بارش شدید برف در هشترود

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از پیش بینی سازمان هواشناسی و اعلام هشدار سطح نارنجی مبنی بر وقوع بارش شدید در جاده‌ها خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا به پیش بینی سازمان هواشناسی اشاره و اظهار داشت: برابر اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از امروز تا پایان روز یکشنبه مورخه ۱۲ دی، بارش شدید برف و باران جاده های اکثر استانهای کشور به جز استان‌های شمالی و شمال غربی را در بر گرفته و بر این اساس شرایط بسیار متفاوتی را در این چند روز در جاده های کشور ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

سامانه بارشی جدید در راه است

وی با بیان اینکه بارندگی‌ها به صورت برف و باران باعث افزایش خطر لغزندگی و یخزدگی در جاده ها می‌شود تصریح کرد: با توجه به اینکه خطر انحراف از جاده و واژگونی در این وضعیت بیشتر می شود بنابراین برای رانندگی در جاده‌ها در این شرایط باید از سرعت معمول و همیشگی کاسته شود.

سرهنگ شیرانی خاطرنشان کرد: متاسفانه در ایام بارندگی‌های هفته گذشته شاهد وقوع تصادفات ناگواری در بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر بودیم که علت اصلی این حوادث بی توجهی رانندگان به لزوم کاهش سرعت در شرایط بارندگی و اتخاذ سرعت مطمئنه بود.

وی افزود: اصرار رانندگان به رسیدن به مقصد در یک ساعت و زمان مشخص قبلی بدون در نظر گرفتن شرایط نامناسب آب و هوایی و عدم پیش بینی افزایش لغزندگی سطح راهها در این شرایط از علل زمینه ساز این تصادفات بوده است.

  رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: در این شرایط لازم است رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر داشته و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده ها رعایت احتیاط و فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی را در دستور کار خود قرار داده و با سرعت مطمئنه که پایین تر از سرعت درج شده بر روی تابلوهای مسیر است رانندگی کنند؛ همچنین همراه داشتن زنجیر چرخ برای سفرهای جاده ای در این فصل از الزامات سفر بوده و سالم بودن برف پاک کن خودرو و سیستم گرمایش خودرو قبل از سفر بسیار ضروری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وحید IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    0 0
    دقیقا کدام جاده ها یا حدودا قید نشده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس