کد خبر 1317151
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸
اردوغان نمایه

نظرسنجی یک مؤسسه نزدیک به حزب حاکم ترکیه نشان از کاهش شدید محبوبیت این حزب در یک سال گذشته دارد.

به گزارش مشرق، مؤسسه «ORC Research» که در محافل خبری ترکیه به نزدیکی با حزب عدالت و توسعه شناخته می‌شود، در تازه‌ترین نظرسنجی خود از کاهش شدید محبوبیت این حزب به رهبری «رجب طیب اردوغان» خبر داد.

به نوشته روزنامه زمان ترکیه، طبق این نظرسنجی محبوبیت حزب حاکم از ۳۶.۸ درصد در ماه نوامبر به ۳۰.۳ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید:

هدف اردوغان از دیدار با هیئت یهودیان چه بود؟

در مقابل حزب حاکم اما محبوبیت حزب «جمهوری‌خواه خلق» به رهبری «کمال قلیچ دار اوغلو» که رقیب اصلی عدالت و توسعه است از ۲۲.۳ درصد در ماه نوامبر به ۲۵.۵ درصد افزایش یافته است.

این مؤسسه دلیل کاهش محبوبیت حزب عدالت و توسعه را پایین آمدن شدید ارزش لیر، افزایش قیمت‌ها و بیکاری و فقر در ترکیه اعلام کرد.

روزنامه زمان نیز نوشت که افزایش نسبی ارزش لیر در روزهای گذشته و بالا رفتن حداقل دستمزد به دستور اردوغان و اقدامات حمایتی و ضددلاری و تشویق مردم برای ذخیره‌سازی لیر به جای دلار، همگی با هدف آماده‌سازی شرایط برای انتخابات سال ۲۰۲۳ است.

مؤسسه نظرسنجی ترکیه‌ای «ماک» نیز در آخرین گزارش خود که در پنجم آبان‌ ماه منتشر شد، نوشت که خشم و عصبانیت در جامعه ترکیه وجود دارد و در نظرسنجی صورت گرفته در خصوص رأی مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو ۴۲ درصد گفته‌اند که به اردوغان رأی نخواهند داد و ۳۷ درصد هنوز حامی او هستند.

«محمد علی کولات» رئیس این مؤسسه به روزنامه زمان ترکیه گفت که اردوغان همان‌طور که حزب عدالت و توسعه را به جایگاه و قدرت کنونی رساند، همان‌گونه نیز عامل شکست و افول آن خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    1 1
    بزودی احزاب آمریکایی و دوستان فتح الله گولن آمریکایی اردوغان را بیرون می اندازند آن موقع دیگر نمی دانم ایران چگونه تحریم ها را دور خواهد زد
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 0
    همه از پژاک تا پ ک ک خوشحالند از سرنگونی اردوغان غافل از اینکه لائیک ها نه به ایران رحم خواهند کرد چون نیازی به ایران نخواهند داشت و نه به کردها چون بهخدا کوچکترین اعتقادی ندارند
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 2
    عاقبت درفتادن با صهیونیزم بین الملل همین است اردوغان قبل از تقابل با اسرائیل بهتر بود یک نگاهی به ایران و لبنان و ونزوئلا می کرد بعد فحش به اسرائیل می داد
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      0 1
      کاملا درسته
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 1
    همه در ترکیه فهمیده اند که درگیر با اسرائیل و عدم قبول تجزیه این کشور توسط اردوغان تنها دلیل سقوط اردوغان است بزوی الجزایر هم به جمع این کشورها اضافه خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس