کد خبر 1318519
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۳
بمباران روستاهای شمال شرق سوریه توسط ترکیه

دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه یکشنبه شب اعلام کرد که ارتش ترکیه روستاهای استان الحسکه در شمال شرق سوریه را بمباران کرده است.

به گزارش مشرق، این نهاد حقوق بشری به نقل از فعالان سوری گزارش داد که روستاهای حومه "تل تمر" در استان الحسکه و پس از پایان گشت زنی نیروهای آمریکایی در این منطقه بمباران شده است.

فعالان سوری اعلام کردند  که ترکیه با توپ و موشک روستاهای "الکوزلیه"، "الطویله"، "تل طویل آشوری‌ها" و "الدرداره" در شمال ناحیه تل تمر را هدف قرار داده است.

نیروهای آمریکایی بعدازظهر روز یکشنبه با پشتیبانی دو دستگاه بالگرد و چهار خودرو نظامی در منطقه به گشت زنی اقدام کرده بودند.

این گشت در حومه شمالی و غربی الحسکه انجام گرفت و نیروهای آمریکایی به مناطقی سفر کرده بودند که در روزهای گذشته، توسط ترکیه بمباران شده بود.

نیروهای ترکیه‌ای از اوایل سال ۲۰۱۱ حملات هوایی به مناطق تحت نفوذ نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) و تشکیلات نظامی فعال در شمال شرق سوریه را شدت بخشید.

ارتش آنکارا از پهپادهای "بیرقدار"برای حمله به این مناطق از سوریه استفاده می‌کند.

مناطق شمال شرق سوریه نیز شاهد درگیری مکرر شبه نظامیان کرد از یک طرف و ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح متحد آن از سوی دیگر است.

ترکیه یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) به عنوان ستون اصلی نیروهای دمکراتیک سوریه را یک گروه تروریستی و بخشی از حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) می داند که بیش از سه دهه است با آن مبارزه می‌کند.

ترکیه کنترل مناطق گسترده‌ای از شمال سوریه را به دست دارد و این کشور در سال‌های گذشته دست به ۴ عملیات نظامی در منطقه مرزی با سوریه زده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    5 2
    لعنت به پک ک خائن
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    3 4
    حسن رحیم پور ازغدی، در واکنش به این سخن ‏اردوغان که روابط ترکیه و اسرائیل برای امنیت منطقه حیاتی است. روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری ما در حال توسعه است، طی توییتی نوشت: این شخص می‌خواست کنار داعش و آل‌سعود در مسجد دمشق نماز بخواند!! اما در مسجدالاقصی، نه!!
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 1
    (فارغ متن این خبر)، لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    1 4
    صدای خس خس نفس های نوزاد عراقی که به دست داعش ساخته ترکیه سر بریده میشد، همان صدای پانترکیسم است، تشت رسوایی پانترک به زمین افتاده است، شرم بر نژادپرست های فاشیست پانترک، _خدایا حساب ما ترک ها را از پانترک هاجدا کن
  • میلاد IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    2 2
    تا ترکیه داعش النصره ووووو باشه سرزمینهای اسلامی روی آرامش رانخواهند دید این مردک شیطان ملعون چی از جون مردم مظلوم سوریه میخواد اول داعشو تا دندان مسلح کرد انداخت جون مردم سوریه دید داعش شکست خورد بعد رفت النصره القاعده و دیگرونو مسلح کرد اوناهم جلو مقاومت شکست خوردن حالا خودش دست به بمباران میزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس