کد خبر 1318181
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
سلطانی: نیمکت پرسپولیس قوی نیست/از 20 سالگی تا الان که نتیجه دارم مصطفوی و اولیایی مدیر فوتبال بوده اند

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: افرادی مانند اولیایی و مصطفوی از دوران جوانی و 20 سالگی‌ من تاکنون که نتیجه دارم در فوتبال مدیریت می‌کنند.

به گزارش مشرق، بهروز سلطانی درباره برتری دو بر صفر پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن در هفته یازدهم لیگ برتر اظهار داشت: هر چند پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی لیگ به دلیل پیدا نشدن سیستم واقعی‌اش، نتوانست چهره واقعی خود را نشان بدهد اما آرام‌ آرام به پرسپولیس مدنظر نزدیک می‌شود. با وجود مشکلات زیادی که در دیدارهایی مثل بازی با هوادار دیدیم، هرچه به جلو آمدیم این تیم خودش را پیدا کرد. البته همچنان برخی بازیکنان جدید نمی‌توانند کاری برای تیم انجام دهند اما نفرات قدیمی خوب کار می‌کنند و این تیم با استفاده از همین نفرات می‌تواند نتایج دلخواهش را کسب کند.

وی در مورد دیدار پرسپولیس مقابل سپاهان گفت: سپاهان تیمی منسجم و دارای بازیکنان باکیفیت است که به دلیل شناخت بازیکنانش از همدیگر، تاکتیک‌های مدنظر کادرفنی را به راحتی پیاده می‌کنند. توپ به هر بازیکن سپاهان می‌رسد، می‌داند بازیکن هم‌تیمی‌اش کجا قرار گرفته و راحت وی را در زمین پیدا می‌کند. این تیم از بهترین‌های فوتبال ایران است و به قول قدیمی‌ها همیشه برای استقلال و پرسپولیس شاخ می‌شود. در همین بازی های اخیرش برابر استقلال و پیکان دیدیم چه فرصت‌هایی را از دست داد و در شرایطی که کمترین حقش مساوی بود، شکست خورد. یکی از سخت‌ترین دیدارهای هر تیمی در لیگ برتر مقابل سپاهان است.

دروازه‌بان پیشین پرسپولیس اضافه کرد: قبول دارم سپاهان در هفته‌های اخیر نتایج خوبی نگرفته اما شک نکنید مقابل پرسپولیس هم مثل دیدار با استقلال بهترین بازی را انجام می‌دهد. اکنون در فوتبال ایران برخی تیم‌ها مثل سپاهان، استقلال، گل‌گهر پرسپولیس، آلومینیوم و فولاد خوب کار می‌کنند اما برخی تیم‌ها به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی از گود رقابت برای قهرمانی و کسب سهمیه خارج شده‌اند. سپاهان در تمام پست‌هایش بازیکنان ششدانگی را در اختیار دارد و نیمکت این تیم واقعا قوی است. 

وی با اشاره به یک ایراد بزرگ در پرسپولیس عنوان کرد: پرسپولیس نیمکت چندان قوی‌ در اختیار ندارد. حامد لک بدون جانشین است و اگر آسیب ببیند، کادرفنی از چه کسی می‌تواند به جای وی استفاده کند؟ در برخی پست‌های دیگر هم این نقطه ضعف را می‌بینیم. وقتی بازیکن بازی می‌کند، به نفر ذخیره‌اش هم نگاهی دارد. اگر بازیکن جانشینش قوی باشد، برای از دست ندادن جایگاه خود بهترین عملکردش را ارائه می‌دهد اما ضعیف بودن یا هم سطح‌ نبودن بازیکن ذخیره، روی کار بازیکن اصلی هم تاثیر می‌گذارد. برای جانشینی لک دروازه‌بان باتجربه نداریم. وی می‌داند در هر شرایطی دروازه‌بان ثابت است  و در این شرایط قطعا لطمه خواهد خورد.

بیشتر بخوانید:

وضعیت مصدومان سپاهان برای بازی با پرسپولیس

کاپیتان اسبق پرسپولیس درخصوص احتمال حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا، توضیح  داد: باید یک مثال بزنم. رشته تحصیلی من کارشناسی نقشه‌برداری است و زمانی در جایی کار می‌کردم که یک نفر را با تخصص مربوط به فلزات به عنوان مدیر من انتخاب کردند. پس از این انتخاب سازمان کاری من به دنیای دیگری رفت زیرا طرف اصلا با اصول نقشه‌برداری آشنایی نداشت. الان هم مشکل فوتبال ایران همین است. نمی‌خواهم به مدیران باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال توهین کنم و آنها را شخصیت‌های موجه و خوبی می‌دانم اما فردی که ورزش را لمس نکرده و توانایی مدیریت در این رشته را نداشته باشد با مدیریت خود به فوتبال صدمه می‌زند.

سلطانی ادامه داد: باور کنید برخلاف خیلی‌ها  که از حذف استقلال و پرسپولیس ناراحت می‌شوند، از این موضوع خوشحال خواهم شد زیرا باید جایی دولت به خودش بیاید و از مدیران کاربلد در حوزه ورزش استفاده کند. شاید این افراد در رشته تخصصی خودشان بتوانند کارآمد باشند اما فوتبال نیروی متخصص و خاک‌خورده می‌خواهد. حتی اگر پروفسور سمیعی را برای مدیریت فدراسیون فوتبال و ورزش مملکت انتخاب کنید هم وی به دلیل تخصص نداشتن نمی‌تواند کاری انجام بدهد.

وی تصریح کرد: مدیران پرسپولیس در سال‌های اخیر از محل‌هایی مثل حراست وزارت ورزش، ایرانخودرو، مخابرات و ... انتخاب شده‌اند و اکنون می‌بینید چه بلایی سر باشگاه آمده است. محمد حسن انصاری‌فرد که هم‌بازی و رفیق خودم بود هر از چند صباحی به پرسپولیس می‌آید و می‌رود. باور کنید برای مدیریت در ورزش کشور نیروهای نخبه‌ و مسلط به قوانین داریم که اگر از ظرفیت آنها استفاده می‌کردیم، اکنون وضعیت سرخابی‌ها به اینجا نمی‌رسید. بیشتر مدیران سال‌های اخیر پرسپولیس و استقلال از جایی پشتیبانی شدند و به این دو باشگاه آمدند. در واقع اینجا برای آنها سکوی پرتاب است اما وضعیت فوتبال را هم می‌بینید که دو باشگاه بزرگ و پرطرفدار آسیا در آستانه حذف قرار گرفته‌اند.

پیشکسوت پرسپولیس اظهار داشت: عزیزی‌خادم نور چشم من اما وی چه کاره بوده است که اکنون رئیس فدراسیون فوتبال شده است؟ خواهش می‌کنم دنبال کار خودش برود. نمی‌خواهم به وی اهانت کنم اما هیچ آشنایی با فوتبال ندارد. هر کاری تخصص خودش را می‌خواهد. از آن طرف می‌بینیم مصطفوی و اولیایی به عنوان مسئولان کمیته مجوز حرفه‌ای هر روز صحبت می‌کنند. به آنها ارادت دارم اما تا چه زمانی قرار است مردم ما صحبت امثال این نفرات را به عنوان مدیر ورزشی بشنوند. مصطفوی و اولیایی افرادی قابل احترام هستند که برای ورزش زحمت کشیده‌اند اما چرا دانشگاه عالی ورزش درست شده است؟‌ قرار است از این دانشگاه افراد جوانی الک شده و با علم خود به مدیریت فوتبال و ورزش کمک کنند.  

سلطانی افزود: دورانی که به عنوان جوانی حدود 20 ساله وارد تیم ملی شدم، امثال مصطفوی و اولیایی مدیر فوتبال‌مان بودند. اکنون هم که دارای نوه و نتیجه شده‌ام باز هم آنها مدیر هستند. این یک ایراد بزرگ است. هر دو هم عزیز و قابل احترام هستند اما اگر خدا به من عمر 200 ساله هم بدهد همچنان می‌بینم این نفرات مدیریت می‌کنند. باید به جوان‌ها هم زمان بدهیم تا سیستم ورزش جلو برود. امیدوارم با حذف استقلال و پرسپولیس، دولت برای استفاده از مدیران جوان و متخصص به خودش تکانی بدهد. هرچند حذف سرخابی‌ها از آسیا با عملکرد مدیران فعلی فاجعه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    رو نیمکت قبلا وزیر مسعود بود که الان نیست
    • حمید ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
      1 0
      و بعضی ها دیگه بهانه ای برای قهرمان شدن پرسپولیس ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس