قیمت تخم مرغ باز هم کاهش یافت/فروش 4 هزار تومان زیر نرخ مصوب

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در واکنش به گرانی غیرقانونی تخم مرغ گفت: برای جلوگیری از ایجاد شک و شبهه لازم است که دولت به طور رسمی حذف یارانه ۴۲۰۰ را تکذیب کند.

به گزارش مشرق، در حالی که هنوز ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده های دامی حذف نشده، درپی اعلام اخبار غیررسمی تشکل‌های حوزه مرغ و دام در این باره، قیمت تخم مرغ طی دو سه روز اخیر به صورت غیرقانونی افزایش یافته است.

ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره دلایل این اقدام غیرقانونی اظهار داشت: قیمت تخم مرغ به طور رسمی تغییری نکرده است اما با توجه به اینکه مدتی مسئولان تشکل ها و مجلسی ها می‌گویند که از اول دی نهاده ای به مرغداران داده نمی شود و قیمت ها آزاد می شود و از طرفی دولت نیز به طور رسمی و قطعی اعلامی نمی‌کند که  قرار است، قیمت نهاده ها دامی از دی ماه حذف شود یا خیر، بر این صنعت تاثیر گذاشته است.

وی افزود: مرغداران نیزمطمئن هستند که ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده های دامی حذف می شود و نهاده یارانه ای داده نمی شود و قیمت تخم مرغ بالا می رود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ادامه داد: با برداشته شدن ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده های دامی، قیمت این محصولات تقریبا ۶ برابر می شود و به شدت بر روی قیمت تمام شده تخم مرغ تاثیر می‌گذارد.

دولت اعلام کند که نهاده می دهد، قیمت ها به ۵ روز قبل بر می گردد

وی تصریح کرد: دولت یا وزارت جهاد کشاورزی بالاخره باید تکلیف مرغدارها را مشخص کند که در دی ماه می خواهد نهاده های دامی به مرغدار دهد یا خیر؛ در صورتی که دولت فقط بگوید که نهاده های دامی را به مرغداران می دهد قیمت تخم مرغ نیز به نرخ ۵ روز قبل خود برمی گردد.

نبی پور در واکنش به اینکه معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی اخیرا خبر از ارائه نهاده دامی به عشایر داده است  اظهار داشت:  وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از افزایش قیمت تخم مرغ در بازار باید به طور رسمی به مرغداران اعلام کند که نهاده های دامی فعلا پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: مرغداران ما اکنون به دنبال تامین نهاده های دامی هستند اما حتی با قیمت محاسبه شده با  ارز نمیایی نیز در بازار مشاهده نمی شود و نهاده ها در بازار احتکار شده و برای خرید در دسترس نیست.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: برای جلوگیری از ایجاد شک و شبهه و اثر روانی منفی در بازار لازم است که دولت به طور رسمی تکلیف مرغداران را تعیین کند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر برخی از مرغداران هر کیلو تخم مرغ را به قیمت تعیین شده ۱۸۳۰۰ تومان و برخی بالاتر می فروشند در بازار نیز به قیمت های متفاوتی به دست مردم می رسد.

نبی پور اظهار داشت: اکنون در صورتی مرغداران نهاده ها را به هر قیمت که شده در  بازار آزاد تهیه کنند و در آینده دولت اعلام کند که نهاده یارانه ای دی ماه اختصاص نمی یابد، تکلیف هزینه ای که توسط مرغدار شده چه می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 1
    چرا میگید ارز 4200 به مصرف کننده واقعی نمیرسه .اگر قراره با حذف ارز قیمت نهاده شش برابر بشه قیمت محصولات هم حتما شش برابر میشه این یعنی فاجعه که .پس چرا دوست دارید گرانی کنید به بهانه این دروغ که مردم منتفع نمیشن .اگه به فکر مردم هستید مردم به این راضی تر هستند نه اینکه صد هزارتومن یارانه بدید وهمه اجناس شش برابر بشن
  • حمید IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 1
    اول غیرقانونی گرون می شه بعد قانونی..اقای ریسی مچکریم
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    ای تخم مرغ خلافکار قانون شکن ! از اولش هم معلوم بود چقدر دندان گردی چون بچه همان مرغ خلافکار قانون شکنی . به مادرت رفتی
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 1
    با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تمام کالاها چندین برابر میشود و در دولت ابراهیم خان کلا مردم کرور کرور از گرسنگی خواهند مرد و دیگر نیازی به کرونا نیست . چون دولتها عرضه ندارند جلوی دزدان و رانت خواران را بگیرند راحت ترین کار را انتخاب کردند آنهم حذف ارز است دلیل ناکامی دولتها را شما از جلبک دریایی هم سوال کنید میداند چون بزرگترین دزدان در این کشور همان دولتمردان غیور هستند خدا ریشه شما را بخشکاند اگر خدایی هست ما که به همه چیز شک کردیم دیگه
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 1
    امیدوارم رییسی، اشتباهات روحانی را تکرار نکند. مردم کاهش قیمتها را می خواهند نه گرانی. اینجوری پیش برود، ترمیم اعتماد عمومی، غیر ممکن است. هرطور شده به رئیس جمهور برسانید، به هرقیمتی که شده تا پایان کرونا بصورت رسمی، اقلام خوراکی موردنیاز فقرا نه تنها گران نشود بلکه ارزانتر هم بشود، چون هر گرانی، به طبقات پایین فشار می آورد و زندگیشون سخت تر خواهد گذشت، نگذارید این مردم مستضعف رو از انقلاب با عناوینی مثل اصلاح قیمتها، جدا کنند و متنفر سازند، پنج دهک پایین درآمدی رو هر طور شده تامین کنید. ابراهیم رو می خواهند پیش مردم بی اعتبار کنند طوری که مردم بگویند صد رحمت به روحانی و تیم اقتصادی اش، فشار معیشتی رو از کم درآمدها بردارید، به خدا از نان شب واجب تر است. آخه با نود هزارتومان یارانه جدید، می توان جلوی کوه گرانی ایستاد. اونایی که توی دفترشون اینجوری تصمیم می گیرند، معیشتشون تامین است، درک‌درستی از سختی مردم ندارند. رییسی باید خیلی مراقب باشد، حتما محبوبیتش کمتر خواهد شد. و به ضرر انقلاب اسلامی تمام خواهد شد. لطفا به ایشان برسانید که اول مردم مستضعف رو تحت پوشش خوب قرار بدهد ،سپس بتدریج اصلاح قیمت کلید بخورد، توی کوچه و بازار، حرفهای خوبی راجع به سیاست اقتصادی ایشان گفته نمی شود، فرصت تنفس بدهید. اونکه تعجیل در حذف دلار۴۲۰۰ دارد زندگی اش تامین است، نمی گویم این روش غلط است ، اما الان برای اجرا زود است یا حداقل، چتر حمایتی رو باز کنید بعد حذفش کنید، جدی نمی دونم چطوری دیگه هشدار بدهم. پنج دهک درآمدی بالا مشکل ندارند. پایینی ها که ارتباط دلی با انقلاب دارند توی سختی مضاعف خواهند افتاد.
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 1
    مملکتی که سگ صاحبشو نشناسه! باید هم که اینطوری تیتر بزنید!!!!!!!!!!!!!........
  • IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    سلام مثل قدیمیها هرکه چنتا مرغو خروس نگهداره بخدا تخم مرغ خوانه واده را میده هیچ میتونن تعارفی هم بدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس