بی‌اعتنایی رژیم صهیونیستی به قطعنامه شورای امنیت با افزایش شهرک‌سازی

گزارش‌ سازمان‌های فلسطینی نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی از زمان صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره محکومیت شهرک‌سازی، طرح‌ توسعه شهرک‌سازی را دو چندان کرده است.

به گزارش مشرق، گزارش سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی مابین سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۲۰ با ساخت ۲۶ هزار و ۳۳۱ واحد صهیونیست‌نشین موافقت کرده است.

بنا بر این گزارش، موافقت رژیم صهیونیستی با ساخت این واحدها در حالی است که این رژیم در دوره مشابه از سال ۲۰۱۳- ۲۰۱۶ با ساخت ۱۰۳۳۱ واحد موافقت کرده بود و جالب توجه اینکه این افزایش روند شهرک‌سازی پس از صدور قطعنامه شماره ۲۳۳۴ شورای امنیت در تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ که بر پایان دادن به شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی فلسطینی تأکید داشت، اتفاق افتاده است.

در قطعنامه مذکور از رژیم صهیونیستی خواسته شده بود که شهرک‌سازی در کرانه باختری به ویژه در قدس شرقی و نیز مشروعیت‌بخشی به شهرک‌سازی ساخته شده در اراضی اشغالی از سال ۱۹۶۷ را متوقف کند.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، در این گزارش آمده است که پس از صدور قطعنامه مذکور، رژیم صهیونیستی نه تنها روند شهرک‌سازی را کاهش نداده بلکه بر عکس طرح‌های شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی افزایش پیدا کرده است.

طبق این گزارش، در سال‌های گذشته ده‌ها طرح شهرک‌سازی در کرانه باختری به ویژه در قدس اشغالی، پروژه های زیرساختی در شهرک‌ها از جمله ایجاد کمربندی و راه‌های مواصلاتی بین شهرک‌ها و پروژه‌های فاضلاب اجرا شده و تا سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۸۰ شهرک و مجتمع‌های صهیونیست‌نشین ایجاد شده است.

در سایه افزایش طرح‌های شهرک‌سازی، خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان نیز به طرز بی‌سابقه‌ای شدت یافته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سیدجعفرکاظمی IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 0
    اگرقرار براین است که رژیمی مثل اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت وقعی ننهد پس این شورا بااین همه هزینه چه ارزش واهمیتی دارد؟! جمعش کنید برود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس