کد خبر 1318459
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
تقابل رژیم صهیونیستی با جامعه جهانی/ بنت شهرک‌سازی را گسترش می دهد

کابینه نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهینویستی به رغم مخالفت جامعه جهانی و بی توجه به قطعنامه های سازمان ملل با افزایش دو برابری شهرک‌سازی در جولان اشغالی موافقت کرده است.

به گزارش مشرق از تارنمای شبکه خبری "روسیا الیوم"، طرح رژیم صهیونیستی به ارزش یک میلیارد شکل [۳۱۷ میلیون دلار] و در جلسه هفتگی کابینه بنت اتخاذ شد که در شهرک صهیونیستی «کیبوتس ماوو حما» در جولان اشغالی برگزار شده بود.

این طرح مدعی شده است که به دنبال توسعه زیرساخت‌ها مناسب برای افزایش دو برابری شمار شهرک نشینان در شورای منطقه ای جولان و شورای محلی قصرین در پنج سال آینده خواهد بود.

رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش‌دادند که براساس این طرح، ۵۷۶ میلیون شکل برای برنامه ریزی و اسکان در جولان شامل ساخت هفت هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در شهرک های جدید در ۵ سال آینده هزینه خواهد شد.

این طرح همچنین شامل ساخت دو شهرک جدید صهیونیستی در جولان به نام‌های "اسیف" و "باران" و توسعه شهرک‌های جدید خواهد بود.

حکومت صهیونیستی مدعی است که این طرح در افزایش "حاکمیت اسرائیل بر جولان" سهیم خواهد بود.

حدود ۵۳ هزار نفر در جولان اشغالی سوریه زندگی می کنند که ۲۴ هزار نفر از آنان را دروزی‌ها تشکیل می‌دهند.

انتظار می رود که این طرح با مخالفت شدید ساکنان اصلی جولان و سازمان‌های مدافع محیط زیست روبرو خواهد شد.

این تصمیم رژیم صهیونیستی در حالیست که سازمان ملل متحد ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۰ قطعنامه‌ای را تصویب و اعلام کرد:اقداماتی که رژیم اشغالگر اسرائیل با هدف تغییر ماهیت و وضعیت حقوقی جولان سوریه انجام می‌دهد یا انجام خواهد داد، باطل و بی‌اثر بوده و نقض آشکار قانون حقوق بین الملل است.

۱۴۹ کشور به قطعنامه ای علیه رژیم صهیونیستی با عنوان «جولان اشغالی سوریه» رای مثبت دادند و در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی و آمریکا به این قطعنامه رای منفی دادند و رأی ۲۳ کشور نیز به این قطعنامه ممتنع بود.

این قطعنامه از اسرائیل، به عنوان یک نیروی اشغالگر می خواهد تا تصمیمات مربوط به جولان اشغالی سوریه، بویژه قطعنامه شماره ۴۹۷ شورای امنیت سال ۱۹۸۱ را که در آن تأکید شده است که تصمیم این رژیم برای تحمیل قوانین و صلاحیت خود بر جولان اشغالی سوریه باطل و فاقد اثر حقوقی بین المللی است، اجرا کند.

این دومین قطعنامه سازمان ملل متحد درخصوص محکومیت رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه است، ۱۰ روز پیش نیز سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را تصویب کرد و از رژیم اشغالگر صهیونیستی خواست به طور کامل از جولان اشغالی سوریه تا خط ۴ ژوئن ۱۹۶۷ عقب نشینی کند.

در آن قطعنامه نیز۹۴ کشور به آن رأی مثبت، ۷ عضو  از جمله رژیم صهیونیستی به آن رأی منفی دادند و ۶۹ کشور نیز رأیشان به این قطعنامه ممتنع بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس