کد خبر 1319036
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۸
فواید روغن سویا برای رویش موی سر

روغن سویا دارای خواص بسیاری زیادی است که به رشد مجدد موی سر کمک می‌کند.

به گزارش مشرق، ریزش مو امروزه یکی از پدیده‌های طبیعی به ویژه در میان مردان است. گرچه راهکارهای بسیار گران قیمتی برای رویش مجدد موی سر وجود دارد، اما کمتر کسی می‌داند که می‌توان با کمک روغن‌های گیاهی با کم‌ترین هزینه به رشد مجدد موی سر کمک کرد.

روغن سویا یکی از بهترین روغن‌های طبیعی برای موی سر است. به دلیل وجود اسید چرب‌های ضروری، این روغن به سهولت از طریق پوست سر جذب می‌شود. همچنین روغن سویا باعث افزایش آبرسانی به پوست و مرطوب نگه داشتن موی سر می‌شود.

این روغن دارای فواید بی شماری برای موی سر است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
۱- ویتامین ها: ریبوفلاوین (ویتامین B۲) موجود در روغن سویا به رشد موی سر کمک می‌کند. مطالعات متعدد از رابطه میان کمبود این ویتامین و ریزش موی سر حکایت دارد. همچنین کمبود ویتامین C نیز یکی دیگر از عوامل دخیل در ریزش موی سر است. این ویتامین به جذب بهتر آهن کمک کرده و مانع از ریزش مو به دلیل فقر آهن می‌شود. ویتامین E موجود در روغن سویا به ترمیم فولیکول‌های موی سر کمک می‌کند و مانع از آسیب رادیکال‌های آزاد به ریشه مو می‌شود.

۲- مواد معدنی: همانطور که پیش‌تر عنوان شد، کمبود آهن یکی از دلایل اصلی ریزش موی سر است. اسید چرب امگا ۳ موجود در روغن سویا باعث تحریک رویش موی سر می‌شود. مطالعات نشان داده است آهن و اسید چرب امگا ۳ موجود در این روغن به طور موثری به موی سر برای رویش مجدد کمک می‌کند.

برای ساخت یک عصاره قوی برای موی سر یک قاشق غذاخوری روغن سویا را با یک قاشق غذاخوری روغن کرچک مخلوط کنید. سپس به اندازه ۴ تا ۵ قطره سایر روغن‌های محرک رشد موی سر مانند رزماری، اسطوخودوس، و جوهر نعنا را به آن بیافزایید.

این ترکیب را بر روی ریشه موی سر به مدت چند دقیقه ماساژ دهید به طوری که روغن به طور کامل تمامی سطح ریشه را در بربگیرد. سپس اقدام به شستن موی سر و استفاده از نرم کننده کنید. همچنین می‌توانید روغن سویا را بدون ترکیب با سایر روغن‌ها و به تنهایی با شانه به ریشه موها مالیده و پس از ۳۰ دقیقه موی سر را بشویید.

منبع: تولایو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    2 0
    به شرطی که ماننو ۹۰ درصد روغن های سویای موجود تراریخته نباشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس