مهدوی کیا حامل پرچم رژیم اشغالگر شد!/ خشم صهیونیست‌ها از ستارگان عربستانی و عمانی حامی فلسطین+عکس

بازی بازیکن سابق تیم ملی و مربی فعلی تیم ملی امید، با لباس منقش به پرچم رژیم صهیونیستی، با واکنش‌های متفاوت مواجه شد. عده‌ای این کار را عامدانه دانستند اما برخی هم گفتند او خبر نداشته است.

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در ستون اخبار ویژه خود نوشت:

بازی بازیکن سابق تیم ملی و مربی فعلی تیم ملی امید، با لباس منقش به پرچم رژیم صهیونیستی، با واکنش‌های متفاوت مواجه شد. عده‌ای این کار را عامدانه دانستند اما برخی هم گفتند او خبر نداشته و به همین دلیل در میانه بازی سعی داشته با دست، پرچم رژیم صهیونیستی را بپوشاند. اما این موضوع چگونه قابل راستی‌آزمایی و فیصله است؟

ماجرا از آنجا آغاز شد که خبر آمد تیم‌ منتخب ستارگان عرب و ستارگان جهان، روز جمعه ۲۶ آذر در دیداری نمادین به مصاف هم می‌روند. فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) تدارک‌کننده انجام این بازی و قطر میزبان مسابقه بود. اما از همان ابتدا ماجرا بودار بود. چنانکه یک تبعه رژیم کودک‌کش صهیونیست به نام اورام گرانت اسرائیلی به‌عنوان مربی تیم منتخب جهان معرفی شد. سپس معلوم شد که فیفا عمدا پرچم رژیم‌ اشغالگر قدس را روی لباس تیم عرب‌ها گنجانده است. دقیقاً به همین علت هم بود که سه اسطوره تیم ملی الجزایر به نام‌ رابح ماجر، رفیق صیفی و رفیق هلیش، به‌دلیل حضور آورام گرانتِ صهیونیست، از حضور در بازی انصراف دادند. (تیم ملی الجزایر هم چند روز بعد، قهرمانی خود در اولین جام عرب را به مردم فلسطین تقدیم کرد.)

نواف التمیاط عربستانی، عماد الحوسنی عمانی، و یونس محمود عراقی هم که در این بازی شرکت کردند، پرچم صهیونیستی منقش روی پیراهن خود را در حمایت از فلسطین پاک کردند. برخی می‌گویند مهدوی‌کیا هم پرچم را خط زده و حال آنکه در تصویر او با اینفانتینیو رئیس فیفا، خط خوردگی دیده نمی‌شود.

یونس محمود بازیکن سابق تیم ملی عراق که در بازی حضور داشته، می‌گوید: قبل از بازی متوجه شدیم پیراهن نمادین فیفا منقش به پرچم اسرائیل است. البته اولین کسی که این موضوع را متوجه شد سامی ‌الجابر عربستانی بود. او به ما هشدار داد. ما در رختکن درباره این موضوع بحث و گفت‌وگو کردیم. ما به‌عنوان کشورهای عربی و در یک تورنمنت عربی بودیم. با مشورت همدیگر، تصمیم گرفتیم تا پرچم رژیم‌ اشغالگر را از پیراهن پاک کنیم و وارد زمین شویم.
قرائن نشان می‌دهد همه صحنه‌سازی مدیر فیفا، برای مشروعیت دادن به رژیم جنایتکار و بی‌ریشه صهیونیستی بوده است. این رژیم، همچنان که به جنایتکاری و اشغالگری در میان ملت‌ها معروف است، دشمن ملت ایران هم شناخته می‌شود. رژیمی‌که به نقش‌آفرینی در ‌ترور دانشمندان ایرانی و سردار سلیمانی و اقدامات خرابکارانه اعتراف کرده و ضمنا بانی کارشکنی علیه احقاق حقوق ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای دو دهه گذشته بوده است.

این رژیم نامشروع به واسطه نفوذ مافیایی لابی صهیونیستی ایپک در آمریکا، حامی ‌اصلی تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران بوده و اخیرا هم لاف حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را پیش کشیده است.

با وجود چنین واقعیت‌های روشنی، سؤال این است که سرمربی تیم ملی امید چرا باید در یک بازی بی‌ربط به ایران (تیم ستارگان عرب)، با لباس منقش به پرچم رژیم صهیونیستی و در مقابل تیمی ‌با مربیگری یک صهیونیست بازی کند؟ آیا اعتبار او متعلق به خود وی بوده که این‌گونه خرج‌ها شود؟

برخی در این ماجرا با خوش بینی می‌گویند «مهدوی‌کیا برخلاف حاشیه‌سازی‌ها، از ابتدای بازی نسبت به حک شدن پرچم اسرائیل در کنار ۲۱۰ پرچم دیگر کشورهای عضو فیفا از جمله ایران و فلسطین، حساسیت نشان داده و سعی در پوشاندن آن داشته است. بین دو نیمه او در کنار سامی ‌الجابر در حال خوش و بش کردن است که در مواجهه با دوربین فیفا، قسمتی که پرچم رژیم صهیونیستی قرار دارد را مچاله می‌کند تا واکنش خود را به این اقدام نشان دهد».

بنابر این روایت، مهدوی‌کیا باید در طول ۹۰ دقیقه بازی باید دستش بر روی پرچم صهیونیستی بوده باشد(!)

برخی برای بدگمانی خود دلیل دارند و به حمایت مهدوی‌کیا از بازی دو بازیکن دیگر در خارج کشور مقابل تیم رژیم صهیونیستی در گذشته‌ اشاره می‌کنند و اینکه او منتقدان را در ماجرای اخیر، متهم به دورویی کرد. البته در مقابل، کسانی هم به حضور وی در منزل شهید مدافع حرم سردار رضا فرزانه در سال ۹۷ و دیدار با خانواده شهید استناد می‌کنند. و یا ابراز خوشحالی وی پس از زدن آن گل خاص به تیم ملی آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه را نشانه وطن‌پرستی‌اش می‌شمارند.

به‌نظر می‌رسد در ماجرای اخیر، اولا بیش از مهدوی‌کیا، مدیران فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش مقصر هستند و باید پاسخگو باشند. اما این قصور و تقصیر مدیران ذی‌ربط، رافع مسئولیت سرمربی تیم امید نیست. ثانیا حداقل انتظار ولو با نگاه خوش‌بینانه به ماجرا و برای اینکه افکار عمومی باور کند ورود به تله‌گذاری صهیونیست‌ها و حامیان‌شان از سر غفلت و بی‌میلی بوده، این است که مهدوی‌کیا صریحا نسبت به رژیم‌ اشغالگر قدس (بانی انواع جنایت‌ها در حق ملت ایران) اعلام بیزاری کند و توپ را به زمین صهیونیست‌های بی‌آبرو برگرداند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    29 2
    (فارغ متن این خبر)، لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
    • سعید IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      5 9
      مهدوی کیا بازیکن ملی پوش با اخلاق میباشدو فدراسیون باید پاسخگو باشند
  • سید مسلم IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    17 21
    سلام به نظر من حس تنقر از رژیم صهیون در خون هر بچه مسلمون ایروتی هست اقا مهدی هم بازیکن با ایمانی هست بچه مسلمون وبه درستی خباثت رژیک صهیون درک میکنه
    • جعفر تیموری IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      11 10
      پس کی مقصره؟اگه نمیدونسته که معلومه بیسواد یا کم سواده .بعدش که فهمید باید بلافاصله عذرخواهی میکرد. ولی اگه دانسته این کار را کرده که حرفی نمی مونه.
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      2 1
      حالا اگر رفتیم جام جهانی و مربی حریفمون اسراییلی بود می خواین چه کار کنید؟
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      4 0
      وقتی عذرخواهی نمی کند و در کمال پررویی استوری می‌گذارد...!
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    18 16
    تمام بدبختی ها و گرانی ها و بیکاری ها و.. رو ول کردین و مشکل مملکت شده لباس مهدی مهدوی کیا؟؟ .
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      15 4
      مشکل اصلی مملکت تکرار خزعبلات بی ربط امثال شماست.
    • يحيا IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      16 4
      تمام بدبختي هايت را همين کدخدا پرستان و صهيون پرستان به سرت آوردن خبر نداري. هشت سال بنفش که برات گذشت شاهکار کليد بازي است که در زمين صهيون بازي کرد.
    • سوسان IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      8 2
      هر چی میکشیم از شر این صهونیسم جهانیه
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      0 0
      آره واقعا
  • سیاوش IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    16 5
    هر وقت از سیب زمینی صدایی بشنوید عذرخواهی ایشون رو هم خواهید شنید!
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    9 8
    بیخود و بی جهت این فوتبالیست های پول دوست را بزرگشان کرده اید عاقبتش هم میشه این!!!
  • میم IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    11 9
    ورزش رو چ به سیاست
    • محمد IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      5 2
      رفیق اتفاقا این شعار اون هاست اما خود‌شون با استفاده از بی عدالتی ورزشی ََََ سیاست کثیفشون را اجرا می‌کنند مثلا اگه ورزش کاری به سیاست ندارند طلب های ورزشی ایران را مسدود نکنند
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      0 4
      طلب سر جاشه فقط حساب ها قابل انتقال نیست چون اف ای تی اف مربوط به سیاسته!
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      1 0
      آدرس غلط به تو دادند کهfatfباعث عدم دادن پول می شود چون قبلا تجربه هم در برجام و هم در زمان احمدی نژاد داشتیم و دیدیم چه خبر است حال واکسن و شانگهای بماند
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    7 8
    اگه عذرخواهی نکنه یعنی موافق رژیم کودک کش و غاصب اسراییله و در جرم تمام خون های به ناحق ریخته شده سهیمه.
    • وطن پرست DE ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      4 1
      فقط معذرت خواهی اونم بعد از این که اب ها از اسیاب افتاده؟ نه خیر باید مجازات بشه. همونجوری که هر قانون شکن معمولی مجازات می شه. اتفاقا باید مجازات اینجور افراد سنگین تر هم باشه.
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    6 6
    اسراییل به زودی نابود خواهد شد.
  • مرگ بر اسراییل IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    7 6
    مرگ بر اسراییل
  • مختار IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    2 2
    رژیم کودک کش اسرائیل دست پلیدش به خون هزاران انسان پاک و بی گناه آلوده است و این رژیم خبیث دانشمندان ما را ناجوانمردانه ترور کرد و در ترور ناجوانمردانه سردار قهرمان ملی ما حاج قاسم عزیز دست داشته است جهان اسلام به جز چند کشور کوچک وابسته آمریکا این رژیم جعلی را به رسمیت نمی شناسند و لذا بازیکنان کشورهای اسلامی باید این بازی را تحریم می کردند و حالا هم دیر نشده آقای مهدوی کیا فوتبالیستی که برای خوشحالی مردم کشورش خیلی زحمت کشیده و مردم دوستش دارند می تونند ضمن عذر خواهی از مردم عزیز ایران و فلسطین و ابراز انزجار از رژیم جعلی اسرائیل به شرایط قبل از این بازی برگردد ان شاءالله که اینجور بشود
  • وطن پرست DE ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    3 2
    اخه دارید چیو توجیح می کنید؟ من موندم شما وقتی قسطتون عقب بیوفته می تونید برید بانک و با این حرف ها از پرداخت خسارت شونه خالی کنید؟ سرمربی تیم امید کشوری، این قدر سواد نداشته باشه که لباس تنشو چک کنه به چه دردی می خوره؟ ترخدا ماله کشی نکنید. از لحاظ قانونی جهل شما در ارتکاب به جرمی توجیح کننده عمل خلاف قانون شما نیست. چرا قوانین رو برای سلبریتی ها برعکس می نویسید؟
  • ن.خ IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 2
    این کار بازی کثیف سیاسته
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    3 1
    اسراییل به زودی نابود خواهد شد. انشالله
  • ع ش IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    5 6
    جواب اونای که مرگ براسرایل وامریکا میدن مرگ برخودتون خوبه حالا همین زبون خرابتونه همه مردمو بیچاره کردین
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      4 0
      شما که خیلی سینه چاک میدی براشون قربون صدقه شون برو تا ببینی چیکار میکنن باهات اگه ما آرزوی مرگ برای سیاستمداران اسرائل وآمریکا میکنیم اونها مارو وهمه مسلمانان جهان رو وادار به مرگ میکنن!!!؟بدبخت برو تلموت کتاب کثیف اسرائیلی ها رو بخون ببین تو که عاشقشون هستی رو به چی تشبیه کردن!!؟اگه سواد هم نداری من بهت میگم توی این کتاب نوشته بغیر از یهودیان حیوانات چهارپایی هستن که خدا آفریده تا برای یهودیان کار کنند وجای دیگر این کتاب کثیف نوشته سگ به از غیر یهود حالا برو خودتو داغون کن برای اسرائیل وآمریکا بدبخت بیسواد
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 1
    اقای مهدوی کیا را همه دوست دارند ایشان بازیکن با اخلاقی است که سالها زیر پرچم کشورش افتخار افرینی کرده است بنابراین باید مواظب اعمال و رفتارشان باشد چون ایشان فقط متعلق به خودشان نیستند بلکه متعلق به یک ملت و تاریخ یک کشور می باشند و هر نوع حرکت ناصواب از جانب ایشان می تواند تبعات منفی در جامعه داشته باشد ...... در هرصورت اقای مهدوی کیا می تواند با معذرت خواهی از مردم و ادامه راه و ارمان های شهدا و افتخار افرینی در کسوت مربیگری این مساله را ( امیدواریم عمدی نباشد ) جبران نماید انشاالله
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 3
    قطعا مهدوی کیا با قصد این کارو نکرده
  • مرگ بر اسراییل IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    2 0
    اسراییل بزودی نابود خواهد شد انشالله
  • فرزاد IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    2 0
    رژیم جعلی و کودک کش اسراییل بزودی نابود خواهد شد انشالله
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 0
    خودورزشکاران بااسراییل بازی نمی کنند یا قانون است
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    4 0
    صهیونیست ها فلسطین غصب شده را از روز اوّل به یک پایگاه تروریسم تبدیل کرده‌اند. اسرائیل نه یک کشور، که یک پادگان تروریستی علیه ملّت فلسطین و دیگر ملّت های مسلمان است. مبارزه با این رژیم سفّاک، مبارزه با ظلم و مبارزه با تروریسم است؛ و این وظیفه‌ای همگانی است. دوران بزن و دررو به جمهوری اسلامی دیگر گذشته است؛ اینکه بیا بزن و دررو، دیگر این‌جوری نیست؛ اگر زدند پایشان گیر می‌افتد؛ شروع ممکن است با آن ها باشد، امّا تمام کردن دیگر با آنها نیست. اگر غلطی از رژیم صهیونیستی سر بزند، جمهوری اسلامی تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد. پیام رزمایش مشترک پیامبر اعظم سپاه، هشدار جدی ، واقعی و میدانی به تهدید های مقام های رژیم صهیونیستی است که مراقب اشتباهات و خطاهای خود باشند و اگر دست از پا خطا کنند ، دستانشان را قطع خواهیم کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس