امیرعبداللهیان نمایه

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مذاکرات ما در وین در مسیر خوبی قرار دارد و اگر جدیت در کنار حسن نیت در طرف های مقابل دیده شود، رسیدن به یک توافق زود و در آینده نزدیک متصور است.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز در حاشیه برگزاری مراسم یادبود شهید ایرلو که به میزبانی وزارت امور خارجه برگزار شد گفت: برای ما ارتباط با کشور یمن مهم است و ما معتقد هستیم که در سایه حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی یمن، باید دولتی با مشارکت همه طرف‌های یمنی در این کشور تشکیل شود.

وی با بیان اینکه برخی در ذهن خودشان و در برنامه‌های خودشان به دنبال تجزیه یمن به دو یا چند منطقه بوده و هستند،افزود: ما مخالف هرگونه تجزیه کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: برای پیگیری مناسبات جمهوری اسلامی ایران با یمن، به زودی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در یمن تعیین می‌شود و در این کشور مستقر خواهد شد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز کاردار جمهوری اسلامی ایران در یمن با نشاط و با فعالیت لازم سفارت را باز نگه داشته است و ما به پیگیری‌هایمان جهت توسعه همکاری ها برای بازگشت صلح به یمن، لغو محاصره انسانی و پایان تجاوز به این کشور ادامه می‌دهیم و معتقد هستیم یمن صرفاً راه‌حل سیاسی دارد.

وی همچنین در تشریح آخرین روند از جزئیات مذاکرات کشورمان در وین گفت: مذاکرات ما در مسیر خوبی قرار دارد. مهم این است که ما یک متن مشترک و واحدی را در اختیار داریم که تیم مذاکره کننده ایران بر روی آن متن تمرکز کرده و طرف‌های مقابل نیز نسبت به موضوعاتی که ما در درون پرانتز قرار دادیم، یعنی موضوعات اختلافی، جمع‌بندی لازم در دو دور قبلی مذاکرات دولت جدید انجام شده است. ما سرگرم توافق بر نقاط اختلافی که در داخل پرانتز در آن متن ذکر شده است، هستیم و به شدت مشغولیم و با ۱+۴ گفتگو می شود.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: اتحادیه اروپا و «مورا»، نماینده اتحادیه اروپا نیز فعالانه تلاش می‌کنند که به نقش هماهنگ‌کننده خودش ادامه بدهد، در این رابطه ما فکر می‌کنیم که طرف‌های مقابل اگر با حسن نیت مذاکره‌ای را که در این مرحله شروع شده است را ادامه دهند، دست یافتن به یک توافق خوب برای همه طرف‌ها شدنی است و این هدف را می‌توانیم محقق کنیم.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: حتی اگر جدیت در کنار حسن نیت در طرف های مقابل در مراحل آینده مذاکرات دیده شود، رسیدن به یک توافق زود و در آینده نزدیک نیز متصور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    3 1
    انشالله
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    2 0
    اگر میخواهند ایران سلاح هسته ای بکار نگیره بایدسه شرط برایشان بذارید-۱-تمام تحریمها کاملا ویکدفعه رفع وراستی آزمایی کنیم-۲-مثل خودتان به انواع پیشرفتهای هسته ای نامحدود بدون حضور جاسوسان آژانس وانواع سلاحها مثل خودتان دسترسی داشته باشه-۳-هیچگونه فصولی،مداخله،غارت،اشغال وخیانت،ترور،جنایت وخرابکاری در(دفاع،تهاجم،سیاست،اقتصاد،اقتدار،استقلال وخودکفایی....)نداشته باشندمثل خودتان
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    0 0
    زودتر هر کاری می خواهید کنید تمامش کنید اینم 20سال طول نکشه....عمر مان تمام شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس