مقام پاکستانی: روابط پاکستان و ایران تاریخی و ناگسستنی است

رئیس شورای ایدئولوژی پاکستان گفت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان جدای از یکدیگر نیستند و ما اهمیت زیادی به این روابط تاریخی و ناگسستنی قائل هستیم.

به گزارش مشرق، «قبله ایاز» روز چهارشنبه در حاشیه همایش "اهمیت و ضرورت قانون گذاری اسلامی در حل چالشهای عصر حاضر" که با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در شهر اسلام‌آباد برگزار شد، به خبرنگار ایرنا گفت: پاکستان از روابط دیرینه و تاریخی با جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و ما در نشست امروز از اظهارات حجت الاسلام شهریاری پیرامون قانون گذاری اسلامی استفاده کردیم.  

وی افزود: دو کشور همسایه در بخش قانون گذاری اسلامی و تامین حقوق شهروندی دیدگاه نزدیک و قوانین موثری دارند.  ما بر روی تجربیاتی که هیات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آن را به اشتراک گذاشت، مطالعه و پژوهش خواهیم کرد  و از اقدامات ایران در این بخش خرسندیم.

این پژوهشگر نام آشنای پاکستان افزود: روابط دو ملت همسایه ایران و پاکستان جدای از یکدیگر نیست و ما دوستی تاریخی و مناسبات دیرینه‌ای داریم که یکی از آنان دوران همکاری  در سازمان همکاری‌های منطقه‌ای برای توسعه است.

وی با اشاره به تامین نیازهای اساسی بلوچستان پاکستان از ایران به ویژه صادرات برق از ایران به این ایالت، اظهار داشت: ما نگاه رو به جلو به همکاری جمهوری اسلامی ایران با پاکستان در حوزه انرژی داریم و معتقدیم توسعه بلوچستان پاکستان در گرو استفاده از ظرفیت‌های همکاری با کشور همسایه یعنی ایران است.

قبله ایاز با ابراز اطمینان از مناسبات قوی سیاسی و اقتصادی تهران و اسلام‌آباد تاکید کرد: پاکستان همواره نگرانی‌ها و ملاحظات منطقه ای طرف ایرانی را مقدم می‌شمارد و یکی از آنها موضوع یمن است و پاکستان حاضر نشد وارد این جنگ شود.

وی گفت: ایران نزدیک‌ترین کشور دوست و همسایه پاکستان است و ما برای پایداری این روابط، در دیگر امورات منطقه‌ای توازن برقرار کرده ایم زیرا هرگز خواستار تحت تاثیر قرار گرفتن این مناسبات نیستیم.

رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان افزود: مجلس و دولت این کشور در ماجرای یمن تصمیم قاطعانه‌ای اتخاذ کردند و این نشان دهنده اهمیت روابط با جمهوری اسلامی ایران نزد پاکستانی‌ها است.

شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان یک نهاد مهم نظارتی-دولتی است که لایحه‌های مورد منازعه و اختلاف برانگیز در حوزه امور مذهبی که قرار است در صحن مجلس ملی و سنا به رای گذاشته شود را بررسی کرده و نظرات کارشناسی خود را به نهادها و شخصیت‌های حکومتی در قبال آن منعکس می‌کند اما اختیارات اجرایی ندارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس