کد خبر 1317999
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳
تظاهرات علیه دولت فرانسه در روز کریسمس

مردم فرانسه روز شنبه در پایتخت این کشور علیه سیاست‌های رئیس جمهور فرانسه تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق، دور جدید تظاهرات علیه سیاست‌های «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در روز ۲۵ دسامبر (۴ دی) که روز کریسمس می‌باشد در پاریس برگزار شد.

تظاهرات کنندگان فرانسوی در این تظاهرات به موضوعات اجتماعی و سیاست‌های کرونایی دولت فرانسه اعتراض کردند.

طی ماه‌های گذشته، جلیقه زردها علیه سیاست‌های کرونایی دولت به خصوص پس از آنکه گذرنامه بهداشتی از سوی دولت اعلام شد، تظاهرات برگزار کردند. این مجوز بهداشتی مربوط به کسانی است که واکسن زده‌اند یا آنکه تست منفی پی‌سی‌آر را داشته و به آنها اجازه داده می‌شود تا در اماکن عمومی نظیر سینماها و رستوران‌ها حضور یابند.

طی روزهای گذشته نیز دور دیگری از تظاهرات هواداران جنبش اعتراضی جلیقه زردها در شهرهای مختلف فرانسه برگزار شد  و  هواداران جنبش جلیقه زردها بار دیگر در خیابان‌های شهر پاریس پایتخت فرانسه به خیابان‌ها آمدند. هواداران جنبش اعتراضی جلیقه زردها علیه واکسیناسیون اجباری کووید-۱۹، مجوزهای بهداشتی و تعدادی دیگر از مسائل اجتماعی این دور از تظاهرات را برگزار کردند.

چندی قبل امانوئل ماکرون در انتقادی تند و توهین‌آمیز از معترضان به  قوانین کرونایی دولت، گفت تسلیم آن‌ها نخواهد شد. ماکرون معترضان را بی‌عقل توصیف کرد و گفت: «چند ده هزار نفر عقلشان را تا حدی از دست داده‌اند که می‌توانند بگویند ما در دیکتاتوری زندگی می‌کنیم.»

کسانی که در فرانسه واکسن کرونا و این گذرنامه را دریافت نکرده باشند از ورود به رستوران‌ها، بارها و رفتن به مسافرت محروم می‌شوند. این گواهی حاکی از این است که فرد صاحب آن، دست‌کم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده، تست کرونای او در ۴۸ ساعت گذشته منفی بوده یا پس از ابتلا به این بیماری، بهبود یافته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس