برنج ایرانی و شکر صدر نشین گرانی‌ها/ افزایش 11 تا 56 درصدی قیمت کالاهای اساسی

بررسی قیمت کالاهای اساسی نشان می‌دهد که قیمت برخی اقلام اساسی در بازه زمانی آبان ۹۹ تا آبان ۱۴۰۰ بین ۱۱.۲ تا ۵۶.۷ درصد افزایش قیمت داشته است.

به گزارش مشرق، بررسی قیمت کالاها و اقلام اساسی حاکی از آن است که قیمت کالاهای اساسی مانند برنج خارجی و داخلی، شکر سفید، گوشت گوساله، گوشت گوسفندی و گوشت مرغ تازه در آبان ماه امسال نسبت به آبان ماه سال گذشته رشد چشم‌گیری داشته است. 

براین اساس قیمت برنج پاکستانی در آبان ماه امسال نسبت به آبان سال ۱۳۹۹ در مجموع ۱۴ درصد رشد داشته است و قیمت آن از هر کیلوگرم ۲۴۲۹۳۶ ریال در آبان ۹۹ به ۲۷۷۰۲۹ ریال در آبان ۱۴۰۰ رسیده است. 

قیمت برنج تایلندی نیز در آبان ۱۴۰۰ نسبت به آبان ۱۳۹۹ در مجموع ۱۱.۲ درصد رشد داشته است. 

برنج طارم اعلا نیز در بازه زمانی یاد شده ۵۶.۷ درصد رشد قیمت داشته و براین اساس هر کیلوگرم از این نوع برنج از ۳۱۹ هزار و ۱۰۴ ریال آبان ۹۹ به ۵۰۰ هزار و ۳۲ ریال در آبان ماه امسال رسیده است. 

قیمت برنج داخلی هاشمی درجه یک نیز در بازه زمانی یاد شده ۵۵.۴ درصد رشد داشته است. 

شکر سفید با افزایش قیمت ۷۶.۱ درصدی بیشتر رشد قیمت را در بین اقلام اساسی داشته است، به طوری که قیمت این کالای اساسی در آبان ماه سال گذشته ۸۳ هزار و ۸۳۳ ریال بوده که در آبان ماه امسال به ۱۴۷ هزار و ۶۴۳ ریال افزایش یافته است که بر این اساس قیمت این کالا در بازه زمانی یکساله یعنی از آبان ۹۹ تا آبان ۱۴۰۰ به میزان ۷۶.۱ درصد رشد داشته است. 

افزایش ۱۱ تا ۵۶ درصدی قیمت کالاهای اساسی +جدول

گوشت گوساله، گوشت گوسفندی و گوشت مرغ تازه نیز به ترتیب هر کدام ۴۱.۶، ۱۸.۷ و ۲۷.۱ درصد در بازه زمانی مذکور رشد قیمت داشته است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس