کد خبر 1316743
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸
کانال مانش؛ تقاطع مرگ و مهاجرت

تعداد بالای مهاجرانی که از کانال مانش عبور می‌کنند باعث بروز یک بحران مهاجرتی برای انگلیس شده است.

به گزارش مشرق، یک گزارش نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۸ هزار و ۴۰۰ نفر با قایق‌های کوچک از کانال مانش عبور کرده و سعی در ورود به انگلیس داشتند؛ ۳۶ مورد مرگ در سال جاری، از جمله ۲۷ نفر در یک حادثه در ماه نوامبر، جان خود را از دست دادند.

به گزارش «فرانس ۲۴»، مقام‌های انگلیس عنوان کرده‌اند که ارتباط مستقیمی بین افزایش ورودی‌ها و استفاده از قایق‌های بادی بزرگ‌تر ایجاد شده، اما این قایق‌های ضعیف هنوز اغلب مملو از مسافران هستند.

تعداد بالای مهاجرانی که از سرزمین اصلی اروپا به انگلیس می‌روند، برای «بوریس جانسون»، نخست‌ وزیر انگلیس و «پریتی پاتل»، وزیر کشورش، به دردسر سیاسی تبدیل شده است.

کارزار سال ۲۰۱۶ برای خروج از اتحادیه اروپا، که «جانسون» زندگی سیاسی خود را در آن به خطر انداخت، وعده داده که کنترل مجدد مرزهای انگلیس را به دست خواهد گرفت.

اما مقام‌ها از آن زمان اعتراف کرده‌اند که تعداد پناهجویانی که به اتحادیه اروپا بازگردانده می‌شوند به شدت کاهش یافته و انگلیس اکنون از توافق نامه بازگشت بین کشورهای عضو خارج شده است.

موج مهاجران همچنین روابط انگلیس با فرانسه را تیره کرده است و حتی زمانی که هر ۲ طرف تلاش می‌کنند شبکه‌های قاچاق انسان را مختل کنند، این ۲ کشور یکدیگر را مورد انتقاد قرار می‌دهند.

«تیم نائور هیلتون»، مدیر اجرایی «رفیوجی اکشن»، می‌گوید که انگلیس، که به فرانسه وعده پرداخت ۵۴ میلیون پوند برای جلوگیری از عبور مهاجران را داده است، با تلاش برای تشدید مراقبت‌های مرزی خود، پول‌هایش را هدر می‌دهد.

به گفته وی، «سال‌ها سوءمدیریت وزرا به این معناست که هر زمان فشار بیشتری بر سیستم وارد شود، نمی‌تواند با آن مقابله کند.»

«هیلتون»، ادامه داد «وزارت کشور انگلیس بیش از هر زمان دیگری تصمیم گیری در مورد درخواست‌های (پناهندگی) افراد را طول می‌دهد؛ این تاخیرهای غیرقابل قبول به این معناست که پناهندگان مدت بیشتری در سیستم پناهندگی می‌مانند.»

بر اساس آمارها، در ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی، ۲ هزار و ۷۳۸ پناهجو از کانال مانش برای ورود به انگلیس عبور کرده بودند.

این آمار در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ به ۱۶ هزار و ۷۹۴ مورد رسید.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 0
    اونایی که باعث مهاجرت شدن باید نابود بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس