کد خبر 1319281
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
رکورد جدید کرونا در فرانسه: ابتلای ۱۰۰ هزار نفر در یک روز

یکی از مهمترین مشکلات پیش روی کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا، قدرت زیاد انتقال این ویروس بین افراد بود که رفته رفته و با ایجاد جهش های ژنتیکی جدید شاهد افزایش شتاب انتقال بیماری هستیم.

به گزارش مشرق، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد دلیل اصلی گسترش سریع ویروس کرونا بین افراد چیست.؟ در این مطالعات پژوهشگران با بررسی روند گسترش سویه های ویروس کرونا ازموج اول و آغاز این همه ‌گیری در ایالات متحده دریافتند که این بیماری با شدتی بسیار سریع تر از سایر بیماری های ویروسی گسترش یافت و دلیل این موضوع نیز چندان پیچیده نیست زیرا مطالعات نشان می دهد علائم بیماری اغلب با سرفه شروع می ‌شد.

محققان در این رابطه توضیح دادند که احتمالاً افراد مبتلا به کرونا قبل از ظهور سایر علائم و نشانه های بیماری همچون تب و بدن درد و ... شروع به سرفه کردن نموده و این موضوع باعث می شود ویروس طی روزهای ابتدایی ابتلا توسط فرد بیمار در محیط اطراف وی پخش شود.

جوزف لارسن، نویسنده این مطالعه، در بیانیه خبری دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در این رابطه گفت: مطالعه ترتیب احتمالی علائم ممکن است درک ما را از نحوه گسترش سویه های کرونا افزایش دهد و تحقیقات آینده و مراقبت های بهداشتی را در مورد چگونگی احتمال ابتلا به بیماری در افراد شکل دهد.

باید در نظر داشت که کووید- ۱۹ اغلب از طریق قطرات تنفسی، مانند ذراتی که هنگام سرفه کردن فرد از بدن دفع می شود، منتقل می شود. در این میان نکته بسیار جالب توجهی به دست آمده که نشان دهنده تاثیر جغرافیا و نژاد در علائم کرونا است، زیرا به گفته محققان، برخلاف ایالات متحده، افرادی که در چین به کرونا مبتلا شدند ابتدا دچار تب و شده و سپس علائمی مانند سرفه در آن ها ظاهر می شد.به گزارش خبرگزاریsinapress،از سوی دیگر آمارهای  پزشکی نشان می دهد در برخی از کشورها مانند ژاپن گروهی از مردم ابتدا با سرفه وارد سیکل بیماری شده و گروهی با تب این روند را آغاز می کردند.

بر اساس یافته های این تیم مطالعاتی، ترتیب علائم کرونا،  تحت تأثیر منطقه، آب و هوا، سن بیمار یا سایر شرایط سلامتی قرار نگرفته و محققان نتوانستند پاسخ دقیقی برای این پرسش ارائه کنند که آیا ترتیب علائمی که در طول امواج اولیه همه ‌گیری رخ داده است برای انواع فعلی نیز یکسان است یا خیر. به گزارش سیناپرس، پیتر کوهن، سرپرست این تیم پژوهشی در خاتمه توضیحات خود گفت: با ظهور انواع جدید و احتمال بومی شدن کووید-۱۹ در جمعیت، مهم است که محققان همچنان نشان دهند که چگونه انواع ویروس بر پیشرفت علائم و بیماری در افراد و جمعیت ها تأثیر می گذارد. 

شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی PLOS Computational Biology منتشر شده است.

منبع:سیناپرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    برای بنده سی و چند ساله با مورمور شدن بدن شروع شد. متاسفانه پدر و مادرم هم مبتلا کردم و راهی بیمارستان شدند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس