اعتراض کمیسیون فرهنگی مجلس به کاهش بودجه فرهنگی 1401

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:‌ اعضای کمیسیون فرهنگی نسبت به کاهش اعتبارات بخش فرهنگ و تغییر بودجه سازمان‌های فرهنگی اعتراض کردند.

به گزارش مشرق، بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به ویژه بودجه فرهنگی سال آینده با حضور نماینده سازمان برنامه و بودجه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه اعضای کمیسیون نسبت به کاهش اعتبارات بخش فرهنگ در بودجه سال آینده و نیز نحوه سیاست‌گذاری در بحث نهادهای فرهنگی و بالا و پایین کردن بودجه این نهادها اعتراض خود را اعلام داشتند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سیاست‌گذاری دستگاه‌های برعهده مجلس است و عملکرد دستگاه‌ها را مجلس ارزیابی می‌کند و سیاست‌گذاری دستگاه‌ها توسط مجلس انجام می‌شود.

نوباوه خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه اعضای کمیسیون نسبت به اقدام اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر موضع‌گیری علیه طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی معترض بودند و خواستار برخورد قانونی با مسببین این اقدام شدند.

وی افزود: تعدادی از کمیسیون‌های مجلس اعلام کردند تا زمانی که تکلیف در مورد اقدامات اخیر صورت گرفته توسط مرکز پژوهش‌های مجلس روشن نشود از حضور نماینده مرکز پژوهش‌ها در کمیسیون‌های خود در جلسات ممانعت به عمل خواهند آورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس