کد خبر 1317911
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
پلمب ۴۹۸۱ مرکز غیرمجاز رمز ارز در کشور

رئیس مرکز حراست وزارت نیرو از پلمب ۴۹۸۱ مرکز غیرمجاز و کشف و ضبط ۱۸۰ هزار دستگاه تولید ارز دیجیتال از سال ۱۳۹۹ تاکنون خبر داد.

به گزارش مشرق، مجید ربیعی از پلمب ۴۹۸۱ مرکز غیرمجاز و کشف و ضبط ۱۸۰ هزار دستگاه تولید ارز دیجیتال طی سال ۱۳۹۹ تاکنون خبر داد و اظهار کرد: ساماندهی و جمع‌آوری دستگاه‌های استخراج غیرمجاز رمز ارز، یکی از فعالیت‌های صورت‌ گرفته در راستای حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از خاموشی‌های گسترده بوده است.

وی ادامه داد: در همین زمینه اقدامات متعددی اعم از همکاری‌های جدی با وزارتخانه‌های صمت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، قوه قضائیه، پلیس اقتصادی، شرکت‌های زیرمجموعه صنعت برق، پردازش اطلاعات مصرف جهت تعیین مکان استقرار مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، ابلاغ و پیگیری دستورالعمل‌های لازم، تعیین پاداش و ... صورت گرفته است.

ربیعی تصریح کرد: طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۱۷۰۲ و ۳۲۷۹ مرکز استخراج رمز ارز شناسایی شده است که پیرو این شناسایی‌ها ۶۷ هزار و ۷۴ دستگاه ماینر در سال ۱۳۹۹ و ۱۱۰ هزار و ۲۲ دستگاه در سال ۱۴۰۰ کشف و ضبط شد که از این تعداد ۲۳ هزار و ۵۴۳ دستگاه مربوط به استان تهران بوده است.

رئیس مرکز حراست وزارت نیرو افزود: بر اساس اظهار نظر کارشناسان، توان پردازش دستگاه‌های شناسایی و معدوم شده در سال گذشته ۱۵۰ هزار و ۵۲۶ کیلووات ساعت و در نیمه اول سال جاری بالغ بر ۳۶۹ هزار و ۶۷۶ کیلووات ساعت بوده است.

رئیس مرکز حراست وزارت نیرو همچنین درباره اقدامات صورت گرفته برای مقابله با سرقت تجهیزات صنعت آب و برق نیز گفت: صنعت آب و برق همواره دستخوش سرقت‌هایی است که منجر به بروز اختلال در ارائه خدمات به مردم می‌شود و بر این اساس مقابله با پدیده سرقت و سارقان از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در این رابطه در نیمه نخست سال جاری صنعت برق کشور با بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان و صنعت و آب و فاضلاب کشور با بیش از ۴۳ میلیارد تومان خسارت مواجه بوده است، افزود: اقدامات پیشگیرانه در این زمینه همواره در دستور کار قرار داشته و دارد.

وی این اقدامات را شامل تهیه و ابلاغ دستورالعمل‌ها و ارائه راهکارهای پیشگیری و به‌روز رسانی مستمر آنها، افزایش ضریب حفاظتی تاسیسات و اماکن، تعامل با نیروی انتظامی و پلیس، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم، شناسایی مناطق جرم‌خیز و رصد و مراقبت جدی این مناطق عنوان کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس