کد خبر 1317984
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
باهنر

باهنر درباره مذاکرات وین گفت: این مذاکرات رو به پیشرفت است، ما با حفظ مصلحت و عزت نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران در حال مذاکره هستیم.

به گزارش مشرق، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین امروز (شنبه) در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به در پیش بودن سالروز حماسه نهم دی، گفت: بعضی می‌گویند این حماسه به خاطر وقایع سال ۸۸ بود و موضوعی تمام شده است، یعنی باید گذشته را رها کنیم؛ اما واقعیت این است که سال ۸۸ فتنه عظیمی اتفاق افتاد که هم جمهوریت و هم اسلامیت کشور را مورد هدف قرار داده بود.

وی اظهار کرد: برای پیشگیری از چنین فتنه‌هایی، ضرورت دارد که این حماسه‌ها همواره زنده بمانند. مردم هم باید آماده باشند و بصیرت آن‌ها افزایش پیدا کند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: البته ما از این فتنه‌ها بسیار دیده‌ایم، مثل اتفاقات سال ۷۸ که نمونه کوچکتری را شاهد بودیم و بعد از آن سال ۸۸ فتنه عظیمی صورت گرفت. اگر بصیرت لازم در جامعه و ملت ما وجود نداشت، ممکن بود عواقب سنگین‌تری را شاهد باشیم.

باهنر در ادامه درباره مذاکرات وین تأکید کرد: در مجموع می‌توان گفت این مذاکرات رو به پیشرفت است، ما با حفظ مصلحت و عزت نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران در حال مذاکره هستیم.

وی گفت: نکته مهم این است که مذاکره برای رسیدن به تفاهم است و اصل مذاکره کردن هدف ما نیست و این را، هم مسئولین ما و هم طرف مقابل می‌دانند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عنوان کرد: تیم مذاکره‌کننده به خوبی می‌داند که بر عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران نباید کوچک‌ترین خدشه‌ای وارد شود. امید داریم که این مسیر با موفقیت پیش رود.

باهنر با اشاره به ایام شهادت حاج قاسم سلمیانی، تصریح کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند حاج قاسم یک مکتب و یک فرهنگ بود؛ او در میدان جنگ شجاع، دلیر و بی‌باک بود.

وی افزود: سردار سلیمانی در میدان دیپلماسی خردمند، با علم و فرزانه بود و همچنین در میدان دلدادگی هم به‌گونه‌ای بود که خانواده شهدا و فرزندان شهدا او را همچون پدری مهربان می‌دانستند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به حضور محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز موضوع سند ۱۴۰۱ مهمترین مسئله فرهیختگان و مردم است که به عنوان مهمترین سند دولت از اهمیت بالایی برخوردار است.

باهنر تأکید کرد: به خاطر داریم سال گذشته که بودجه به مجلس رفت، مجلس شورای اسلامی بودجه را به قدری تغییر داد که دولت مجبور شد لایحه را مجدد تنظیم کند و بعد به علت کمبود وقت موضوع به درستی کارشناسی نشد. امید داریم مجلس در رابطه با بودجه ۱۴۰۱، مدبرانه، مشفقانه و خردمندانه عمل کند.

وی بیان کرد: بودجه و مسائلی همچون ارز ۴۲۰۰ تومانی، موضوعات کوچکی نیستند و بسیار خطیرند که ممکن است مشکل‌گشا یا از سوی دیگر مشکل‌ساز باشند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: اگر چه نمی‌شود همه مشکلات را یک ساله حل کرد، اما امید داریم با ارائه یک سند مالی خوب مشکلات اقتصادی تا حدی تخفیف پیدا کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تک سوار DE ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    سالها طول می کشه تا بفهمید اقای باهنر چه تاثیرات پشت پرده ای داشته.
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 0
    افرین به اقای هنر مند کاش تواین هشت سال قبل هم با عزت مذاکره میکردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس