تمام نیروهای نظامی خارجی، عراق را ترک کردند

سرلشگر تحسین الخفاجی سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق تاکید کرد که به جز تعداد محدودی مستشار، هیچ نیروی نظامی خارجی در عراق باقی نمانده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز چهارشنبه اعلام کرد که تمامی نیروهای خارجی با مأموریت رزمی، این کشور را ترک کرده‌اند.

سرلشگر تحسین الخفاجی سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق تاکید کرد که به جز تعداد محدودی مستشار، هیچ نیروی نظمی خارجی در عراق باقی نمانده است.

الخفاجی اعلام کرد که مأموریت نیروهای خارجی در عراق از حالت رزمی به حالت مستشاری تغییر کرده است.

وی همچنین تاکید کرد که اکثر نیروهای رزمی پیش از تاریخ تعیین شده عراق را ترک کرد.

مقامات عراقی روز سه شنبه اعلام کردند که نیروهای رزمی ائتلاف بین المللی، پایگاه هوایی حریر در استان اربیل در اقلیم کردستان را تخلیه کرده‌اند. فرماندهی عملیات مشترک عراق پیش از این نیز اعلام کرده بود که نیروهای رزمی آمریکایی خروج خود از پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار را تکمیل کرده‌اند.

بر اساس توافق عراق و آمریکا در گفتگوهای راهبردی، همه نیروهای رزمی خارجی تا ۳۱ دسامبر جاری باید خاک عراق را ترک می‌کردند. این در حالی است که چندی قبل، ژنرال کنث مکنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای تروریست آمریکایی موسوم به «سنتکام»، بدون اشاره به مدت زمان ادامه حضور نیروهای کشورش در عراق گفت: ۲۵۰۰ نظامی آمریکا علی‌رغم تغییر وضعیت آنها به سِمَت غیرجنگی (مستشاری) برای یک مدت زمان پیش بینی شده در عراق باقی خواهند ماند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    2 0
    اونجای آدم دروغگو.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس