از جمله آنها هستند در بیانیه خود تأکید کردند تحریم‌های اقتصادی دیگر بازدارنده ایران نیست. به گفته آنها، تهران فعالانه به سمت هسته‌ای شدن پیش می‌رود. آنها همچنین ابراز عقیده می‌کنند که ایران در حقیقت خواستار توافق نیست بلکه تلاش می‌کند تا حد ممکن، وقت تلف کند تا به مقصود خود برسد. به همین علت وارد مذاکراتی پوچ و بدون هدف نهایی یا دورنمای واقعی شده است. 

این هشدار به این معنا نیست که دولت بایدن باید تهدید به تغییر نظام کند یا سیاستی خصمانه علیه مردم ایران در پیش بگیرد بلکه می‌تواند با برگزاری مانورهای نظامی در سطح بالا و با هماهنگی متحدانش، عملیات نظامی علیه ایران را تمرین کند.

واشنگتن همچنین باید پایبندی کامل خود را به تقویت توان دفاعی متحدان و شرکای خود در منطقه به منظور مقابله با هرگونه اقدام انتقام‌جویانه از سوی ایران نشان دهد و از تاسیسات و منافع آمریکا در منطقه محافظت کند. وزارت دفاع آمریکا باید ثابت کند که به سرعت و با قدرت به حملات پهپادی ایران و مختل کردن کشتیرانی در خلیج ‌فارس پاسخ خواهد داد.

واقعیتی که هفت شخصیت یاد شده به آن پی برده‌اند این است که بودجه سال آینده ایران با این فرض تنظیم شده است که توافق هسته‌ای در مذاکرات وین به دست نخواهد آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    0 0
    اونایی که تو آمریکا و اسراییل تشویق به جنگ و عملیات نظامی علیه ایران میکنن فکر میکنن با یه دیوار طرفن؟! آیا اگر بچه خودشون تو خاورمیانه بود اینجور عربده های بدمستانه و متوهمانه سر میدادند؟ "مکنزی فرمانده نیروهای آمریکایی: جنگ با ایران برای آمریکا جنگی خونین، پرهزینه و طولانی خواهد بود"
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    0 0
    نتیجه‌گیری مقاله رو چرا ننوشتید؟؟؟!!!!!! مگه نتیجه‌گیری نکرد و ننوشت که: "در عوض! دین و دیانت مسئولین و مردم رو کاملاً متوقف و نابود کرده‌ایم!!! تا دلتون بخواد! غرق دنیا طلبی و فسادشون کردیم
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    0 0
    اگر تحریم رفع کنید و دنبال راستی ازمایی باشید توافق ممکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس