.

کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» یکشنبه شب با تشکیل جلسه ای یک طرح چند بندی را برای حل بحران کشور ارائه کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری الغدیر، کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» یکشنبه شب با تشکیل جلسه‌ای یک طرح چند بندی را برای حل بحران کشور ارائه کرد.

طرح کمیته هماهنگی شیعیان عراق شامل ۹ بند است. طبق این طرح مسئولان قضائی باید تمامی شکایت‌ها و اعتراضاتی را که درباره نتایج انتخابات پارلمانی وجود دارد، بررسی و به آن رسیدگی و از مسیرهای قانونی حمایت کنند.

در این طرح بر یافتن سازوکارهای دقیق برای مقابله با بحران افزایش نرخ دلار، فعال سازی کشاورزی و صنعت، تشویق سرمایه گذاری و بخش خصوصی و مقابله با بحران جدی آب تاکید شده است. حفظ سازمان الحشد الشعبی و افزایش توانمندی‌های آن بر اساس قانون، ارتقای سطح توانمندیهای رزمی نیروهای مسلح از جمله ارتش، پلیس فدرال، سازمان مبارزه با تروریسم، الحشد الشعبی و پیشمرگه و حمایت از تمامی دستگاه‌های امنیتی نیز یکی دیگر از راهکارهای کمیته شیعیان عراق است.

حل مسئله اختلال در تعادل پارلمان و تشکیل شورای سیاست‌گذاری به عنوان یک هیئت مشورتی تا زمان تدوین قانون شورای فدرال از جمله راهکاری دیگر ارائه شده در این طرح است. تاکید بر مخالفت سیاسی به عنوان یکی از حق‌های تضمین شده برای تمامی گروه‌ها نیز در این طرح ذکر شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 0
    (فارغ متن این خبر)، لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس