نویدکیا: باید بتوانیم خودمان را از این شرایط خارج کنیم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: ما متحمل چند شکست شده‌ایم و باید بتوانیم خودمان را از این شرایط خارج کنیم.

به گزارش مشرق، محرم نویدکیا در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پرسپولیس در هفته دوازدهم لیگ برتر اظهار داشت: شاید امتیازی به بازی زیبا ندهند، اما تیم ما موقعیت‌های خیلی خوبی ایجاد می‌کند و از لحاظ هجومی و نیز انتقال شرایط خوبی دارد. ما فرصت‌های گلزنی کمی به رقبا می‌دهیم، اما باید بپذیریم متحمل چند شکست شده‌ایم و باید بتوانیم خودمان را از این شرایط خارج کنیم. بازیکنان سپاهان از لحاظ فوتبالی مشکل خاصی ندارند و شاید بدشانسی یا فشار روی آنها مشکل‌ساز شده است. با این حال سپاهان هفته به هفته بهتر می‌شود.

وی در مورد تقابل با پرسپولیس در اراک خاطرنشان کرد: هر دو تیم میهمان هستند و ما روی کاغذ میزبان هستیم. دو تیم از بهترین‌های ایران با هم بازی دارند و شاید ناراحت‌کننده است که در ورزشگاه‌های خودمان بازی نمی‌کنیم، اما کمیته انضباطی چنین تصمیمی گرفته و باید آن را بپذیریم. دو تیم خوبی که شانس دارند تا پایان فصل مدعی قهرمانی باشند، بازیکنان باکیفیتی دارند و پرسپولیس از کادر فنی باکیفیتی بهره می‌برد. همیشه دیدارهای پرسپولیس و سپاهان جذاب بوده است و همه دوست دارند بازی جذابی را تماشا کنند که امیدوارم این اتفاق بیفتد.

سرمربی سپاهان اصفهان با اشاره به فشار موجود روی شاگردانش تصریح کرد: مربیگری، مدیریت و بازی کردن، همیشه فشار زیادی برای مربیان، ‌ مدیران و بازیکنان به همراه دارد و این موضوع طبیعی است. آنها باید بتوانند این فشار را تحمل کنند و خودشان را با شرایط تیم وفق بدهند. بازیکنان سپاهان، تمام تلاش خود را برای تیم می‌کنند.

نویدکیا درباره اقدامات تنش‌زایی چون حذف ستاره لوگوی پرسپولیس در صفحه رسمی باشگاه سپاهان عنوان کرد: از این موضوع اطلاع ندارم و دوستان به من گفتند شما در این باره از گل‌محمدی سؤال کردید. صرف‌نظر از مسائل فنی، سپاهان و پرسپولیس ریشه یکسانی دارند که تنش میان آنها در سال‌های گذشته بیشتر شده است. تلاش می‌کردم تنش‌ها میان دو باشگاه و هواداران آنها کمتر شود تا از فوتبال لذت ببریم. با این حال بخشی از این مسئله اجتناب‌ناپذیر است و ممکن است رخ دهد.

وی در مورد برتری سپاهان مقابل گل‌گهر سیرجان با حکم کمیته انضباطی گفت: در این باره صحبت کرده بودم. ما از لحاظ فوتبالی به گل‌گهر باختیم و این را می‌پذیرم، اما ممکن است تخلفی رخ داده باشد و باشگاه‌ها حق دارند از مسائل قانونی خود دفاع کنند. باشگاه ما چنین کاری را انجام داد و نمی‌دانم در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد. قوانین باید برای همه یکسان باشد و برخی جاها شاهد چنین مسئله‌ای نبوده‌ایم.

سرمربی سپاهان با اشاره به ماجرای جذب کریستوفر کنت بیان کرد: ابتدای فصل که می‌خواستم این دروازه‌بان را به سپاهان اضافه کنم، سازمان لیگ تا زمانی که تضمین بانکی ارائه نکردیم، قرارداد او را ثبت نکردند. با این حال برای باشگاه‌های دیگر گفتند دو یا سه هفته دیگر زمان دارید. اگر قوانین برای همه یکسان باشد، کیفیت مسابقات هم بهتر می‌شود و اگر تخلفی صورت گرفته است، متخلف باید تاوانش را بدهد.

نویدکیا در واکنش به بیانیه برخی باشگاه‌ها علیه داوران، پیش از آغاز مسابقه اظهار داشت: اعتقادی به این مسائل ندارم و نمی‌خواهم درباره داوری صحبت کنم. اگر در فوتبال می‌خواهیم پیشرفت کنیم، تنها بازیکنان، مربیان یا ساختار باشگاه مؤثر نیستند و داوری یک رکن اصلی پیشرفت فوتبال است. اگر به جایی برسیم که فشار تیم‌های قوی‌تر باعث نشود داوران احساسی سوت بزنند، یک گام پیشرفت می‌کنیم و داوران باید به پیشرفت فوتبال ما کمک کنند.

وی خاطره‌ای از یک بازی تدارکاتی سپاهان نقل کرد و اظهار داشت: سال گذشته دیدار دوستانه‌ای در ورزشگاه نقش جهان داشتیم که یکی از مربیان با حرارت کنار خط صحبت می‌کرد. محترمانه به او گفتم که این یک بازی دوستانه است، اما این مربی گفت تو تجربه نداری! سپس داور یک پنالتی معمولی گرفت و آن مربی به من گفت دیدی این اعتراض‌ها تأثیر دارد! این موضوع به صورت اشتباه در فوتبال ما جا افتاده که فکر می‌کنیم می‌توانیم اینگونه روی داور تأثیر بگذاریم. ممکن است این اتفاق هم رخ دهد، اما اگر فوتبال ما قرار است یک قدم پیشرفت کند، داوران باید به همان نسبت جلوتر باشند و تصمیمات قاطع بگیرند.

سرمربی سپاهان در مورد دلیل انتخاب ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک برای میزبانی از پرسپولیس خاطرنشان کرد: تصمیم کادر فنی بود که آن را به مدیران باشگاه انتقال دادیم و آنها هم مشکلی نداشتند. از هیئت فوتبال اراک و باشگاه آلومینیوم تشکر می‌کنم که به ما کمک کردند بازی در این شهر برگزار شود. اراک نزدیک‌ترین شهر به اصفهان است و زمین آن هم بد نیست. ما باید در تبریز، مشهد، خوزستان یا اراک بازی می‌کردیم و چون اصفهان فاصله کمتری با اراک داشت، شرایط بدنی بازیکنان هم بهتر خواهد بود.

«سپاهان فصل گذشته با نتیجه ۶ بر یک در اراک پیروز شد و پرسپولیس در دو فصل اخیر در این شهر شکست خورد. آیا این مسئله تأثیری در انتخاب استان مرکزی برای تقابل با پرسپولیس داشت یا خیر؟»، نویدکیا در پاسخ به این پرسش گفت: خیلی نه. به این موضوع فکر نکرده بودیم و دیدیم که بازی در اراک از لحاظ جغرافیایی برای سپاهان بهتر است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکنان و مربیان سپاهان به‌صورت مداوم تست PCR می‌دهند یا خیر، بیان کرد: پزشک تیم باید در این باره پاسخ بدهد، اما هر زمانی که فدراسیون پزشکی ورزشی به ما اعلام کند، قبل از هر مسابقه تست می‌دهیم و مدارک آن را ارسال می‌کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس