یورش صهیونیست‌ها به خانه‌های فلسطینیان در کرانه باختری

نظامیان صهیونیست به‌ خانه فلسطینیان در کرانه باختری یورش بردند و برخی از فلسطینیان را بازداشت کردند.

به گزارش مشرق، روز پنجشنبه، همزمان با یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی، نیروهای اشغالگر اسرائیل  کمپین بازداشت، یورش و تهاجم به مناطق جداگانه کرانه باختری را آغاز کردند.

عربی ۲۱ نوشت: نظامیان صهیونیست دو مرد جوان به نام های «الیاس شاهین» و «عماد حسین شاهین» را در بیت لحم بازداشت کردند.

در جریان درگیری‌هایی میان صهیونیست ها و فلسطینیان  پس از بالا رفتن تک تیراندازان اسرائیلی بر پشت بام ساختمان‌ها، مرد جوانی با گلوله‌های واقعی از ناحیه دو پا مجروح شد.

نظامیان صهیونیست همچنین پس از یورش به خانه «محمد نور بنی عوده» و تفتیش خانه وی در طوباس وی را بازداشت کردند.

نیروهای اشغالگر صهیونیست  به منزل «عامر یاسر بنی عوده» اسیر فلسطینی آزاد شده  یورش بردند و منزل وی را تفتیش کردند.

همچنین سه مرد جوان به نام‌های «محمدمهدی ابوالخیر»، «محمد احد ابوالخیر» و «فواد عبدالرحمن جرادات» پس از یورش و تفتیش خانه‌هایشان  در شهر «جنین» بازداشت شدند.

نظامیان صهیونیست به روستای برقه در شمال غربی نابلس یورش بردند و دو برادر به نام های «هیثم یوسف ابو اللیل» (۲۳ ساله) و «احمد یوسف ابو اللیل» (۳۰ ساله) را بازداشت کردند.

صبح امروز بولدوزرهای صهیونیست دو ورودی غرب و شمال غرب شهر برقه در جاده نابلس - جنین را با تپه های خاکی بستند و از ورود و خروج از آن جلوگیری کردند.

این اقدام به دنبال فراخوان حماس برای راهپیمایی جمعه خشم صورت گرفته است که جنبش حماس در بیانیه‌ای از شهروندان فلسطینی خواست که برای اعلام همبستگی با اسرا در راهپیمایی جمعه خشم شرکت کنند.

منابع فلسطینی شب گذشته از شهادت یک جوان فلسطینی در شهر «البیره» در کرانه باختری خبر دادند. «محمد عیسی عباس» جوان ۲۶ ساله فلسطینی که در ورودی اردوگاه الامعری در نزدیکی رام الله، به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست از ناحیه کمر دچار آسیب شده بود، بر اثر شدت جراحت و خونریزی به شهادت رسید.

در پی این حادثه درگیری هایی میان ده ها شهروند فلسطینی و ارتش رژیم صهیونیستی رخ داد و نظامیان صهیونیست برای مقابله با آنان، اقدام به تیراندازی و شلیک گاز اشک آور کردند.

نظامیان صهیونیست شهرها و شهرک های کرانه باختری را به طور مستمر مورد حمله قرار می دهند و به بهانه دستگیری افراد تحت تعقیب، شهروندان فلسطینی را بازداشت می کنند.

پس از اشغال کرانه باختری رود اردن و قدس در سال ۱۹۶۷ توسط رژیم صهیونیستی بیش از ۲۵۰ شهرک در این مناطق ساخته شده که حدود ۶۵۰ هزار صهیونیست در آنها اسکان داده شده‌اند.

بر اساس اصول حقوق بین المللی سکونت آنان در این شهرک‌ها که در منطقه اشغالی ساخته شده، غیرقانونی است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما HK ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 0
    بلاخره روز حمله به اسراعیل خواهد رسید همانطور که در روایات یهودیت برادران اهل سنت و شعیان وجود دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس