کد خبر 1342700
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
مخالفان اردوغان قبض‌های آب و برق را آتش زدند

رسانه‌ها از برگزاری تجمعات مردمی در شهر استانبول در ترکیه و آتش زدن قبوض انرژی در اعتراض به افزایش هزینه‌های زندگی خبر دادند.

به گزارش مشرق، در تداوم اعتراض شهروندان ترکیه به روند رشد هزینه‌های زندگی و قبوض انرژی، شماری از ساکنان شهر «استانبول» روز دوشنبه تظاهراتی برگزار کردند.

به نوشته وبگاه «دووار» شماری از شهروندان در استانبول در منطقه «کادیکوی» تجمع کردند و قبوض آب و برق خود را سوزاندند و از دولت خواستند که مانع افزایش قیمت ها شود. این اعتراض در واکنش به به فراخوان  احزاب دموکراتیک  ترکیه برگزار شد.

معترضان تابلوهایی با مضامین «افزایش‌ها قبوض را پس بگیرید»، «بودجه برای کارگران، نه برای کاخ‌ها» و «دولت استعفا» سر دادند. آنها همچنین قبوض آب و برق خود را سوزاندند. در جریان این اعتراض مردمی بیانیه‌ای صادر شد که در آن ذکر شده بود، فقر گسترده با سیاست‌های خصوصی سازی دولت آغاز شده است.

مخالفان اردوغان قبض‌های آب و برق را آتش زدند +عکس

پس از سقوط ارز در اواخر سال گذشته میلادی که ناشی از سیاست غیرمتعارف و نرخ بهره پایین دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه بود، تورم در ترکیه به نزدیک به ۵۰ درصد جهش کردخ و هزینه زندگی را  در ترکیه افزایش داده است. در پاسخ، دولت حداقل دستمزد را ۵۰ درصد افزایش داده، اما قیمت گاز، برق، بنزین وعوارض جاده‌ای را نیز گران کرده است.

مخالفان اردوغان قبض‌های آب و برق را آتش زدند +عکس

رکورد کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت‌ها به رتبه‌بندی اردوغان در نظرسنجی‌ در آستانه انتخاباتی که حداکثر تا ژوئن ۲۰۲۳ برگزارمی‌شود، ضربه زده است. دولت ترکیه البته مدعی است که با اعتبارات، صادرات وسرمایه‌گذاری تلاش می‌کند با تورم مقابله کند.

روزنامه «زمان» اخیرا نوشت که افزایش نسبی ارزش لیر در روزهای گذشته و بالا رفتن حداقل دستمزد به دستور اردوغان و اقدامات حمایتی و ضددلاری و تشویق مردم برای ذخیره‌سازی لیر به جای دلار، همگی با هدف آماده‌سازی شرایط برای انتخابات سال ۲۰۲۳ است.

مؤسسه نظرسنجی ترکیه‌ای «ماک» نیز در آخرین گزارش خود که پنجم آبان‌ ماه منتشر شد، نوشت که خشم و عصبانیت در جامعه ترکیه وجود دارد و در نظرسنجی صورت گرفته در خصوص رأی مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو ۴۲ درصد گفته‌اند که به اردوغان رأی نخواهند داد و ۳۷ درصد هنوز حامی او هستند.

«محمد علی کولات» رئیس این مؤسسه به روزنامه زمان ترکیه گفت که اردوغان همان‌طور که حزب عدالت و توسعه را به جایگاه و قدرت کنونی رساند، همان‌گونه نیز عامل شکست و افول آن خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    3 2
    همش بازی آمریکا با لیر بود ببینید چه بلایی سر ترکیه و ایران اورد عبرت سایرین شود
    • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      7 3
      زنده‌ باد رهبران باهوش ایران که فهمیدند هرچقدر جلوی امریکا کوتاه بیایی‌بدتر میشه. ارزش ریال ایران پایین اومده بجاش صنعت اتمی اش رو نگه داشته بجاش موشک هاش رو نگه داشته بجاش غرورش رو نگه دانشه. بجای جلوی امریکا زانو نزده______ ترکیه ناموسش رو یعنی خاکش رو‌به‌آمریکا داده (اینجرلیک) ولی‌ لیرش پایین اومده.
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    5 1
    نهایت هوش اردوغان== به امریکا سواری بده خاک کشورت رو بده (اینجرلیک) آخرش لیر با خاک یکسان بشه
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    6 1
    می‌بینی بی مادری چقدر بد است؟؟ باکو و ارمنستان، دستشان از دست مادرشان ایران رها شده حالا کارشان به کشتن همدیگر کشیده.
  • ایرانی GB ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    تاریخ مصرف اردوغان هم تمام شد ! همه این متوهمان عاشق قدرت اول که سر کار میان با کلی دبدبه و کبکبه میان و هی وعده و وعید هست که به مردم میدن سرآخر بادهاشون که خالی شد و دست شون رو شد دیگه سعی میکنند با کلمات بازی بکنند واسه فریب مردم ...الی آخر ! اردوغان هم کم کم دیگه بایستی چمدان هاشو ببنده و مثل اشرف غنی بفکر کرایه هلیکوپترش باشه ! تاریخ در حال تکرار شدن هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس