کد خبر 1319739
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
با خودرو شاسی بلند K7 DCT آشنا شوید

کی ام سی K7 در بازار چین با عناوین jiayue x7 یا sehol x7 شناخته می‌شود و طی سال ۲۰۲۰ به‌عنوان نسخه فیس‌لیفت جک اس ۷ به بازار معرفی شد.

به گزارش مشرق، این روزها بازار SUV‌ها در کشور حسابی داغ شده و مشابه خودروهای سدان، این خودروها بخش اعظم بازار را به خود اختصاص داده اند. خودروهایی که در گذشته بیشتر برای تردد در جاده‌های صعب العبور و برفی محبوب بودند، اما امروزه با شهر و خیابان‌ها آشتی کرده اند و در سطح شهر بسیار دیده می‌شوند.

اغلب این خودروهای بلندقامت و جادار، علاوه بر پر آپشن بودن، بسیار قدرتمند هستند و به‌راحتی می‌توانند نظر هر خریداری را به سوی خود بکشانند، بدین معنا که بسیاری از آن‌ها از نظر مشخصات فنی بسیار قدرتمند هستند و با خیال راحت می‌توان در دل جاده رفت، علاوه براین، مواردی هم‌چون قابلیت اطمینان بالا، پیشرانه‌های پرتوان یا برخورداری از قابلیت چهارچرخ فعال، دلایل دیگری هستند که اغلب مردم شاسی‌بلند را به سایر کلاس‌های خودرویی ترجیح می‌دهند.

نکته حائز اهمیت این است که به دلیل استقبال بالا از این دست خودروها، از خودروسازان خصوصی کوچک گرفته تا خودروسازان بزرگ اقدام به تولید و مونتاژ انواع شاسی بلند می‌کنند، خودروهایی که متقاضیان خاص خود را دارد. 

آشنایی با خودرو شاسی بلند K7 DCT +عکس

خودرو شاسی بلند K۷ DCT، یکی از کراس اوورهای نسل سوم گروه خودروسازی جی‌ای سی موتورز یا همان جک است که در ایران با لوگوی اختصاصی KMC به فروش می‌رسد. این خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد و حجم موتور معادل ۱۴۹۹ سی‌سی دارد و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۱ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۵۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

آشنایی با خودرو شاسی بلند K7 DCT +عکس


در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه DCT استفاده شده است؛ این خودرو مجهز به سیستم فرمان برقی EPS است و جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد. حجم باک این خودرو ۶۴ لیتر، طول، عرض و ارتفاع به ترتیب برابر با ۴۷۷۶، ۱۹۰۰ و ۱۷۶۰ میلی متر است.

آشنایی با خودرو شاسی بلند K7 DCT +عکس


از جمله امکانات این خودرو می‌توان به ترمز پارک برقی، سنسور نور، سنسور باران و برف‌پاک‌کن خودکار، درب برقی صندوق عقب، جک هیدرولیک درب موتور، تهویه مطبوع اتوماتیک با تنظیمات دوگانه و دریچه تهویه عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف پانورامیک اشاره کرد.

آشنایی با خودرو شاسی بلند K7 DCT +عکس

همچنین این خودرو مجهز به روکش چرمی صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی راننده، فرمان برقی با قابلیت تنظیم میزان حساسیت و دکمه‌های کنترل، کروز کنترل، سیستم ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی سیستم مالتی مدیا، چراغ‌های دیلایت و سامانه ایگل آی است که در آن نور سو بالا و پایین از یک منبع ساطع می‌شوند.

آشنایی با خودرو شاسی بلند K7 DCT +عکس

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • محمد IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    7 0
    خدا قسمت کنه
    • دیدگا IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      5 1
      تو ایران باید اندازه دو تا لکسوس پول بدی تا سوار یه خودروی چینی بشی که یک پنجم قیمت لکسوس در خارج از کشور هم نیست!
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    5 5
    ببینین ایرانی ها یی که سروری میکردن و لیاقتشان ماشینهای اروپایی و آمریکایی است به چه خاک سیاه نشاندن که ماشین های چینی را با قیمت چند صد برابر به ملت غالب میکنند و عایدات آن را به هموطنلنشان در عراق و سوریه و لبنان میدهند
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    4 2
    حرام زاده ها
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    4 2
    (فارغ از متن خبر) در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم--------- خواستی؟ لطفا همین الان در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم. اللهم العجل لولیک الفرج
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      2 0
      انشاالله
  • مصطفی IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    0 1
    یک زمانی ماشین کره ای دست چندم حساب میکردیم و ماشین اروپایی کمتر‌ سوار نمیشدیم الان ماشین چینی برای ما لوکسه خودرو ملی هم که هروز افزایش قیمت.
  • اریا مهر IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    1 0
    ماشین بسیار جذاب وپرابشنی هس ظاهر وهیکل خوشکلی داره مبارک اونایی ک پولشو دارن ومیخرن فک کنم بازار الان نزدیک یک میلیارد وچهارصد میلیون باشه ،ما ک در حسرت همون پراید هم موندیم دیگه .البته ک درود بر مسعولان نالایق
  • محمد IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    0 0
    ماشین بسیاری وجوان پسند می باشد ولی قیمت خیلی بالاست انصاف نیست با دلار40هزار تومانی هم 1400میایارد نمی‌شود........
  • سهراب IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    0 0
    مسولان هستند که این اشغال های چینی را خوب به مردم غالب میکنن، حالا فک کردین اینهایی که ماشین چینی ها را وارد میکنن کی ها هستن ، ن عزیز دل مردم عادی نون ندارن با ناله سودا کند چه برسه به واردات ماشین ... بله البته که مدیران خوبی دارن چینی ها که میتونن اشغال هاشونو تو ایران بفروشم آفرین به این مدیرها و مسولینی که اینقدر برای چین و روسیه و آمریکا و اسراییل و هند و کره درآمدزایی دارن
  • محمد IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    0 0
    يكي از بزرگترين معايب شاسي بلندهاي چيني يا همان ( SUV) تك دفرنسيال بودن آنها است يعني قدرت موتور فقط به دو تا چرخ جلو متصل است نه چهار چرخ يا همان ( 4WD) و تا الان تمام شاسي بلندهايي كه وارد ايران شدن دو چرخ محرك بودن نه چهار چرخ اما دوستان خبر دارن بسياري از گيربكس هاي هيونداي و كيا را يك شركت چيني توليد ميكند البته تحت نظر شركت ZF آلمان و همينطور قطعاتي مختلف از اتومبيل هاي رنو تحقيق بفرمائيد متوجه خواهيد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس