رونمایی از اسناد جدید در ماجرای بانیاما/ اصرار گل‌گهر به استفاده از بازیکن گابنی + تصاویر نامه‌ها

با انتشار اسناد جدیدی از ماجرای صدور کارت بازی مهاجم گابنی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان، این موضوع جنجالی وارد فاز جدیدی شده است.

به گزارش مشرق، پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر با رونمایی از هر سند تازه‌ای، وارد فاز جدیدی می‌شود. پس از اینکه به دلیل استفاده از اریک بانیاما در ترکیب گل‌گهر سه بازی این تیم مقابل استقلال، سپاهان و پیکان با رأی سه بر صفر از سوی کمیته انضباطی به سود حریفانش همراه بود، اسنادی از فدراسیون فوتبال منتشر شد که نشان می‌داد روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال در تأیید سوابق این بازیکن نقش داشته، اما این تمام ماجرا نبوده و حالا اسناد جدید، ابعاد جدید ماجرا را نشان می‌دهد.

دیگر بر کسی پوشیده نیست که بانیاما بدون سابقه ملی و با جعل سند به عضویت باشگاه گل‌گهر درآمد و حتی مشخص شد چهار نفر در این زمینه متهم هستند. چهار نفری که ردپای آنها در این پرونده مشخص شده، اما هنوز در مرحله اتهام بوده و به نتیجه نرسیده است. با این حال در پرونده کمیته انضباطی اسنادی وجود دارد که پس از استعلام‌های مجدد فدراسیون فوتبال از فیفا و فدراسیون گابن، جعل نامه‌های ارسالی به فدراسیون فوتبال ایران را تأیید می‌کند.

جعل در سابقه ملی بازیکن گابنی در بررسی‌های کمیته انضباطی و پیگیری‌های پلیس فتا قطعی شده، اما ابعاد این ماجرا چیست؟ باشگاه گل‌گهر ابتدای کار نامه‌ای را به صورت حضوری به فدراسیون فوتبال ارائه می‌کند که فدراسیون درخواست می‌کند نامه مذکور، به صورت رسمی از سوی فدراسیون گابن به فدراسیون فوتبال ایران ارسال شود. پس از دریافت این نامه از سوی فدراسیون فوتبال، حمیرا اسدی که رئیس دپارتمان بین‌الملل است، ۱۳ آبان پارافی روی نامه انجام داده مبنی بر اینکه «سوابق فوق مورد تأیید است».

گل‌گهر سیرجان , سازمان لیگ فوتبال ایران , فدراسیون فوتبال ,

مسئله پیگیری‌ها درباره سوابق بازیکن گل‌گهر به همین جا ختم نمی‌شود، در حالی که باشگاه گل‌گهر بر مبنای این نامه و پاراف رئیس دپارتمان بین‌الملل می‌گوید که فدراسیون فوتبال هم در این زمینه مقصر است، اما سؤالی مطرح می‌شود که چرا پس از دریافت نامه نخست و پاراف مورد تأیید بودن سوابق آن، کارت بازی بازیکن گابنی صادر نمی‌شود؟ پاسخ این سؤال، همان کلید ماجراست که چرا از ۱۳ آبان که گفته شده سوابق مورد تأیید است تا ۳ آذر که بانیاما نخستین بازی خود را برای گل‌گهر انجام داد، صدور کارت بازی این بازیکن طول کشید.

اسنادی به دست خبرگزاری رسیده که نشان می‌دهد، دپارتمان بین‌الملل فدراسیون پس از دریافت نامه نخست و البته ابهاماتی که در خصوص بازیکن گابنی گل گهر مطرح شد، به اطلاعات آن شک کرده و استعلام‌های دیگری را صورت داده است. پس از دریافت نامه نخست، نامه دیگری به دست فدراسیون فوتبال رسیده که در آن با جزئیات به تعداد بازی‌هایی که بانیاما برای تیم ملی گابن انجام داده اشاره می‌کند. پس از این نامه بود که تسنیم به بررسی و راستی آزمایی این بازی‌ها پرداخت و مشخص شد سه بازی از چهار بازی مورد اشاره اصلاً برگزار نشده و در دیگر بازی هم اثری از بانیاما وجود ندارد.

حمیرا اسدی، رئیس دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال این بار برخلاف نامه قبلی پارافی روی آن انجام داده و نوشته است: «دریافت نامه فوق از طریق فدراسیون گابن مورد تأیید است». هرچند تاریخ این پاراف مشخص نیست، اما تاریخ نامه نشان می‌دهد که پس از نامه نخست بوده و با توجه به ابهامات موجود در خصوص بازیکن گابنی، این بار سوابق بازیکن به تأیید نرسیده و فقط دریافت نامه از فدراسیون گابن به تأیید می‌رسد. در شرایطی که نامه‌های درخواست باشگاه گل‌گهر به سازمان لیگ، نشان می‌دهد که ابهامات در خصوص این بازیکن پس از تمام این ماجراها همچنان باقی بوده است.

گل‌گهر سیرجان , سازمان لیگ فوتبال ایران , فدراسیون فوتبال ,

با اینکه اخیراً مطرح شده، مکاتبات صورت گرفته در خصوص بازیکن گابنی از سوی فدراسیون فوتبال و دپارتمان بین‌الملل بوده، اما ۲۹ آبان‌ماه باشگاه گل‌گهر در نامه‌ای به ریاست سازمان لیگ برای صدور کارت بازی این بازیکن، اشاره کرده که خودش رزومه بازی‌های ملی اریک بانیاما را از فدراسیون فوتبال گابن استعلام کرده و مراتب را به واحد امور بین‌الملل ارسال و پس از تأیید مراتب از سوی واحد یاد شده اقدام به جذب بازیکن مورد نظر کرده است. نکته مهم اما در ادامه نامه است که باشگاه گل‌گهر به تکمیل مستندات و رفع پاره‌ای از ابهامات پیش آمده در خصوص سوابق این بازیکن اشاره می‌کند. با توجه به اینکه دپارتمان بین‌الملل فدراسیون ۱۳ آبان سوابق بازیکن را طبق نامه نخست تأیید کرده و این نامه باشگاه گل‌گهر ۲۹ آبان به سازمان لیگ ارسال شده، مشخص می‌شود که پس از تأیید اولیه، ابهاماتی در خصوص این بازیکن مطرح بوده که نیاز به استعلام مجدد بوده است.

گل‌گهر سیرجان , سازمان لیگ فوتبال ایران , فدراسیون فوتبال ,

با توجه به تاریخ نامه‌ها، روشن می‌شود که نامه دومی که با جزئیات به سوابق چهار بازی ملی اریک بانیاما برای تیم ملی گابن اشاره داشته و حمیرا اسدی روی نامه پاراف کرده «دریافت نامه فوق از فدراسیون فوتبال گابن مورد تأیید است»، پس از ابهامات مطرح شده بود و اینجا نکته مهم، عدم تأیید سوابق بازیکن بوده و دپارتمان بین‌الملل صرفاً دریافت نامه از فدراسیون گابن را تأیید کرده است. با وجود این ابهامات باشگاه گل‌گهر همچنان اصرار داشته بازیکن مدنظرش مشکلی ندارد، سوابقش مورد تأیید است و خواهان صدور کارت بازی این بازیکن بوده است.

در وهله اول بازیکنی که می‌دانسته سابقه ملی ندارد، خود را ملی‌پوش معرفی کرده یا واسطه‌ها او را ملی‌پوش معرفی‌ کرده‌اند و به همین طریق بانیاما توانسته با باشگاه گل‌گهر قرارداد امضا کند. در حالی که واسطه‌های حضور این بازیکن در گل‌گهر، از قوانین جذب بازیکن خارجی با خبر بوده و مسلماً باید سوابق بازیکن مورد نظر را هم بررسی می‌کردند -همان کاری که رسانه‌ها پس از ابهامات مطرح شده انجام دادند- اما چگونه بوده که واسطه‌های این انتقال و باشگاه گل‌گهر اقدامی انجام نداده‌اند؟ در ادامه نیز با وجود ابهامات مطرح شده، باشگاه گل‌گهر همچنان به استفاده از این بازیکن اصرار داشته و درخواست صدور کارت بازی این بازیکن را داده، اما آیا آنها مانند فدراسیون فوتبال که پس از تأیید اولیه متوجه ابهامات شد، ذره‌ای به سوابق این بازیکن شک نکرده است؟

با وجود درخواست‌های پیاپی باشگاه گل‌گهر برای صدور کارت این بازیکن از اوایل آبان‌ماه، اما سوابق این بازیکن پس از تأیید اولیه، دیگر مورد تأیید قرار نگرفته و فدراسیون فوتبال فقط اشاره به تأیید دریافت نامه از فدراسیون گابن کرده است، پس چگونه باشگاه گل‌گهر در نامه‌ای که اول آذرماه به سازمان لیگ ارسال کرده، اشاره داشته بازیکن مدنظرش مطابق مصوبات و آیین نامه جذب بازیکن خارجی بوده و پس از دریافت تأییدیه‌های لازم از فدراسیون فوتبال گابن خواهان صدور کارت و مجوز بازی این بازیکن شده است؟

گل‌گهر سیرجان , سازمان لیگ فوتبال ایران , فدراسیون فوتبال ,

تمام این اسناد و مدارک نشان می‌دهد که باشگاه گل‌گهر با وجود ابهامات موجود در خصوص سوابق ملی بانیاما، اصرار به جذب و استفاده از این بازیکن داشته و به نوعی مسئولیت استفاده از این بازیکن را به عهده گرفته است. در کنار این مسائل، موضوع دیگری نیز مطرح است که پس از رأی کمیته انضباطی و سه بر صفر شدن سه دیدار این تیم به سود استقلال، سپاهان و پیکان باشگاه گل‌گهر قصور خود را در این زمینه پذیرفته و با ارسال نامه‌ای به کمیته انضباطی با اعتراف به اشتباه خود خواهان دریافت گزارش پلیس فتا شده تا خاطیان و جاعلان پرونده را شناسایی کند. حال اینکه این جاعلان ارتباطی با باشگاه گل‌گهر داشته‌اند یا نه، بستگی به گزارش پلیس فتا دارد و باید در دید نهایت این پرونده در کمتیه استیناف به چه مرحله‌ای می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جواد IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    0 0
    اینا دقیقا یا به استقلال یا به سپاهان ربط دارن وگرنه کسی که نمیخاد کسرامتیاز جریمه و.....بخاطر بازیکنی بشه که خودش هم در درست بودنش شک داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس