حاج قاسم آیات زیادی از قرآن را زنده کرد

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در آیین اختتامیه چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن گفت: حاج قاسم سلیمانی آیات زیادی از قرآن را زنده کرد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در آئین اختتامیه چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن که شامگاه امروز جمعه سوم دی ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: امروزه با انقلاب اسلامی که در گستره جهانی مطرح شده است. تمام مردم جهان توجه ویژه به پیام دین و فهم کلام الله دارند.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات نخبگان از اقصی نقاط انتخاب شدند. در سالهای جدید توسعه مفاهیم قرآنی به چشم می‌خورد. در مسابقات بین المللی رشته کتابت را مطرح کردیم اما اصلی ترین رقابت در سبک زندگی قرآنی است تا کلام خدایی که در محضرش قرار داریم بر ما حکم درست کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به سالگرد حاج قاسم سلیمانی گفت: اگر فردی برای مرور زندگی خودش یک آیه را زنده کند برای نجاتش کافی است و حاج قاسم سلیمانی آیات زیادی را زنده کرده است.

حجت الاسلام خاموشی اظهار کرد: این مسابقات قرآنی می‌خواهد این رقابت را به الگوگیری از قرآن تبدیل کند تا مفاهیم قرآنی را زنده کنیم و بتوانیم شفاعت کلام الله مجید را در روز قیامت همراه خود داشته باشیم.

وی ادامه داد: قرآن کتابی است که به پیامبرش می‌فرماید باطل از هیچ راهی به این کتاب نفوذ ندارد. به پیامبر گفته می‌شود اگر کسی بخواهد غیر وحی را دایر کند با او برخورد تندی خواهیم داشت.

حجت الاسلام خاموشی کلام قرآن را غیر قابل تبدیل خواند و افزود: کسی که با مفهوم قرآن آشنا باشد می‌داند کلام وحی است و نمی‌تواند آن را با هیچ کتاب و کلامی مقایسه کند. کلام الله مجید آنقدر عظمت دارد که بر آن قسم یاد می‌شود.

حجت الاسلام خاموشی عنوان کرد: کلام الله مجید عظمتش همین بس که توسط جبرئیل نازل می‌شده است. این کلام را شنوندگان می گویند سحر است ولی کلام قرآن تا دنیا ادامه دارد ادامه خواهدداشت. قرآن عظمتی دارد که نمی‌توانند مثلش را بیافرینند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    2 0
    در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم--------- خواستی؟ لطفا همین الان در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس