ما جرمی مرتکب نشده‌ایم، فدراسیون ایران شفاف‌سازی کند

ما هیچ جرمی مرتکب نشده‌ایم، فکر می‌کنیم فدراسیون ایران باید در این زمینه شفاف‌سازی کند.

به گزارش مشرق، ماجرای قرارداد باشگاه گل‌گهر با اریک باگناما بازیکن اهل گابن، جنجال بزرگی به‌راه انداخت و به مهم‌ترین سوژه این روزهای فوتبال ایران تبدیل شد که ماحصلش شکایت سه باشگاه از تیم سیرجانی و حکم 3 بر صفر شدن سه مسابقه بود که البته همچنان با توجه به کشیده‌شدن پرونده به کمیته استیناف ماجراهای مربوط به این قصه ادامه دارد. البته یکی از موارد مهم این پرونده که به‌ گفته مسئولان کمیته انضباطی باعث‌شده این پرونده همچنان باز بماند، شناسایی افرادی است که در جعل مدارک دست داشته‌اند. جاودانی عضو کمیته انضباطی در این خصوص گفت که از طریق پلیس فتا تلاش می‌شود جاعل یا جاعلان شناسایی و به دادگستری معرفی شوند که نشان می‌دهد احتمالا پای افراد داخلی در میان است. در این شرایط این سوال مطرح است که تکلیف ایمیل‌هایی که ظاهرا به فدراسیون فوتبال رسیده و تایید کرده است که یکی از مسئولان در گابن اقدام به ارسال اطلاعات اشتباه کرده چه می‌شود؟ آیا افرادی در داخل کشور با همدستی فردی در فدراسیون گابن اقدام به ارسال ایمیل جعلی کرده‌اند؟ آیا ایمیل‌ها از داخل ایران به فدراسیون رسیده است؟

برای پیگیری بهتر ماجرا سعی کردیم از یک مسئول در فدراسیون گابن استعلام بگیریم. البته برقراری ارتباط با فدراسیون کشور گابن یا هر مقام رسمی و غیررسمی فوتبال این کشور از برقراری ارتباط کاملا اختصاصی با مقام اول و ارشد فیفا سخت‌تر است، نه تلفنی، نه ایمیل شفاف و درستی و نه حتی توئیتر و فیس‌بوک به‌روز و استانداردی. در هر حال وقتی موضوع یک پرونده، بازیکنی از چنین کشوری باشد، باید دانست که اوضاع پیچیده است و فضا برای جعل و دروغ و فریب بسیار باز و وسوسه کننده است.

با ارسال ایمیل به چند درگاه و پورتال و ادمین اینستاگرام و توئیتر فدراسیون فوتبال گابن راه به‌جایی نبردیم تا اینکه یکی از خبرنگاران روزنامه ملی گابن راه تماس تلفنی از طریق واتساپ و ارسال فایل صوتی را معرفی کرد و قول داد که سوالات را به ریاست فدراسیون فوتبال گابن برساند. این راه نیز البته به در بسته مذاکرات خورد، اما درنهایت پیر آلن مونگنگی که ریاست فدراسیون گابن را در اختیار دارد و نامش فقط در سایت کنفدراسیون فوتبال آفریقا دیده می‌شود و در سایت فیفا خبری از نام وی نیست، شخصا به زبان فرانسه پاسخگوی سوالات شد. متن این گفت‌وگوی کوتاه را در ادامه می‌خوانید.

بیشتر بخوانید:

سرنوشت گل‌گهر در انتظار یک تیم لیگ برتری دیگر؟

احتمال تغییرات در گل‌گهر؛ قلعه‌نویی روی لبه تیغ!

اولین سوال کوتاه طبق شرطی که شما گذاشتید (فقط چند سوال کوتاه پرسیده شود) این است که آیا برای فوتبال گابن دنبال راهی ارتباطی نیستید؟ دامنه وب‌سایت شما به مبلغ دو و نیم دلار برای فروش گذاشته شده و آخرین به‌روزرسانی حقوقی مربوط است به سال 2019، این فدراسیون فوتبال خود را رسمی و فعال می‌داند؟

قرار شد سوال خود را بپرسید و من پاسخگو باشم، این موضوعات چرا برای یک خبرنگار ایرانی مهم است؟

مهم است چون یک بازیکن اهل کشور شما با تایید ایمیل فدراسیون فوتبال گابن با یک تیم باشگاهی ایرانی قرارداد بسته و نامه‌های مربوط به تایید ملی‌پوش بودن او ظاهرا جعلی است؟ شما نباید در این خصوص روشنگری کنید؟

ما هیچ جرمی مرتکب نشده‌ایم، فکر می‌کنیم فدراسیون ایران باید در این زمینه شفاف‌سازی کند. من اطلاعات زیادی در این خصوص ندارم، اما خبر دارم که فدراسیون فوتبال ایران یا همان باشگاه ایرانی مکاتباتی داشته و ما از طریق روابط‌عمومی خود پاسخ رسمی داده‌ایم.

مشکل اصلی همینجا است، به‌شدت علاقه‌مند هستیم بدانیم شما با چه آدرس ایمیل یا شماره تماسی پاسخ ایران را داده‌اید؟ چیزی که هرگز در اینترنت قابل رویت نیست؟ شماره فدراسیون فوتبال گابن در وب‌سایت فدراسیون فوتبال شما فقط پیش‌شماره دارد و باقی آن صفر است!

نه، هرگز این‌طور نیست، این وب‌سایت درحال به‌روزرسانی است و شما زمانی به وب‌سایت سر زده‌اید که درحال بارگذاری بوده است، شماره تلفن و سایر اطلاعات به‌زودی به‌روزرسانی خواهد شد.

صحبت شما بسیار عجیب است در هر حال اطلاعات بیشتری از بازیکن گابنی اریک باگناما ندارید؟ به‌تازگی تصاویری منتشرشده که نشان از تایید رسمی شما دارد؟

من توضیحات لازم را دادم، سایر اطلاعات را به شما نمی‌دهیم هر چیزی که لازم بود را به دست مدیران همان باشگاه یا رئیس فدراسیون فوتبال کشورتان رسانده‌ایم.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مهدی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    0 1
    به این میگن اقتدار ما در دنیا. ببین گابن پیزوری هم برای ما تره هم خرد نمیکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس