شهید ابومهندس مهدی در آغوش سردار نقدی

نماینده فراکسیون صادقون پارلمان عراق مدعی مخفی نگه داشته شدن نتایج تحقیقات درباره ترور فرماندهان شهید سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس شد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «عبدالأمیر الدبی» نماینده پارلمان عراق از فراکسیون «صادقون» از منتشر نشدن نتایج تحقیقات درباره ترور فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه ایران و حاج ابومهدی المهندس، نائب رئیس الحشدالشعبی و مبهم بودن جزئیات این حادثه تروریستی انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید:

چرا جهان غرب مدیون «حاج قاسم» است؟

او مدعی شد: افشای عاملان جنایت ترور فرماندهان شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به نفع دولت عراق نیست.

الدبی مدعی شد: جزئیات ترور فرماندهان شهید و نتایج تحقیقات مربوط به هدف قرار دادن مقرهای سازمان الحشدالشعبی همچنان مبهم است و دولت همچنان در افشای نتایج تحقیقات مربوط به ترور فرماندهان شهید وقت‌کُشی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

تسریع در پیگیری پرونده حقوقی ترور شهید حاج قاسم سلیمانی

«محمد الکعبی» کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی عراق نیز پیشتر از فشارهای پشت پرده آمریکا بر دولت عراق در خصوص اعلام نکردن نتایج تحقیقات در پرونده ترور شهیدان سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، نائب رئیس الحشدالشعبی خبر داده بود.

او اعلام کرد: سوال‌های بسیاری درباره اعلام نکردن نتیجه تحقیقات ترور فرماندهان پیروزی وجود دارد و این حجم از پیچیدگی در تحقیقات تاکید می‌کند که فشارهای آمریکا پشت پرده این مسئله است.

محمد الکعبی با اشاره به تعلل دولت عراق در اجرایی کردن مصوبه پارلمان، اعلام کرد که آنچه امروز شاهد آن هستیم همراهی دولت با آمریکا در اجرا نکردن مصوبه اخراج نیروهای بیگانه به ویژه نظامیان آمریکایی از کشور پس از ترور فرماندهان است.

فراکسیون‌ها و ائتلاف‌های پارلمانی عراق نیز بارها تاکید کرده‌اند که دولت عراق باید در اعلام نتایج تحقیقات در خصوص حمله تجاوزکارانه آمریکا به فرماندهان پیروزی در فرودگاه بغداد تسریع کند و در صورتی که در این مسئله با شکست مواجه شود، پرونده ترور شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را در دادگاه‌های بین‌المللی برای دستیابی به حقوق خود مطرح خواهند کرد.

نمایندگان عراق تاکید کرده‌اند که دولت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق موضعی آشکار در خصوص حضور نیروهای آمریکایی ندارد و سعی در کم اهمیت جلوه دادن مصوبه پارلمان درباره اخراج نیروهای بیگانه از عراق دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    0 0
    ازالکاظمی بیشتر از این انتظار نمیره... خود حشد عزیز و قدرتمند، با قدرت جلو بره...گور پدر الکاظمی
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    0 0
    مهره نفوذی خودشون سرکار آوردند تا در عراق بمانند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس