کد خبر 1267433
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
زیان ۷ هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم‌مرغ

یک مقام مسئول گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۷ هزار و ۲۰۰ تا ۱۷ هزار و ۴۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۳۵ هزار تومان است.

به گزارش مشرق، ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به اینکه بازار تخم مرغ تغییر محسوسی نسبت به هفته اخیر نداشته است، اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۷ هزار و ۲۰۰ تا ۱۷ هزار و ۴۰۰ تومان معادل شانه ای ۳۵ هزار تومان است.

وی با اشاره به انتقاد وزیر جهاد کشاورزی نسبت به قیمت گذاری دستوری، افزود: وقتی قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ ۱۷ هزار تومان است، چطور مرغدار می تواند هر کیلو محصول را ۱۴ هزار تومان بدهد.

نبی پور ادامه داد: بنا بر برآوردهای صورت گرفته قیمت واقعی هر کیلو تخم مرغ با احتساب نهاده های فعلی ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان به وزارتخانه پیشنهاد شده است که همواره برآورد می شود در شورای قیمت گذاری، وزیر جهاد نرخ فعلی را اعلام کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت جوجه یک‌روزه تخم گذار به ۱۶ هزار تومان رسیده است، بیان کرد: امسال با کاهش تولید جوجه، قیمت بالاست که با افزایش تولید جوجه از مرداد به بعد پیش بینی می‌شود که در شش ماهه دوم سال بازار به تعادل برسد.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به تولک بردن اجباری مرغ ها گفت: قرار بود ۱۰ میلیون قطعه مرغ تخم گذار به کشتارگاه برود، اما به دلیل شرایط تولید، دولت به تولیدکنندگان اعلام کرد که از کشتار این مرغ‌ها اجتناب کنند تا با تولک بردن اجباری، این مرغ‌ها به چرخه تولید برگردند.

وی از توزیع نهاده دامی با ارز دولتی تا پایان سال خبر داد و گفت: طبق اذعان وزیر جهاد کشاورزی تا پایان سال نهاده دولتی در اختیار مرغداران قرار می گیرد، در حالی که با حذف ارز دولتی و آزاد شدن نهاده دامی پیش بینی می شود که قیمت هر شانه تخم مرغ به ۸۰ هزار تومان برسد.

نبی پور افزود: با توجه به شرایط فعلی نهاده دامی، نرخ واقعی هر کیلو تخم مرغ ۱۷ هزار تا ۱۹ هزار تومان است و در شرایط فعلی قیمت بالاتر نخواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در عرضه تخم مرغ نداریم، بیان کرد: روزانه ۲۶۰۰ تا ۲۷۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که با این وجود کمبودی در عرضه وجود ندارد.

نبی پور با اشاره به اینکه مشکلی در تامین نهاده نداریم، گفت: گرچه سامانه بازارگاه نهاده دامی اعلام می کند، اما بدلیل مشکلات حمل بدست مرغدار نرسید که با این وجود تولید کننده برای جلوگیری از گرسنگی مرغ ناچار به تامین از بازار آزاد است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در پایان با اشاره به اینکه صادرات تخم مرغ کماکان ممنوع است، تصریح کرد: بنابر آمار امسال ۶۲ تا ۶۳ هزار تن تخم مرغ صادر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    1 0
    به مقام انسانیت نرسیدین؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس