هراس دشمنان از ساخت یادواره فرماندهان پیروزی در فرودگاه بغداد

قرار بود که یادواره‌ای برای فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران و نایب رئیس شهید سازمان حشد شعبی عراق ساخته شود، اما همان‌هایی که در ترور سردار دل‌ها مشارکت داشتند، کارشکنی را شروع کردند.

به گزارش مشرق، ارتش آمریکا بامداد ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ طی یک عملیات تروریستی به دستور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور وقت این کشور، سردار سلیمانی و شماری از همراهان ایشان از جمله ابو مهدی المهندس را لحظاتی بعد از ترک فرودگاه بغداد به شهادت رساند.

طی روزهای گذشته قرار بود که یادواره‌ای برای فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران و نایب رئیس شهید سازمان حشد شعبی عراق ساخته شود اما همان‌هایی که در ترور سردار دل‌ها مشارکت داشتند، کارشکنی را شروع کردند. به رغم کسب مجوزهای لازم، گروهی انگلیسی وابسته به شرکت موسوم به «G۴S» از ساخت یادواره برای فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران و نایب رئیس شهید سازمان حشد شعبی عراق ممانعت به عمل آورده‌اند.

منابع عراقی، شامگاه چهارشنبه، خبر دادند که شرکت مجری طرح ساخت بنای یادبود برای شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید «ابومهدی المهندس» نایب رئیس سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد از تعویق ساخت این یادواره خبر داده است.

شرکت مجری طرح پیش از این گفته بود که «مصطفی الکاظمی» از این شرکت خواسته تا پایان دولت ترامپ از نصب یادبود خودداری کند و بیم آن داشت که عراق با تحریم آمریکا مواجه شود.

این در حالی است که سندی منتشر شد که نشان از موافقت وزارت دفاع و سازمان هواپیمایی برای نصب یادواره شهید سپهبد قاسم سلیمانی در مسیر فرودگاه بغداد داشت اما شهرداری بغداد به بهانه اینکه محل یادواره در مکان نامناسبی قرار گرفته با نصب آن مخالفت کرد.

هراس دشمنان از  ساخت یادواره فرماندهان پیروزی در فرودگاه بغداد

با این حال، شرکت مذکور اضافه کرد: ما از حضور یک سری شرکت خارجی در محل که مانع اجرای دستور و مفاد سند قانونی شدند، غافلگیر شدیم.

طبق این گزارش، شرکت مجری طرح خبر داده است که حین حضور در محل برای اجرای طرح، گروهی انگلیسی وابسته به شرکت «G۴S» و گروهی دیگر وابسته به چند شرکت آمریکایی از آن‌ها خواسته که فوراً محل را ترک کنند به‌رغم آنکه این شرکت تمام مجوزهای رسمی لازم برای ساخت یادواره را در اختیار داشته است. طرح بنای یابود با برنامه «۳D MAX» طراحی و توسط برنامه «لیومین» استخراج شده اما گروه انگلیسی از اجرای طرح ممانعت به عمل آورده است.

«سعد المطلبی» عضو شورای استانداری بغداد به شدت از اقدام شهرداری پایتخت عراق در ممانعت از نصب یادبود شهید سپهبد قاسم سلیمانی و یاران شهیدش در مسیر فرودگاه بغداد ابراز انزجار کرد.

او به وبگاه المعلومه گفت که شهرداری بغداد می‌توانست با نصب این یادواره مخالفت نکند و موجب ایجاد تنش و شک و تردیدها نشود و مکان دیگری را در مسیر فرودگاه و به دور از زیرساخت‌های اصلی، برای نصب یادواره در نظر بگیرد که در معرض دید همه باشد.

المطلبی گفت که شهرداری نباید به فشارهایی که برخی طرف‌های سیاسی داخلی و خارجی وارد می‌کنند گوش دهد و حفظ نقشه فرودگاه و زیرساخت‌های آن بهانه خوبی برای مخالفت با نصب یادواره نبود.

او با کنایه به دولت مصطفی الکاظمی گفت که برای نصب یادواره باید منتظر تشکیل دولت جدید بود تا فشار آمریکا به برخی طرف‌ها برای ممانعت از نصب یادبود پایان یابد.

هراس دشمنان از  ساخت یادواره فرماندهان پیروزی در فرودگاه بغداد

این قبیل تحرکات از سوی دشمنان اعم از تروریست‌های آمریکایی گرفته تا صهیونیست‌ها عادی است زیرا نام پر آوازه سردار سلیمانی همچنان لرزه بر پیکر دشمنان می‌اندازد و این نام بلند از خاطر دوستان و دشمنان پاک نمی‌شود و همانگونه که موجب غرور و افتخار دوستان است نام و یاد سردار سلیمانی آتش بر خرمن فتنه‌های دشمنان خواهد زد.

برای واکاوی علل مخالفت با ساخت یادواره فرماندهان پیروزی بهتر است که مروری داشته باشیم به دخالتی که انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها در کنار قاتلان آمریکایی در ترور حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس داشتند.

چندی قبل «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق به دست داشتن شرکت انگلیسی «جی فور اس» مسئول امنیت فرودگاه بغداد در ترور حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اشاره کرد و اینکه این شرکت در عملیات اطمینان از هدف برای ترور سردار سلیمانی مشارکت داشته است.

وی در گفتگو با این شبکه گفته بود: شرکت انگلیسی «جی.فور.اس» که امور امنیتی فرودگاه بغداد را برعهده دارد در بخشی از عملیات اطمینان از هدف برای انجام ترور شرکت کرد. امر معمول در فرودگاه بغداد این است که به هنگام نشستن یک هواپیما در فرودگاه، شرکت جی فور اس باید در یک مکان مشخصی از فرودگاه حضور داشته باشد اما تنها در آن روز و آن پرواز، خودرو این شرکت انگلیسی در مکان خود حضور نیافت بلکه دقیقاً در مقابل راه پله هواپیما و محل پیاده شدن مسافران ایستاد، بنابراین این امر نشان می‌دهد که این شرکت مسئول انجام این مأموریت شده است. افسران امنیتی به دوربین‌های رصد در نزدیکی پله هواپیما دست یافتند که مأموریت آنها رصد حرکت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بود.

همچنین چندی قبل گاردین در گزارشی اعلام کرد: احتمال این وجود دارد که سردار سلیمانی سال گذشته با استفاده از اطلاعات به دست آمده از پایگاه «منویث هیل» نیروی هوایی انگلیس ترور شده باشد.

«بارنبی پیس» یک روزنامه نگار محقق در این گزارش بیان می‌کند که نیروهای آمریکا و انگلیس در پایگاه «منویث هیل» به دور از انظار و پاسخگویی فعالیت می‌کنند و احتمالاً این پایگاه در ترور سردار سلیمانی در ژانویه ۲۰۲۰ نقش داشته است.

هراس دشمنان از  ساخت یادواره فرماندهان پیروزی در فرودگاه بغداد

بر این اساس گزارش اخیر که در نشست ویژه «پاسخگو کردن «منویث هیل» مطرح شد، می‌خواهد هر گونه فعالیت نظامی آمریکا یا فعالیت آژانس امنیتی آمریکا در این پایگاه به گونه‌ای انجام شود که آنها را به صورت کامل به دولت انگلیس پاسخگو کند.

پایگاه مزبور در هشت مایلی غرب هاروگیت در حومه یورکشایر دیلس واقع شده که به خاطر داشتن گنبدهای توپی شکل بزرگ و محل استقرار تجهیزات راداری معروف است. این پایگاه نیروی هوایی انگلیس در واقع بزرگترین سایت شناخته شده آژانس امنیت ملی آمریکا با ۶۰۰ پرسنل آمریکایی و ۵۰۰ غیر نظامی انگلیسی در خارج از کشور به حساب می‌آید.

اسناد فاش شده از سوی ادوارد اسنودن یکی از کارکنان سابق سیا نشان می‌دهد پایگاه منویث هیل بخشی از یک شبکه استراق سمع است که می‌تواند روزانه صدها میلیون ایمیل و تماس تلفنی را جمع آوری کرده و تلفن‌های روی زمین را ردگیری کند اسناد فاش شده از سوی «ادوارد اسنودن» یکی از کارکنان سابق سیا نشان می‌دهد پایگاه منویث هیل بخشی از یک شبکه استراق سمع است که می‌تواند روزانه صدها میلیون ایمیل و تماس تلفنی را جمع آوری کرده و تلفن‌های روی زمین را ردگیری کند.

پیس با اعتقاد به اینکه مخفی کاری این پایگاه سوالات جدی را بر می‌انگیزد، نوشت: دخالت انگلیس و منویث هیل در یک ترور که تهدیدی برای شروع یک جنگ بود باید باعث نگرانی شدید باشد. شکست دولت انگلیس در اطمینان دادن به عموم مبنی بر اینکه این پایگاه (در ترور) نقش نداشته سوالات عمیقی را درباره مسئولیت پذیری برای اقدامات در این پایگاه به وجود می‌آورد.

یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس نیز به رغم تأیید اینکه پایگاه مذکور بخشی از شبکه ارتباطات دفاعی آمریکا است به دلایل امنیتی و سیاسی از توضیح در مورد جزئیات عملیات نظامی یا ارتباطات طبقه بندی شده خودداری کرد.

از سوی دیگر «تامیر هایمان»، رئیس سابق سازمان ضداطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به «آمان» چند روز قبل اعلام کرد که این رژیم در ترور شهید قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران ایران توسط آمریکا نقش داشته است.

به گزارش شبکه «کان»، هایمان در مصاحبه با یک مجله این رژیم در این خصوص اذعان کرد که تل‌آویو از طریق سازمان اطلاعات و عملیات خود (موساد) در حادثه ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی مشارکت داشته است.

با توجه به این، کاملاً قابل پیشی بینی است که آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس و دیگر کشورهای غربی مهره‌های خود را به حرکت درآورند و به دولتمردان عراق فشار وارد کنند که اجازه ندهند که یادواره فرماندهان پیروزی برپا شود. همانطور که نام سردار لرزه بر اندام دشمنان می‌انداخت، دشمنان از زنده نگه داشتن یاد و خاطر فرماندهان پیروزی هم هراس دارند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    پیروزی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس