برترین فیلم‌های اکشن سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

محبوبیت بیشتر فیلم‌های ابرقهرمانی در چند سال اخیر، متأسفانه ژانر اکشن بیشتر به حاشیه رانده شده است.

به گزارش مشرق، ژانر اکشن را می‌توان یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین ژانرها در بین فیلم‌های سینمایی قلمداد کرد. البته می‌توان گفت که با محبوبیت بیشتر فیلم‌های ابرقهرمانی در چند سال اخیر، متأسفانه ژانر اکشن بیشتر به حاشیه رانده شده است. با این حال تولید فیلم‌های بزرگ و جذاب برای این ژانر همچنان ادامه داشته و سال ۲۰۲۱ نیز از این قاعده مستثنا نیست.

برترین فیلم‌های اکشن سال ۲۰۲۱ را از نظر منتقدین فیلم‌های زیر تشکیل می‌دهند:

نکته‌ی مهم: این لیست براساس نمرات منتقدین به این فیلم‌ها در سایت راتن تومیتوز (سایتی که نقدهای منتقدین درباره فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی را گردآوری می‌کند) طبقه‌بندی شده است.

 Zack Snyder’s Justice League

برترین فیلم‌های اکشن سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم ابرقهرمانی و اکشن «لیگ عدالت زک اسنایدر»، یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های پخش شده در سال ۲۰۲۱ به حساب می‌آید.

این فیلم داستان تشکیل گروه ابرقهرمانی مشهوری از کمیک بوک‌های DC با نام Justice League را روایت می‌کند. از اعضای این گروه در این فیلم می‌توان به بتمن، سوپرمن، زن شگفت‌انگیز، سایبورگ، آکوامن و فلش اشاره کرد.

آن‌ها در این فیلم به سراغ شخصیت شروری با نام «استپن‌ولف» و ارتش او خواهند رفت تا مانع از به وقوع پیوستن اهداف شوم او شوند.

بازیگران بزرگی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به بن افلک (Ben Affleck)، گل گدوت (Gal Gadot)، هنری کویل (Henry Cavill) و جیسون موموآ (Jason Momoa) اشاره کرد.

وظیفه هدایت این پروژه را کارگردان مطرح هالیوودی با نام زک اسنایدر (Zack Snyder) بر عهده داشته است.

از نکات مثبت حاضر در این فیلم از نظر منتقدین، می‌توان به نحوه‌ کارگردانی خاص زک اسنایدر و عمق بیشتر کاراکترها در آن اشاره کرد.

علاوه بر این، اکثر منتقدین در نقدهایشان گفته‌اند که این فیلم نسبت به نسخه‌ی اولیه‌ی آن در سال ۲۰۱۷، از همه نظر برتر می‌باشد.

حتی برخی از منتقدین نیز از این فیلم، به عنوان یکی از برترین فیلم‌های ابرقهرمانی ساخته شده در تاریخ یاد کرده‌اند.

فیلم ابرقهرمانی Zack Snyder’s Justice League توانسته در سایت راتن تومیتوز نمره‌ی ۷۱ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه دهم این لیست قرار گیرد.

Boss Level

فیلم اکشن و علمی‌-تخیلی «رتبه رئیس» را می‌توان یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های اکشن به نمایش درآمده در سال جاری به حساب آورد.این فیلم که محصول اورجینالی از شبکه اینترنتی Hulu می‌باشد، داستان مردی با نام روی پالور و به دام افتادن او در یک حلقه‌ زمانی بی‌پایان را روایت می‌کند.

از بازیگران مطرحی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به فرانک گریلو (Frank Grillo)، نائومی واتس (Naomi Watts)، مل گیبسون (Mel Gibson) و آنابل والیس (Annabelle Wallis) اشاره کرد.این فیلم توسط کارگردان مطرح هالیوودی با نام جو کارنهان (Joe Carnahan) کارگردانی شده است.

منتقدین در نقدهایشان علاوه بر تعریف از نقش‌آفرینی بسیار خوب فرانک گریلو در نقش اصلی این فیلم، از صحنه‌های اکشن جذاب و عنصر طنز حاضر در آن نیز تعریف و تمجید بسیاری کرده‌اند.فیلم Boss Level توانسته در سایت راتن تومیتوز نمره‌ی ۷۴ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه نهم این لیست قرار گیرد.

 Shadow in the Cloud

فیلم اکشن-ترسناک «سایه در ابر»، محصول مشترکی از دو کشور آمریکا و نیوزیلند می‌باشد.

این فیلم داستان خلبان زنی در جنگ جهانی دوم با نام «ماد گرت» را روایت می‌کند که پس از سوار شدن در یک هواپیما برای انجام مأموریتی محرمانه، در میانه‌ی راه با موجودی عجیب و غریب و شیطانی روبه‌رو می‌شود.

از بازیگران حاضر در این فیلم می‌توان به کلویی گریس مورتس (Chloë Grace Moretz)، نیک رابینسون (Nick Robinson)، بولا کوال (Beulah Koale) و تیلور جان اسمیت (Taylor John Smith) اشاره کرد.

وظیفه‌ هدایت این فیلم را کارگردان نیوزیلندی با نام روزان لیانگ (Roseanne Liang) بر عهده داشته است.

از نکات مثبت حاضر در این فیلم از نظر منتقدین، می‌توان به داستان سرگرم‌کننده و جذاب آن به همراه نقش‌آفرینی بسیار خوب کلویی گریس مورتس در نقش اصلی این فیلم و همچنین سکانس‌های اکشن دیدنی‌اش اشاره کرد.

فیلم اکشن Shadow in the Cloud توانسته در سایت راتن تومیتوز نمره‌ی ۷۸ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه هشتم این لیست قرار گیرد.

Copshop

برترین فیلم‌های اکشن سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم اکشن و مهیج «کاپ شاپ»، محصول موفقی از دو کمپانی‌ STXfilms و Open Road Films در ماه سپتامبر سال جاری (شهریور ماه امسال) می‌باشد.

این فیلم داستان یک ایستگاه پلیس در شهری کوچک را روایت می‌کند که به طور غیرمنتظره‌ای، تبدیل به میدان نبردی میان یک قاتل حرفه‌ای با نام «باب» و یک پلیس تازه‌کار با نام «والری» و شیادی با نام «تدی» می‌شود.از بازیگران مطرحی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به جرارد باتلر (Gerard Butler)، فرانک گریلو (Frank Grillo)، الکسیس لودر (Alexis Louder) و توبی هاس (Toby Huss) اشاره کرد.وظیفه کارگردانی فیلم Copshop را مانند فیلم Boss Level، جو کارنهان بر عهده داشته است.منتقدین در نقدهایشان علاوه بر تعریف از استایل دهه‌ی هفتادی این فیلم، از نقش‌آفرینی بسیار خوب گروه بازیگری حاضر در آن و همچنین داستان بسیار جذابش نیز تعریف بسیاری کرده‌اند.

فیلم اکشن Copshop توانسته در سایت راتن تومیتوز نمره‌ی ۸۲ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه هفتم این لیست قرار گیرد.

 Nobody

برترین فیلم‌های اکشن سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم اکشن و دلهره‌آور «هیچ‌کس» را می‌توان یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین فیلم‌های اکشن به نمایش درآمده در سال جاری قلمداد کرد.این فیلم که دارای حال و هوایی مشابه با سری فیلم‌های John Wick می‌باشد، داستان پدری با نام «هاچ» و خشم نهفته حاضر در او که با آمدن دو دزد به خانه او طغیان می‌کند را روایت می‌کند.از بازیگران بزرگی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به باب ادنکیرک (Bob Odenkirk)، کانی نیلسن (Connie Nielsen) و کریستوفر لوید (Christopher Lloyd) اشاره کرد.این فیلم توسط کارگردان مطرح روسیه‌ای با نام ایلیا نایشولر (Ilya Naishuller) کارگردانی شده است.

از نکات مثبت حاضر در این فیلم از نظر منتقدین، می‌توان به صحنه‌های بسیار خشن و جذاب آن و همچنین نقش‌آفرینی فوق‌العاده‌ی باب ادنکیرک در نقش اصلی این فیلم اشاره کرد.فیلم اکشن Nobody توانسته در سایت راتن تومیتوز نمره‌ی ۸۴ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه ششم این لیست قرار گیرد.

 No Time to Die

برترین فیلم‌های اکشن سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم اکشن و جاسوسی «زمانی برای مردن نیست»، بیست و پنجمین قسمت از سری فیلم‌های بسیار محبوب و پرطرفدار جیمز باند و آخرین نقش‌آفرینی دنیل کریگ (Daniel Craig) در نقش این کاراکتر می‌باشد.

داستان این فیلم، مدتی پس از خروج کاراکتر جیمز باند از سرویس جاسوسی انگلستان و بازگشت دوباره او به این سازمان، جهت پیدا کردن دانشمندی با نام «والدو اوبروچف» روایت می‌شود. او باید در این راه، با تروریست بسیار خطرناکی با نام «لیوتسیفر» روبه‌رو شود.از گروه بازیگری بزرگ حاضر در این فیلم می‌توان به بن ویشاو (Ben Whishaw)، نائومی هریس (Naomie Harris)، آنا د آرماس (Ana de Armas)، لاسانا لینچ (Lashana Lynch) و رامی ملک (Rami Malek) اشاره کرد.

وظیفه هدایت این فیلم را کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی با نام کری جوجی فوکوناگا (Cary Joji Fukunaga) بر عهده داشته است.اکثر منتقدین در نقدهای خود، فیلم No Time to Die را عنوانی با سکانس‌های اکشن فوق‌العاده، احساسی و پر از لحظات شوکه‌کننده خوانده‌اند.علاوه بر این، طبق گفته‌ی آن‌ها این فیلم در برآورده کردن انتظارات مخاطبین از خود، بسیار موفق عمل کرده و توانسته پایانی بسیار عالی را برای جیمز باند دنیل کریگ رقم بزند.فیلم No Time to Die توانسته در سایت راتن تومیتوز نمره‌ی ۸۴ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه پنجم این لیست قرار گیرد.

 The Harder They Fall

برترین فیلم‌های اکشن سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم اکشن-وسترنی «هرچه قوی‌تر، سخت‌تر زمین ‌می‌خوری»، محصول تحسین شده و اورجینال شبکه اینترنتی نتفلیکس در ماه اکتبر سال جاری (مهر ماه امسال) می‌باشد.

این فیلم داستان سرگرد قانون‌شکنی با نام «نت لاو» را روایت می‌کند که پس از شنیدن خبر آزاد شدن مردی که دو دهه پیش پدر و مادرش را به قتل رسانده بود، گروه خود را دوباره دور هم جمع کرده و برای انتقام به دنبال او می‌روند.از بازیگران مطرحی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به جاناتان میجرز (Jonathan Majors)، ادریس البا (Idris Elba)، لیکیت استنفیلد (Lakeith Stanfield) و دلروی لیندو (Delroy Lindo) اشاره کرد.این فیلم توسط کارگردانی تازه‌کار با نام جیمز ساموئل (Jeymes Samuel) کارگردانی شده است.

فیلم The Harder They Fall به خاطر نقش‌آفرینی عالی گروه بازیگری‌ حاضر در آن، استایل خاص و کاراکترهای به یادماندنی‌اش، مورد تحسین و تمجید بسیاری از منتقدین قرار گرفته است.این فیلم وسترنی توانسته در سایت راتن تومیتوز نمره‌ی ۸۸ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه چهارم این لیست قرار گیرد.

 The Suicide Squad

برترین فیلم‌های اکشن سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم اکشن-ابرقهرمانی «جوخه انتحار»، دومین فیلم ابرقهرمانی پخش شده براساس سری کمیک بوک‌های DC در سال جاری می‌باشد.این فیلم داستان گروه مشهوری از شخصیت‌های منفی با نام Task Force X را روایت می‌کند که توسط شخصیتی با نام «آماندا والر» دور هم جمع شده‌اند تا به دستور او، به جزیره‌ای با نام «کورتو مالتیز» رفته و پروژه‌ای با نام Starfish را از بین ببرند.از بازیگران مطرحی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان مارگو رابی (Margot Robbie)، ادریس البا (Idris Elba)، جان سینا (John Cena) و وایولا دیویس (Viola Davis) اشاره کرد.

وظیفه هدایت این فیلم را کارگردان مطرح هالیوودی با نام جیمز گان (James Gunn) بر عهده داشته است.اکثر منتقدین در نقدهایشان به تحسین این فیلم پرداخته‌اند و آن را عنوانی بسیار خشن و در عین حال بسیار جذاب، خنده‌دار و سرگرم‌کننده خوانده‌اند.

علاوه بر این، آن‌ها از سبک بصری خاص این فیلم نیز تعریف و تمجید بسیاری کرده‌اند.فیلم The Suicide Squad توانسته در سایت راتن تومیتوز نمره‌ی ۹۰ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه سوم این لیست قرار گیرد.

 Riders of Justice

برترین فیلم‌های اکشن سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم اکشن «سواران عدالت»، محصول تحسین شده‌ای از کشور دانمارک با نقش‌آفرینی بازیگر مطرح هالیوودی با نام مس میکلسن (Mads Mikkelsen) می‌باشد.

این فیلم داستان پدر و همسری با نام مارکوس هانسن را روایت می‌کند که به دنبال برقراری عدالت برای همسر کشته شده‌اش است.به غیر از مس میکلسن، از دیگر بازیگران دانمارکی حاضر در این فیلم می‌توان به نیکولای لی کاس (Nikolaj Lie Kaas)، آندره هیک گادبرگ (Andrea Heick Gadeberg) و لارس بریگمن (Lars Brygmann) اشاره کرد.وظیفه هدایت این فیلم را کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس دانمارکی با نام آندرس توماس ینسن (Anders Thomas Jensen) بر عهده داشته است.

فیلم Riders of Justice علاوه بر عملکرد فوق‌العاده‌اش در باکس آفیس کشور دانمارک، توانسته تحسین اکثر منتقدین را نیز به خود برانگیزد.از نکات مثبت حاضر در این فیلم از نظر منتقدین، می‌توان به نقش‌آفرینی فوق‌العاده مس میکلسن در نقش اصلی آن، داستان‌سرایی عالی و صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیزش اشاره کرد.فیلم دانمارکی Riders of Justice توانسته در سایت راتن تومیتوز نمره‌ی ۹۶ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه دوم این لیست قرار گیرد.

The Paper Tigers

برترین فیلم‌های اکشن سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم رزمی «ببرهای کاغذی» از نظر منتقدین، برترین فیلم‌ اکشن به نمایش درآمده در سال جاری می‌باشد.

داستان این فیلم درباره سه اعجوبه کونگ فو با نام‌های «دنی»، «هینگ» و «جیم» می‌باشد که پس از به قتل رسیدن استادشان، باید کارهای روزمره، دشمنی‌ها و اختلافات بین یکدیگر را کنار گذاشته تا با همکاری یکدیگر، به دنبال قاتل رفته و انتقام استاد خود را از او بگیرند.از بازیگران حاضر در این فیلم می‌توان به آلن اوی (Alain Uy)، رون یوان (Ron Yuan)، مایکل شنون جنکینز (Mykel Shannon Jenkins) و پارک جائه سو (Jae Suh Park) اشاره کرد.

این فیلم توسط کارگردان و فیلم‌نامه‌نویسی با نام کوئوک بائو ترن (Quoc Bao Tran) کارگردانی شده است.فیلم The Paper Tigers از نظر بسیاری از منتقدین، یکی از برترین فیلم‌های اکشن به نمایش درآمده در چند سال اخیر به شمار می‌رود.به گفته‌ی آن‌ها، این فیلم توانسته با ترکیب درست عنصرهای اکشن، کمدی و عاطفی با یکدیگر، فیلم رزمی فوق‌العاده‌ای را خلق کند.فیلم The Paper Tigers توانسته در سایت راتن تومیتوز نمره‌ی ۹۸ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه اول این لیست قرار گیرد.

منبع: گیمفا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • NL ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    4 0
    (فارغ از متن خبر) لطفا در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم--------- خواستی؟ لطفا همین الان در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • سعید IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    فیلم لیگ عدالت که بر اساس ابر قهرمانهای کمیک بوکهای DC ساخته شده ،فریاد تظلم و دادخواهی انسان است،همه ابناء بشر در هر مکان و جایگاهی که هستند مسیر مشخصی را طی کرده(سیر وسلوک) و به دفعات در معرض آزمونهای مشابه قرار گرفته تا ماموریت بخصوصی را انجام دهد،تأویل آن اینطورست که شخصی برای گذران معیشت مجبور است،سگ درون دیگران را تیمار داری و تغذیه کند(شخصیت فلش)،در این مسیر با نیمه نفس خود آشنا شده لحظات عاشقانه ای را سپری میکند( در ادبیات لیلی و مجنون،خسرو و شیرین و...) هر دو نبمه مونث و مذکر نفس ارتقا یافته تبدیل به بت من و سوپر ومن میشوند در ادامه مسیر او را از عوالمی سیر میدهند موقعی که در تاریخ سیر میکند تبدیل به آکوا من شده (با او متحد میشود)در نهایت با کسب همه امتیازات تبدیل به سوپرمن میشود،همه حکما، فلاسفه،عرفا و... این مسیر را طی میکنند اما اکثرا دچار وهم و اختلال شده به حقیقت دست نمیابند،حتی داعش ملعون هم از این امر مستثنی نبود و متآهمانه در سیر فهم تاریخ بازگشت به سلف صالح را عنوان میکنند و نیچه که بازگشت به تمدن یونان باستان را پیش میکشد و...
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    داداش نمیشه متن مدیحه سرایی آثار فرهنگی قدرتمندترین بازوی شیطان بزرگ دوران، مقابلت باشه و درمقابل دشمن امام زمان بی خیال باشی و فقط در دل یاد او باشی درصورتی صادق هستیم که هم مقابل باشیم و هم دعا کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس