ادامه انفعال و سکوت مهدوی‌کیا و فدراسیون فوتبال پس از بازی در پازل صهیونیست‌ها

با وجود اینکه چند روز از برگزاری دیدار جنجالی در قطر می‌گذرد اما نه سرمربی تیم امید و نه فدراسیون فوتبال هیچ توضیحی نداده و عذرخواهی نیز نکرده‌اند.

به گزارش مشرق، با وجود گذشت پنج روز از دیدار تیم‌های منتخب ستارگان فیفا و ستارگان کشورهای عربی، ابهامات پیرامون برگزاری این مسابقه همچنان ادامه دارد. مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم امید ایران به عنوان یکی از افراد دعوت شده به این مسابقه در قالب تیم منتخب ستارگان عربی به میدان رفت.

ابهامات درباره برگزاری این دیدار و اتفاقات پیرامون آن همچنان پا برجاست و سکوت فدراسیون فوتبال و مهدوی‌کیا بر آن دامن می‌زند. در حالی که روز جمعه این دیدار نمادین برگزار شد اما چند پرسش همچنان بدون پاسخ مانده است.

مهدی مهدوی‌کیا , فدراسیون فوتبال ,

۱- برای اولین بار و در اقدامی که پیش از این سابقه نداشته، روی پیراهن دو تیم پرچم کشورهای مختلف نقش بسته بود. در این میان پرچم رژیم اشغالگر قدس نیز به چشم می‌خورد. دیگر بر کسی پوشیده نیست که اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال ارتباط نزدیکی با رژیم صهیونیستی دارد و حتی چندی پیش در سفر به این سرزمین، پیشنهاد میزبانی مشترک اسرائیل با برخی کشورهای عربی در جام جهانی ۲۰۳۰ را داده بود. اینکه بعد از چنین مسائلی در یک بازی تشریفاتی و برای اولین بار پرچم کشورهای مختلف نقش ببندد خود حاوی پیام مهمی است. در کنار این موضوع باید به آغاز و گسترش روابط برخی کشورهای عربی در زمینه ورزش با رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد. با کنار هم قرار دادن این مسائل می‌توان به نکات مهمی رسید.

بیشتر بخوانید:

رسوایی جدید برای مهدوی‌کیا/ مربی امیدها تنها بازیکن حامل پرچم رژیم صهیونیستی!

۲- حضور آورام گرانت اسرائیلی به عنوان سرمربی تیم ستارگان جهان از دیگر حاشیه‌های این دیدار بود. در واقع فیفا تنها به حک پرچم اسرائیل روی پیراهن دو تیم بسنده نکرد و پای یک صهیونیست را هم به این بازی تشریفاتی کشاند.

۳- اینکه مهدی مهدوی‌کیا به عنوان یک فرد غیر عرب در تیم ستارگان کشورهای عربی به میدان برود، ابهام بعدی است. به جز مهدوی‌کیا و اینفانتینو (که او هم برای تیم کشورهای عربی به میدان رفت)، ۱۳ بازیکن دیگر این تیم همگی عرب بودند. یک بازیکن برزیلی‌الاصل به نام فابیو سزار مونتزین نیز در این تیم بازی کرد که البته تابعیت قطری دارد و  حضورش در این تیم کاملاً منطقی است. اینکه چرا مهدوی‌کیا در تیم ستارگان عربی به میدان رفت سؤال و ابهام مهمی است. مگر مهدوی‌کیا عرب‌زبان یا اهل کشور عربی است؟

۴- سه اسطوره فوتبال الجزایر به نام‌های رباح ماجر، رفیق صایفی و رفیق حلیش به دلیل حضور آورام گرانتِ اسرائیلی در تیم اسطوره‌های جهان، از شرکت در بازی انصراف دادند. نواف التمیاط اسطوره فوتبال عربستان و عماد الحوسنی بازیکن پیشین تیم ملی عمان نیز وقتی متوجه شدند روی پیراهن‌شان پرچم اسرائیل حک شده آن را با ماژیک پوشاندند، موضوعی که با استقبال جهان اسلام متوجه شد. فراس الخطیب مهاجم پیشین تیم ملی سوریه هم پس از حضور در این مسابقه از کمیته ملی المپیک این کشور اخراج شد. مهدوی‌کیا اما بدون توجه به این موضوع مهم با پرچم این رژیم کودک‌کش وارد زمین شد و به خودش این زحمت را نداد که ماژیک را روی پرچم این رژیم بکشد.

مهدی مهدوی‌کیا , فدراسیون فوتبال ,

۵- پنج روز از این ماجرا گذشته اما نه فدراسیون فوتبال و نه مهدوی‌کیا به عنوان سرمربی تیم امید ایران حرفی نزده‌ و سکوت کامل اختیار کرده‌ و حتی عذرخواهی هم نکرده‌اند. مهدوی‌کیا کاری اشتباه و خطایی بزرگ مرتکب شده اما هیچ توضیحی در این باره نداده و فدراسیون فوتبال نیز در قبال این حرکت موضع سکوت را در پیش گرفته است. انفعال مهدوی‌کیا و فدراسیون فوتبال چه دلیلی دارد؟

۶- اینکه تصور کنیم اتفاقات رخ داده در این مسابقه سهوی بوده، ساده‌انگارانه است. بررسی اتفاقات و کنار گذاشتن پازل‌ها در چند ماهه اخیر این سؤال را در اذهان ایجاد می‌کند که آیا این بازی بخشی از پازل عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیست؟

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    31 25
    واقعا خجالت اوره فدراسیون چرا خفه خون گرفته !
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      19 10
      چون دستشان در یک کاسه هست
    • سارا IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      4 0
      قوه قضائیه ورود کنه! اگه همین الان جلوی این کار گرفته نشه بعدا باید شاهد تکرار این موارد در جاهای دیگر باشیم
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      1 2
      فعلا رسانه های دنیا روش تمرکز دارند . بگذارید چند وقت بعد چوب کنیم تو استینش تا درست نتواند راه برود
  • مریم IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    18 23
    مهدوی کیا مهره اسراییل در قلب تیم ملی! ذلت پوشیدن لباس دارای پرچم اسراییل یک طرف، ننگ بازی کردن در تیم اعراب دشمن کشورش یک طرف. قطعا چند روز دیگه هم با لباس خلیج العربیه بازی میکنه. دست این و مهی افشار تو یه جیبه و از اون آخور نون میخورن. لعنت بر مزدور وطن فروش
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    20 13
    نهادهای بالاتر چرا ساکت هستند
  • رامین IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    9 27
    دیگر بر کسی پوشیده نیست که اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال ارتباط نزدیکی با رژیم صهیونیستی دارد و حتی چندی پیش در سفر به این سرزمین، پیشنهاد میزبانی مشترک اسرائیل با برخی کشورهای عربی در جام جهانی ۲۰۳۰ را داده بود. الان راحت میتونید مهدوی کیا رو واسه رضای دل مشتی فلسطینی اخراج کنید برای جام جهانی 2030 میخواهید چه خاکی به سر کنید ؟ چه کسی ور میخواهید اخراج کنید ؟؟ رییس فیفا رو ؟؟؟ نرید این راه رو تهش میخوره به ترکستان !
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    22 9
    بدون شک برخی از این سلبریتی های ورزشی و بازیگران مایه ننگ کشور هستند مثل مهناز افشار و مهدوی کیا و مابقی اگرچه بجای طرح این مشکلات ثانویه بهتر است مشکلات بنیادین حل شود مثلا از این سلبریتی ها آنچنان مالیات گرفته شود که یادشان برود زبان درازی کنند و البته منظورم فقط سلبریتی ها نیستند حتی از روحانیون و سیاسیونی امثال علی مطهری و ظریف و حسن روحانی و حتی اصول گرایان مشرق نیوز و فارس نیوز اگر سرمایه دار هستند و در کاخ زندگی می کنند مالیات های سنگین گرفته شود
  • مجتبی IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    14 8
    هزارتا مکر بلدن مگه حاج صفی نبود جلو تیم رژیم صهیونسیتی بازی کرد تازه بعد اون بازی دعوت که شد به تیم ملی هیچ بازوبند کاپیتانی رو هم بهش دادن!!! باید فوری عزیزی خادم عزل بشه اول، بعد مهدوی کیا رو بردارن تا درس عبرت بشه برا بقیه
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    16 25
    تا عذرخواهی نکرده ولش نکنید. اینا قصد دارن در نهایت موضوع رو به فراموشی بسپارن. تا آخر براش خبر برید
  • US ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    3 7
    از دولت رئیسی انتظار برخورد هست
  • سوسان IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    5 13
    شریک شدن در جنایات صهیونیسم و کشتار فلسطینیان
  • مهدی IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    5 9
    مهدوی کیا باید از سرمربیگری تیم امید اخراج شود
  • کیش IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    7 13
    حتی دقایقی بازی کردن در چنین میدانی مهر تائیدی است به جنایات رژیم کودک کش آنهم درموقعیتی که جوانمردان ورزشکار سایر کشورها در حال تحریم ورزشی اسرائیل هستند حداقل برای جبران این عمل یک عذرخواهی نمادین شاید مرهمی باشد .
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    12 10
    زنده باد مهدی مهدوی کیا.
    • ایرانی IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 2
      ننگ بر طرفداران رژیم کودک کش اسرائیل! ننگ بر طرفداران رژیم اسرائیل که در شهادت سردار سلیمانی با آمریکا شریک بود!
  • ناشناس IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    7 17
    به نظرم اولین اقدامی که می تواند از سوی فدراسیون فوتبال در این خصوص انجام دهد کنار گذاشتن آقای مهدوی کیا از سمت سرمربی تیم امید است .حتی اگر عذر خواهی کند.
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      2 2
      از تمام فعالیتهای فوتبالی بایست محروم بشه
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    5 6
    خودمان را گول نزنیم این فدراسیون فوتبال تو زمون دولت اصلاحات تشکیل شد و رئیسشم از روز اول و اولین تعامل با رسانه ها معلوم شد آدم مغروریه که غرور یکی از خصوصیات معروف و تابلو شده اصلاح طلبانه . مهدوی کیا هم که سابقه داره و پیش از این ثابت کرده بود از اون سلبریتی هایی هست که بدون توجه به منافع ملی و بدون کوچکترین اعتنایی به آرمانهای مردم مظلوم فلسطبن بیشتر به فکر خودش و روشنفکر بازی درآوردن !! و توافق پشت پرده با فیفا واسه گرفتن پست و مقامه. فیفا خب دیگه معلومه حاضره واسه رژیم صهیونیستی هر کاری بکنه پول ، مقام ، رانت ، وعده ... فوری داده میشه فقط یه کم اسرائیل منزوی شده رو تحویل بگیرین ! تکلیف مجلس هم در نحوه احضار وزیر ورزش به مجلس روشنه باید نماینده های محترم فورا وزیر مذکور رو به مجلس احضار و خواستار برکناری فوری رئیس فدراسیون و هم برکناری فوری مهدوی کیا از این سمت مهم و حساس بشن. تیم امید یعنی جوانان که خیلی مهمه . جوانان کم تجربه هستن و یه عده مسلما می خوان رو مخ اونا کار کنن . اهمیت تیم امید به مراتب از تیم ملی بیشتر نباشه کمتر هم نیست. اقدام عاجل و قاطعانه و سریع کمترین انتظار مردم از وزیر ورزشه که فرصت توبه و عذرخواهی فدراسیون و خود مهدوی کیا دیگه تموم شده . اینا آبروی ایران رو بردن و نشون دادن که غیرت دینی اینا در گرفتن دست مظلوم از برادران فوتبالیست عرب هم کمتره .ایرانیها تو طول تاریخ همواره حامی مردم مظلوم تو هر نقطه دنیا بودن چه فلسطین چه در سایر کشورها . عمق این فاجعه خیلی زیاده داره کم کم هم معلوم میشه. مشرق جون اصلا سانسور نکن که شما بارها ثابت کردین که تو این سایت یه حامی جدی مردم مظلوم فلسطین هستین. ما در مورد رژیم صهیونیستی با کسی شوخی نداریم.
  • س IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    3 0
    ازپول بیت المال صرف هزینه فوتبال !!!باید جواب خون مظلوم بدهد
  • مرتضی IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    2 0
    فدراسیون باید به این قضیه ورود کنه ... مگه این ادم کیه وقتی در قبای نماینده یک تیم ایرانیه اینکار رو بکنه ...
  • حسین IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    3 0
    اگر کسی اعتراض داره تو سایت فدراسیون فوتبال شماره تماس هایی برای ارتباط گذاشتن. اونجا تماس بگیرین و اعتراضتون را اعلام کنید
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    1 0
    آنهایی که دربازی حاضر نشدند نظر خودشان را داشتند مهدوی کیا هم نماینده بسیاری است که نظر خودشان را دارند ،سعی کنید نظرتان را تحمیل نکنید برای آنهایی که خاطره جنایات تک تیراندازهای فلسطینی را در میدان ژاله وبه آتش کشیده شدن رکس آبادان توسط فرزندان انقلاب را فراموش نکرده اند اقدام مهدوی کیا بی راه نیست ،تاریخ خاورمیانه پر است از لشکرکشی های غاصبانه لشکرهای خونخوار عرب که سرزمینهای وسیعی را در بین النهرین ،سوریه ومصر با شمشیر به اشغال خود درآوردنداگر پرونده یک اشغالگری در پنجاه سال پیش باید باز بماند از نظر ما پرونده های تجاوز واشغال 1400 سال پیش هم باید باز شود ناراحتی فرزندان اعراب اشغالگر که چرا سرزمینی که اشغال کرده بودند توسط کس دیگری اشغال شه زیاد منطقی نیست که بخاطرش بخواهیم مهدوی کیا را محکوم کنیم.
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    2 0
    فدراسیون باید جوابگو باشه! آقای مهدوی کیا الآن یه مسئولیت رسمی در جمهوری اسلامی ایران دارد!
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 2
    صهیونیستکیا باید کنار گذاشته شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس