هشدار نسبت به انتقال خانواده های داعش از سوریه به شمال غرب عراق

فرماندار سنجار در شمال غربی عراق نسبت به انتقال خانواده های گروه تروریستی تفکیری داعش از اردوگاه «الهول» در سوریه به اردوگاه «الجدعه» در استان نینوا عراق هشدر داد و آن را «بازی با آتش» خواند.

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای خبری «بغداد الیوم»، «محما خلیل علی آغا» در بیانیه ای اعلام کرد: انتقال این خانواده ها در این برهه، خطای بزرگ و فاجعه بار وزارت مهاجرات و مهاجران است.

وی این اقدام را «بازی با آتش» خواند که به گفته او «بمب های ساعتی تروریستی را در استان نینوا کار خواهد گذاشت.»

آغا افزود: عبور خانواده های داعش از شهرستان سنجار، اهانت بزرگ به ایزدی ها است و آنها اجازه این کار و تکرار سناریوی سال ۲۰۱۴ را نمی دهند.

وی از همه طیف های مردم نینوا خواست که مانع از این اتفاق شوند.

آغا همچنین خواستار تشکیل کمیته تحقیق در دور بعدی پارلمان عراق برای کشف به گفته او «دست های خبیثی که خانواده های داعش را در اردوگاه الجدعه جمع کرده است»، شد.

تارنمای بغداد الیوم به نقل از منابع مطلع خبر داد که پنجشنبه آینده، تعداد جدیدی از خانواده های داعش از اردوگاه الهول در سوریه به اردوگاه الجدعه در موصل عراق منتقل می شوند.

سنجار شهرستانی در استان نینوا در شمال غربی عراق است.

نیروهای گروه تروریستی داعش در خرداد سال ۱۳۹۳ با پیشروی در خاک عراق، شهر موصل را در کنترل خود درآوردند و رفته رفته مناطق مختلف از غرب، شمال و مرکز این کشور را تصرف کردند.

در پی این اقدام، نبرد عراقی ها با محوریت بسیج مردمی این کشور و کمک های ایران، علیه تروریسم آغاز شد و در نهایت یک سال بعد موفق به اخراج نیروهای داعش شدند.

طی سال های اخیر، نیروهای داعش در قالب باندهای تروریستی در مناطق مختلف عراق فعالیت کرده اند و بسیاری نسبت به احیای مجدد آن هشدار می دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس